Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Sherlock BBC » 'goodbye' PAUZE » 7: Back to Baker St.

'goodbye' PAUZE

12 feb 2014 - 20:42

351

6

451



7: Back to Baker St.

Hey, I'm back (: Image and video hosting by TinyPic

'Hoe lang denk je dat je dit geheim kunt houden, Sherlock?' vroeg Mycroft Holmes aan zijn broer. Sherlock haalde zijn schouders op. 'Zo lang als nodig is.'
'Waarom houd je dit geheim?'
'Brother mine, moet ik je nu dat hele verhaal nog gaan uitleggen?'
'Ik heb de tijd.'
'Oké dan.'
Sherlock schraapte zijn keel.
'Moriarty was slim. Als ik niet zou 'sterven', zou hij al mijn dierbaren iets ergs aandoen.'
'Maar Moriarty is toch dood? Hij kan toch niks meer doen?'
'Ja, dat klopt. Maar zoals ik al zei: hij was slim. Té slim. Hij heeft zijn mensen. Zijn mensen weten jou te vinden, en John, Molly... al mijn dierbaren. Als ik zou niet van dat gebouw af zou springen en 'dood gaan', zouden Moriarty's aanhangers slechte dingen gaan doen. En, hoe raar dit ook klinkt uit mijn mond, dat zou ik nóóit laten gebeuren.'
'Ik begrijp het. Maar Sherlock, hoelang wil je je nog verstoppen? Je kan toch niet altijd blijven rennen voor de waarheid?'
'Inderdaad, en daarom ga ik terug. Terug naar Londen, terug naar Baker Street.'
'En Moriarty's mensen dan? Ben je niet bang?'
'Ik ben Sherlock Holmes, ik ben niet bang. Tenslotte: die mensen hebben hun taak allang opgegeven. Ik ben 'dood', dus ze gaan niet meer naar mij op zoek. Ik moet wel uitkijken dat ik niet teveel in de media kom. De dag waarop ik 'stierf' was ik al die beroemde detective. Het zou dus kunnen dat ik in veel kranten kom te staan met mijn nep-dood.'
'Dus hoe ga je dat voorkomen?'
'Door uit de media te blijven, natuurlijk. Niemand mag weten dat ik nog leef.'
'Broer, als 'celebrity' is het niet makkelijk om onherkend over straat te gaan. Weet je zeker dat je terug gaat?'
'Honderd procent zeker.'
'En John? Wat denk je dat zijn reactie is?'
'Nou, hij zal blij zijn dat ik nog leef, natuurlijk.'
'Denk je niet dat hij woedend wordt omdat je hem hebt bedrogen? Ik bedoel, hij is ook verder gegaan met zijn leven.'
'Welk leven? Ik was weg.'


Florence - Breath Of Life


Reacties:

1 2

TheDarkNerd
TheDarkNerd zei op 10 maart 2014 - 18:29:
WHAT LIFE? I'VE BEEN AWAY.

Ik hou zo fakking erg van die scène


Rebella
Rebella zei op 16 feb 2014 - 17:34:
ai! een cliffhanger!
Echt snel verder!
Dit is spannend!


Andrea
Andrea zei op 14 feb 2014 - 20:19:
Dit is écht goed geschreven ^^ Je bent even sterk in het opbouwen van spanning en complotten als Agatha Christie en de echte schrijver van Sherlock Holmes


Dominique zei op 13 feb 2014 - 19:11:
Hij leeft nog!

Snel verder!


Malikaa
Malikaa zei op 13 feb 2014 - 8:42:
Wowww... 0.0
BUT I KNEW IT, I KNEW IT I KNEW IT I KNEW IT
HE'S ALIVEEEEEE ^-^
Xx