Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » terug in de tijd terug naar de middeleeuwen » Hoofdstuk 1 De ontdekking

terug in de tijd terug naar de middeleeuwen

20 jan 2014 - 12:04

579

0

135



Hoofdstuk 1 De ontdekking

John komt thuis van school. Hij woont op een verlaten plek in de stad. Zijn ouders overleden jaren terug. Zijn ouders kwamen om bij een explosie. Niemand weet de oorzaak van de explosie maar sinds dien is de plek onbewoond. John kon het niet los laten en bleef er wonen. Het enige wat is overgebleven zijn wat foto's en een groot blauwe doek met het familie wapen er op en een groen schild met het familiewapen. het familiewapen bestaat uit een grote leeuw met slangen er om heen. Het huis is redelijk in tact gebleven. Hij is nu bezig met een studie archeologie. Hij heeft in de studie tijd al veel dingen gevonden. Hij is deze studie begonnen om meer te weten te komen over zijn familie want veel van zijn familie weet hij niet en kan hij ook niet vinden. Hij kent zijn ouders amper en zijn grootouders al helemaal niet. door zijn studie is het erachter gekomen dat er een wetenschapper woonde in zijn stadje. waar precies is niet bekent. wel weet hij dat er een huis was met een kelder vol apparaten dat met natuur en scheikunde te maken heeft. Waar deze wetenschapper woonde en wat hij deed is een raadsel. niemand wist het. Hij is druk bezig met het zoeken naar zijn woning omdat hij erg nieuwsgierig is wat hij deed. Na weken te zoeken via kaarten en in het archief van zijn stad vind hij dan eindelijk een plattegrond met namen. De meeste namen kende hij wel. Maar ergens op de plattegrond vond hij een naam Professor Hakers. die naam kwam hem niet bekent voor. En toen hij keek waar hij woonde bleek het de plek te zijn wat nu verlaten is. dicht bij waar hij woont. Hij gaat de straat op om het huis te zoeken. John voelt de koele wind in zijn gezicht waaien en doe zijn jas dan ook iets dichter. Het schemert en de straatlantaarns knipperen. Het wordt steeds kouder en het begint te regenen. hij doet zijn capuchon op en loopt stevig door. Hij loopt door de straten gat dan links. Snel loopt hij door want het regent steeds harder en harder en hij begint het steeds kouder te krijgen en is al vrij nat. Dan stopt hij opeens. Hij ziet aan de overkant een witte kat. wat vreemd is want er zijn bijna geen dieren in dit deel van de stad. En opeens komt er een persoon achter de kat te voorschijn. Bij het zien van deze man rent hij weg. snel rent hij en gaat link en recht terwijl hij zijn hart voelt kloppen steeds sneller rent hij en steeds sneller klopt het hart totdat hij achter een muurtje schuilt. Hij kijkt achter zich om en ziet de man niet meer en de kat ook niet. even komt hij op adem want hij heeft zo hart gerent dat het hem even te veel was. dan kijkt hij naar de straat namen en op zijn kaart. Nog 3 straten denk hij en is hij er. Hij zoekt en loopt door binnen 10 minuten vond hij de straat. Nu was het even zoeken want de huizen hier waren allemaal kapot. Na even te zoeken vond hij de plek. Veel was er niet over. wel zag hij een luik en maakte het luik open. hij gaat zonder na te denken naar beneden alleen zag te laat de drempel. Hij viel naar beneden en het luik ging met een klap dicht.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.