Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » De Kronieken van Jade - Strijd der Elementen Boek 1: Lucht » Hoofdstuk 2

De Kronieken van Jade - Strijd der Elementen Boek 1: Lucht

29 jan 2014 - 8:26

388

0

127



Hoofdstuk 2

Begin van Hoofdstuk 2, reacties please :)

Na een moeizaam onbijt nam m'n moeder me mee naar boven. Zij ging me voorbereiden op vanavond. In de badkamer stonden 2 grote tobbes klaar, allebei gevuld met water. Ook stonden er een aantal emmers met water klaar. Met tegenzin kleedde ik mezelf uit en nam plaats in de tobbe die m'n moeder aanwees. Zacht slaakte ik een gilletje. Het water in de tobbe was ijskoud. Meteen daarop goot m'n moeder nog eens een emmer ijswater over me heen. Gelukkig was ik in 1 keer helemaal nat, dan hoefde dat niet nog een keer. Met grondige zorgvuldigheid begon ze m'n haren te wassen met een mengsel van zeep en rozenpulp. Daarna moest dat intrekken en gaf ze me een kommetje met grove zoutkorrels vermeng met olie. Dit moest ik over m'n huid heen wrijven om oude huidcellen los te maken. Nadat ik dat had gedaan was de prut in m'n haar ingetrokken en spoelde m'n moeder alles weg met nog 2 emmers ijswater. Klappertandend stond ik in de tobbe. Toen moest ik in de 2e tobbe gaan staan, gelukkig was deze gevuld met heerlijk warm water. Nu moest ik m'n lichaam inwrijven met alleen maar rozenpulp. Als laatste kreeg ik nog 3 emmers warm water over me heen om het weg te spoelen, en toen moest ik uit de tobbe stappen. Ik kreeg een ruwe handdoek om me droog mee te wrijven. Ondertussen had m'n moeder de jurk naar boven gebracht. Eerst trok ik m'n onderkleding weer aan. Daarna wou ik de jurk aandoen maar m'n moeder hield me tegen. Tot m'n grote verbazing en afschuw reikte ze me een korset aan. Met een blik van wanhoop keek ik haar aan. Ze verwachtte toch niet dat ik dit zou dragen. Maar een blik van haar zei me dat ik deze woordeloze discussie niet ga winnen. Met tegenzin liet ik me dichtsnoeren door haar, om daarna de jurk aan te trekken. Helaas was de hel hiermee nog niet voorbij. Nee nu volgde het opmaken en het doen van m'n haar. Hiervoor nam ik plaats voor de spiegel in mijn kamer. Eerst werden m'n haren gekamd en daarna gevlochten. Toen werden m'n wangen bepoederd, zodat ze een roze blos kregen.Voor m'n ogen een witte tint en m'n lippen kregen de kleur van rozenblaadjes. Tevreden deed m'n moeder een stap achteruit.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.