Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Star Trek » Barbenusa Into Darkness! [Star Trek Into Darkness Fanfic] » Kirk heeft hulp nodig

Barbenusa Into Darkness! [Star Trek Into Darkness Fanfic]

9 maart 2014 - 19:46

635

0

301



Kirk heeft hulp nodig

Ze stonden al een poosje gezellig met z'n allen in de ziekenboeg toen Barbenusa opeens een klap tegen de zijkant van het schip voelde waardoor ze bijna omviel. Khan leek het amper te voelen maar Bones en de bewakingsmensen schrokken ook.

"Het schip wordt aangevallen!" riep één van de mensen uit.

"Gaan we dood!?" riep Barbenusa geschokt.

Bones, die op de grond gevallen was, krabbelde overeind. "Als het zo doorgaat wel!"

Het schip werd van meerdere kanten geraakt en Barbenusa, Bones en bewakingsmensen moesten zich schrap zetten om niet te vallen. Khan bleef echter heel droog zitten alsof er niets aan de hand was.

Toen opeens werd het rustig. Blijkbaar was het schieten gestopt. Barbenusa had haar ogen dichtgedaan en deed ze voorzichtig weer open. "Blijven we leven?" vroeg ze voorzichtig.

Bones was weer op de grond gevallen. "Als het zo doorgaat wel," zei hij terwijl hij weer geen staan.

Barbenusa zuchtte opgelucht. "Ik hou van in leven blijven," zei ze op domme toon. "Het is mijn hobby, weet je. Levend zijn is gewoon het beste wat je kan overkomen. Levend zijn is.." Barbenusa stopte met praten toen ze zag dat iedereen in de kamer haar op rare manier aankeek. Ze schraapte haar keel. "Sorry."
---
Het was al weer een minuut of twee stil. Barbenusa verveelde zich dood en was een dom lied aan het neuriën. Opeens kwam Kirk binnen. Barbenusa verbaasd op. "Heeeeyy Kirk!!" zei ze vrolijk. "Kijk, ik zit niet meer in de cel!"

Kirk lette niet eens op haar maar liep meteen door naar Khan. Hij ging voor hem staan en Khan keek hem droog aan.

"Vertel me wat je weet van dat schip," commandeerde Kirk.

Khan keek op. "Dreadnought klasse," begon hij. "Dubbel zo groot, drie keer zo snel. Geavanceerde wapens. Aangepast voor een minimale bezetting. In tegenstelling tot de meeste Federatieschepen is deze enkel gebouwd voor gevecht." Barbenusa had geen flauw idee hoe hij dat nou weer kon weten, maar ze zei er maar niets over.

"Ik zal er alles aan doen om jou terecht te laten staan," zei Kirk toen. Even staarde ze elkaar aan. Kirk keek even weg.

"Maar nu heb ik je hulp nodig."

Barbenusa schoot in de lach. Khan leek helemaal niet verbaasd te zijn.

"In ruil voor wat?"

"Je zei dat je alles voor je crew zou doen," antwoordde Kirk. "Ik kan hun veiligheid garanderen."

"Kapitein.. U kunt niet eens de veiligheid garanderen van uw eigen crew."

Barbenusa knikte instemmend. "Daar heeft ie wel gelijk in." Kirk keek haar aan met een 'hou je bek'-blik. Toen keek hij naar Bones die aan een tafel bezig was één of ander pluizig ding te onderzoeken.

"Bones, wat doe je met die tribble?" vroeg Kirk.

"De tribble is dood," antwoordde Bones. "Ik spuit Khans bloedcellen in het dode weefsel van onze.. Necrotische gastheer. Khans cellen reageren zoals ik nog nooit gezien heb en ik wil weten waarom."

Barbenusa kuchte wat. "Genetisch gemanipuleerd," kuchte ze.

Kirk keek weer naar Khan en zette een stap naar voren. "Ga je mee of niet?" Het was even stil.

"Best," zei Khan toen en hij grijnsde even naar Barbenusa. Zij keek verbaasd op.

"Uh, en ik dan?"

Kirk keek haar dom aan. "Ik weet niet eens waarom jij hier bent," zei hij. "Waarom ben jij hier?"

"Dat was mijn idee, Kirk," onderbrak Khan hem. "Barbenusa is een.. Oude vriend. Dus ik neem aan dat zij ook mee mag, kapitein."

Barbenusa en Kirk keken hem allebei vragend aan. Toen richtte Kirk zich op Barbenusa. "Dus die foto op je mobiel wás Khan?"

Barbenusa staarde even voor zich uit. "Uh.. Ja. Sorry, 'k had het eerder moeten zeggen, maar ja!"

Kirk zuchtte diep. "Ik snap vrij weinig van de situatie hier. En wat we gaan doen is erg gevaarlijk. Je kunt makkelijk sterven." Barbenusa schudde haar hoofd.

"Maakt niet uit, ik heb er alles voor over om van dit idiote schip af te gaan." Kirk keek beledigd op.

"Mooie Enterprise, bedoel ik," verbeterde Barbenusa zich snel.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.