Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » wie weet, wie wint. » Het verlossende woord

wie weet, wie wint.

5 mei 2014 - 10:50

271

0

161



Het verlossende woord

Ik zit nog steeds in spanning aan de keuken tafel als Noa binnen komt lopen.Haar knuffel sleept over de grond en laat een spoor van verdriet achter.Ze gaat bij mij op schoot zitten en speelt met de draadjes van mijn t-shirt."Julie?" vraagt Katniss
"luister je nog?" Ik ga recht op zitten en spits mijn oren."Tyler is mijn zoon" mompelt ze.Ik schiet bijna uit mijn stoel van verbazing.Ik voel mijn hart sneller koppen en zeg"je bent niet eens verdrietig dat hij dood is?"Op eens voel ik een lawine van woede en stress.Katniss kijkt me ongemakkelijk aan en zegt "het is ingwikkelder dan je denkt"Katniss pakt mijn hand en trekt me mee naar de kamer waar Tyler dood ophet bed licht."Maar hoe dan? en met wie?" vraag ik walgend van het lijk van Tyler. Eigenlijk heb ik nog nooit een lijk gezien.Dat maakt dit extra moeilijk.Katniss duwt me en zegt"met wie kan ik niet vertellen".....Ik kijk haar even aan en zie dat ze het wel moeilijk heeft.Zonder een woord te zeggen pak ik Tyler beet en leg hem in de kinderwagen waar Katniss en ik vroeger ook nog in hebben gelegen.
"Wat ga je doen?" vraagt Katniss
"Tyler naar de brand plek brengen" De brandplek is een verschrikkelijke plek. Als je dood gaat is er een grote kans dat je er verbrandt wordt.Als ik het lijk van Tyler op de stapel leg denk ik dat het misschien ook wel beter is dat hij dood is. Want hij hoeft dan niet meer te lijden onder het capitool, hij hoeft geen honger te lijden maar aan de andere kant zou ik zo niet aan mijn einde willen komen....


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.