Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Lily Cullen » 12.

Lily Cullen

5 mei 2009 - 19:17

1198

1

248



12.

Joehooooeeee x]

‘Papa, wat gaan we nu doen?’ vraagt Renesmee. ‘We gaan op vakantie! Vind je dat niet leuk?’ vraag ik haar, om dat Edward even met Carlisle in gesprek is. ‘Mag Rohdé mee?’ vraagt ze door. ‘Van mij wel! Moet je ook even aan papa vragen! En natuurlijk aan Rohdé, of ze dat wel wil!’ antwoord ik. ‘Waar gaan we heen dan?’ vraagt ze verder. ‘We gaan naar het strand! Naar Island Esme!’ antwoord ik. ‘Island Esme? Is dat naar oma vernoemd?’ vraagt ze. ‘Dat weet ik niet! Dat moet je aan opa vragen!’ zeg ik met een glimlach. Renesmee knikt en gaat naar Carlisle. ‘Opa, Opa!’ zegt ze. ‘Renesmee! Opa is even met papa aan het praten!’ zeg ik tegen haar. ‘Oh, wanneer kan ik het dan vragen?’ vraagt ze aan mij. ‘Wacht maar even tot opa en papa uitgepraat zijn!’ antwoord ik. Ze knikt. Even later zijn Edward en Carlisle uitgepraat. ‘Nu mama?’ vraagt Renesmee. Ik knik en zeg: ‘Ja doe maar!’ Ze rent op Edward en Carlisle af en vraagt: ‘Papa, mag Rohdé ook mee op vakantie? En opa, is Island Esme naar oma vernoemt?’ ‘Ja!’ antwoord Carlisle. ‘Echt?’ vraagt Renesmee. Carlisle knikt en glimlacht. Renesmee kijkt verwondert. ‘Mag het van jou?’ denkt Edward. Ik knik. ‘Ga Rohdé maar vragen of ze wel mee wil!’ zegt Edward met een glimlach. Renesmee rent meteen weg en roept Rohdé. ‘Rohdé, jij mee op vakantie?’ vraagt ze. Rohdé knikt en vraagt: ‘Mag dat van papa en mama?’ Renesmee knikt. ‘Dan wil ik wel mee, ja!’ antwoord Rohdé met een glimlach. Renesmee komt vrolijk terugrennen en zegt: ‘Rohdé gaat mee!’ Ik glimlach en knik. ‘Zullen we dan meteen maar gaan?’ vraagt Edward aan mij. Ik knik. We pakken onze tassen, de spullen zitten er toch nog in! ‘Bedankt Carlisle!’ zeg ik met een glimlach. ‘Geen dank!’ glimlacht hij terug. Ik knik. We pakken het eerste de beste vliegtuig en vliegen naar het vliegveld dat het dichtst bij Island Esme ligt. In het vliegtuig vraagt Rohdé: ‘Waarom wou Renesmee mij mee hebben? Ze kent me niet eens!’ ‘Ik denk dat ze het gewoon leuk vind! Ze wil gewoon iemand om mee te spelen, behalve haar moeder en haar vader!’ antwoord ik met een glimlach. Rohdé glimlacht ook. ‘Mama, dat meisje kijkt heeltijd naar ons!’ zegt Renesmee opeens zacht. Ze wijst naar het meisje. ‘Niet wijzen!’ zeg ik. ‘Maar ze kijkt!’ zegt Renesmee. Ik kijk naar het meisje welke Renesmee aanwees. Ze is net zo bleek, donkere randen onder haar gouden ogen. ‘Let er maar niet zo op!’ zeg ik tegen Renesmee. We landen, stappen uit en het meisje komt naar ons toe. ‘Mag ik jullie wat vragen?’ vraagt ze zacht. Ik knik. ‘Jullie zien er net zo uit als ik, zijn jullie ook vampiers?’ fluistert ze. Edward knikt. ‘We kunnen hier niet praten! Kom mee!’ zegt hij. We lopen met hem mee, Rohdé houd Renesmee bij de hand en ik houd Edwards hand vast. Het meisje loopt aan de andere kant naast Edward. We lopen naar de haven, stappen met z’n allen in een bootje en varen naar het eiland. Edward opent de deur en we zetten onze tassen binnen. ‘Ik ga met Renesmee op het strand spelen!’ zegt Rohdé, omdat Renesmee er naar vroeg. ‘Ik ga mee!’ zeg ik knikkend. Edward blijft binnen en praat met het meisje. ‘Zullen we gaan zwemmen mama?’ vraagt Renesmee blij. Ik knik en zeg: ‘De zwemspullen liggen wel binnen! Kom, dan kleden we ons even om!’ Renesmee rent naar binnen en Rohdé en ik lopen achter haar aan. ‘Vinden jij en Edward het niet erg dat ik mee ben gegaan?’ vraagt ze. ‘Nee natuurlijk niet! We vinden het juist gezellig! Als we het niet goed hadden gevonden, had Renesmee je niet eens gevraagd!’ antwoord ik met een glimlach. Rohdé glimlacht terug. Renesmee is al in de badkamer als Rohdé en ik naar binnen lopen. Ik pak Renesmee’s badpak en mijn bikini en loop ook naar de badkamer. Ik help haar omkleden en kleed dan mezelf om. Als we de deur weer uitlopen staat Rohdé ook al klaar in haar bikini. Dan lopen Edward en het meisje op ons af. ‘Lily, Renesmee, Rohdé, dit is Anne!’ stelt Edward het meisje voor. Ik loop naar haar toe, maar Renesmee is mij net weer voor. ‘Ik ben Renesmee!’ zegt ze vrolijk terwijl ze haar handje uitsteekt. ‘Renesmee, doe nou eens rustig!’ zeg ik; ‘Ik ben Lily!’ Ik glimlach. Ook Rohdé stelt zich voor. ‘Vinden jullie het erg als ze hier een tijdje blijft bij ons? En dat we daarna aan Carlisle vragen of ze bij ons mag komen wonen?’ vraagt Edward. Meteen schud ik mijn hoofd. Ook Rohdé en Renesmee vinden het goed. ‘Kom Renesmee, nu gaan we zwemmen!’ zeg ik. Renesemee rent naar buiten. ‘Gaan jullie ook mee?’ vraag ik aan Edward en Anne. Edward en Anne knikken. We lopen naar buiten. ‘Ga je niet zwemmen, my love?’ vraag ik aan Edward. Hij schud zijn hoofd en zegt: ‘Ik ga liever kijken hoe jij zwemt en met Renesmee speelt!’ Ik grinnik en rol met m’n ogen. Edward staat stil, ik doe hetzelfde. Anne loopt verder en staat een stukje verderop stil, laat zich in het zand vallen en doet haar ogen dicht, ze geniet van de zon. Rohdé en Renesmee lopen vast naar de zee en gaan alvast met hun voeten er in staan. Edward drukt snel zijn lippen op de mijne en ik ren dan naar Renesmee en Rohdé. ‘Kom mama! In het water!’ zegt ze tegen mij. Ik knik en ze loopt naar Rohdé, pakt haar hand vast en trekt haar verder het water in. Ik ren achter ze aan. Het handige aan Rohdé en mij is dat we niet naar boven hoeven om adem te halen, Renesmee moet dat wel. Het water is helder, mooi. Renesmee trappelt zichzelf naar boven, en als ik zie dat het haar niet goed lukt zwem ik naar haar toe en help haar omhoog. Ze begint te hoesten. ‘Meisje, wel uitkijken!’ zeg ik. ‘Ik wil naar papa!’ zegt ze, terwijl ze nog steeds hoest. ‘Klim maar op mijn rug! Ik breng je naar papa!’ zeg ik. Ze slaat haar armpjes om mijn nek en haar beentjes om mijn buik. Ik zwem snel naar de kant en zet haar bij Edward op de grond. Ze gaat zitten en hoest nog een keer. ‘Wat is er?’ vraagt Edward aan Renesmee terwijl hij mij aankijkt. ‘Ze was onder water, ze wou naar de oppervlakte zwemmen, maar het lukte haar niet goed, dus heb ik haar geholpen, maar ze kreeg toch wat water binnen!’ zeg ik. Edward knikt en vraagt aan Renesmee: ‘Ga je nu lekker met papa in de zon zitten?’ Ze knikt en ik zeg: ‘Ik ga er ook bij zitten!’ Ik ga aan de andere kant van Edward zitten en hij laat zich op zijn rug vallen. Ik doe hetzelfde. Ik kijk hem aan en denk: ‘Ik hou van je! En van Renesmee! My love, ik wil je nooit meer kwijt!’ Ik kruip tegen hem aan. ‘My love, ik hou ook van jou! En ook van Renesmee! Ik ben zo blij dat ik jullie twee heb!’ antwoord hij, denkend.


Reacties:


xColour
xColour zei op 9 nov 2009 - 17:26:
leuk

trouwens ik heet ook Anne XD