Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Brieven II » Padré

Brieven II

16 feb 2014 - 17:50

218

0

277



Padré

Dit was oorspronkelijk een brief uit een schrijfwedstrijd, maar omdat ik daarmee gestopt ben, heb ik de brief hier maar gepost. Hope you like.

Venetio, 16 juli 1698


Padré.

Hoe maakt u het hedendag?
Ik hoop dat u in goede gezondheid verkeerd.
U vroeg mij u te schrijven zodra ik de mogelijkheid had.
Zodoende deze brief.
Rome is druk, vader.
Ik vaar het meest met de gondels rond, want lopend zou ik hopeloos verdwalen.
Het San Marcoplein is druk en vol kraampjes.
Gister middag heb ik Signora Di Picabello ontmoet tijdens een diner van Signor Laconizo.
Ze was erg vereerd dat ik in uw naam in Venetië was.
We hebben afgesproken elkaar aanstaande maandag rond de avondklok van acht uur te ontmoeten in de Palazzo di Firenzo.
Vandaag, over precies een uur, ga ik met Signora Annelica Di Georgio naar Murano, u weet wel, het glasblazerseiland van Venetië.
Tevens kreeg ik gisteravond een brief van Signor Di Rosinni, die me verzocht u te schrijven, met de vraag of u toevallig nog een dochter had. Hij liet blijken er intresse in te hebben. En leek me niet te geloven toen ik zei dat dat niet het geval was.
Genoeg geschreven nu, Signora Annelica Di Georgio wacht op me, ik hoop u spoedig weer te zien!
Een spoedig weerziens.

Uw dochter,
Fiona.

P.S. U zei me tevens uit te kijken naar een huwelijks kanidaat, wel vader, er zijn er twee. De eerste is Signor Georgio Fillenzio en de tweede zult u weldra ontmoeten als u hierheen komt.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.