Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » The Seven Years of Magic » First Transfiguration Lesson

The Seven Years of Magic

14 feb 2014 - 20:39

560

3

203



First Transfiguration Lesson

sorry voor het lange wachten

De zon kwam op toen ik mijn ogen abrupt open deed. Even wist ik niet waar ik was, maar besefte kort erna dat ik in mijn nieuwe bed op Zweinsteins Hoge School voor Hekserij en Hocus Pocus lag. Té zenuwachtig voor de aankomende lessen, té zenuwachtig om nog te kunnen slapen stond ik zachtjes op. Ervoor zorgend dat anderen niet wakker zouden worden. Ik keek even op de wekker. Nog maar zes uur. Toen ik me aangekleed had verliet ik stilletjes de slaapzaal en ging ik in de leerlingenkamer van Griffoendor zitten. Zwijgend keek ik in het smeulende haardvuur. Rond half acht ging ik naar de Grote Zaal voor ontbijt. Ik kreeg geen hap door mijn keel. Zo zenuwachtig was ik. Professor Anderling kwam langs om de roosters uit te delen. Nieuwsgierig vouwde ik mijn rooster open.

1e uur: Gedaanteverwisselingen
2e uur: Gedaanteverwisselingen
pauze
3e uur: Geschiedenis van de Toverkunst
4e uur: Geschiedenis van de Toverkunst
Lunch
5e uur: Verweer tegen de Zwarte Kunsten
6e uur: tussenuur
7e uur: kruidenkunde

Het zag eruit alsof het een lange dag ging worden dus uiteindelijk had ik toch maar wat cornflakes gegeten. Opnieuw checkte ik de tijd. Het was half negen. Ik ging naar boven om mijn schoolspullen te gaan halen. Na drie keer verdwaald te zijn geraakt,kwam ik aan bij het portretgat, die ik de vorige avond ook had gezien. "Novum Ludum" zei ik tegen de Dikke Dame die de leerlingenkamer van Griffoendor bewaakte. Het portret zwaaide open. Ik ging naar de slaapzaal en deed mijn boeken voor die dag en mijn inkt, ganzenveer en wat rollen perkament in mijn tas. Ik ging weer naar beneden. Daar zag ik Fred en George Wemel, de tweeling die ik gisteravond ook gezien had vliegtuigjes vouwen van stukjes perkament en rondgooien door de hele leerlingenkamer. Ik moest onwillekeurig grijnzen.En mengde me in hun spel, in voor afleiding. Afleiding die mijn zenuwen zouden verdrijven. Uiteindelijk liepen we samen naar Gedaanteverwisselingen. Door het gekeet in de vroege ochtend waren we bijna te laat. We kwamen net aan toen de deur van het lokaal open ging. We gingen snel achteraan zitten. Fred en George naast elkaar een tafeltje en ik aan het tafeltje daarnaast. Professor Anderling maande iedereen tot stilte. Ze rolde een rol perkament uit. "Als ik je naam noem geef je even een seintje dat je aanwezig bent" zei ze kortaf op vriendelijke toon, niettemin wist ik dat je haar beter bevriend kon houden. Ze begon de namen op te lezen. Iedereen was aanwezig. "Voor we met de les beginnen wil ik graag één ding duidelijk maken. Ik duld geen wangedrag. Wie zich misdraagt tijdens mijn lessen mag wegwezen en hoeft ook nooit meer terug te komen. Er word niet gepraat tijdens de les. Als je iets wil zeggen steek je je hand op. Goed.We beginnen vandaag met een lucifer in een naald te veranderen" zei Anderling terwijl ze de aanwezigheidslijst oprolde. Het uitvoeren was nog best lastig. Ik zwaaide met mijn toverstok. Aan het einde van de les was mijn lucifer alleen puntig geworden. De bel ging. "Goed dat was het voor vandaag. Huiswerk: oefen de spreuk en bij volgende week maandag moet het je lukken een lucifer helemaal in een naald te veranderen." zei professor Anderling. kordaat. Overdonderd door deze lastige opgave verlieten we het lokaal. Fred en George grijnsde en kletste met een jongen die kort dreadlocks had, zijn naam was ik kwijt.


Reacties:


Hermione
Hermione zei op 15 feb 2014 - 0:32:
Leuk dat ze met Fred en George omgaat


Andrea
Andrea zei op 14 feb 2014 - 20:15:
Geen wangedrag dulden in een ruimte waar ook Fred en George zich bevinden... als dat maar goedkomt XD


narcissa
narcissa zei op 14 feb 2014 - 11:26:
Wauw!
leuk verhaal.
benieuwd of ze de volgende les haar lucifer in een naald weet te veranderen.