Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Avengers » Harry Potter / The Avengers / LotR Crossover ! » Legendes

Harry Potter / The Avengers / LotR Crossover !

9 maart 2014 - 20:14

476

1

287



Legendes

Tony loopt achter de vreemde emo-gothic man aan. Hij heeft geen idee waar hij beland is. Terug in de tijd? Zou dat komen door de Tesseract? Deze man, die blijkbaar Severus heet, zei dat hij wel eens legendes heeft gehoord over de Tesseract. Legendes. Hm.. En hoe kon het dat er opeens een straal vuur uit zijn stok kwam? Is hij misschien in een ander universum? Tony kijkt om zich heen. De gangen zijn erg groot en zien er oud uit. Hoe noemde Severus het ook al weer.. Hogwarts? Vreemde naam. Een toverschool hè? Misschien is de man wel een tovenaar! Tony grijnst bij het idee. Toverschool. Wat een dom iets.

''Hier kunnen we praten.'' zegt Snape met een dodelijke blik in zijn ogen terwijl hij de deur voor Tony openhoudt. Tony kijkt hem ongeïnteresseerd aan. Wat is er toch mis met deze man.. Tony loopt de kamer in. Zijn ijzeren harnas maakt een hard geluid telkens als hij zijn voet neerzet. Snape doet de deur dicht.

''Dus..'' begint Snape. ''Ik zou graag willen dat u me nu vertelt wát u hier doet, en waarom u van.. ijzer bent.''

Tony lacht. ''Sorry Severus, maar ik geloof toch echt dat u me niet helemaal begrepen heeft. Wat ik aan heb is een soort harnas. Een pak. Maar dan van ijzer. Uhm.. Heeft u zich wel eens verkleed met Halloween?''

Snape kijkt verontwaardigd op. ''Nee. Ik doe niet aan dat soort.. onzin.'' zegt hij eentonig. Tony schudt zijn hoofd. ''Nou zeg. Maar uh, stelt u zich eens voor: een mens met een groot pak aan, maar dan van ijzer--''

''Dat hoef ik mezelf niet voor te stellen. Dat staat toevallig recht voor me.''

''--Uh ja, nou, het is alleen een beetje onmogelijk om mijn pak nu uit te trekken. Het zit namelijk heel stevig vast. Op de Stark tower, dat is waar ik woon, heb ik een speciaal apparaat waarmee ik dit pak los kan maken en af kan doen. Maar sinds ik hier ben, en ik hier geen één spoor van elektronische voorwerpen zie, kan ik dit onmogelijk af doen.''

Snape kijkt Tony een poosje aan met dezelfde onverschillige blik. Dan pakt hij zijn toverstok en loopt op Tony af.

''Wacht wat ga je doen?''

Snape geeft geen antwoord en onderzoekt het ijzeren pak. ''Alohomora.'' zegt hij droog terwijl hij met zijn stok in de richting van een vergrendelde schroef wijst. De schroef begint rond te draaien.

''Wat doe je?!'' zegt Tony verschrikt. Zijn hele pak valt uit elkaar op de grond. Tony staart naar zijn harnas. Dan kijkt hij verbaasd op. Snape kijkt hem heel even half grijnzend aan. Hij knikt. ''Dat was niet zo moeilijk, of wel?'' Tony kijkt stomverbaasd.

''Hoe deed je dat?'' vraagt hij. Snape schudt zuchtend zijn hoofd. ''Heb je nog nooit van magie gehoord?'' Tony knikt. ''Jawel maar.. Ik heb alleen legendes gehoord..''


Reacties:


bramowicz
bramowicz zei op 9 maart 2014 - 21:53:
heel leuk