Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Avengers » Harry Potter / The Avengers / LotR Crossover ! » De Laatste Druppel

Harry Potter / The Avengers / LotR Crossover !

10 maart 2014 - 17:13

1052

1

395



De Laatste Druppel

''Mister Frodo, we moeten ons niet laten ophouden door deze toeristen,'' fluistert Sam. ''Misschien zijn ze wel op uw.. jeweetwel uit!'' Frodo kijkt hem verschrikt uit. Smeagol komt voorzichtig aanlopen. ''Meester.. We moeten nu echt gaan! Kunnen nu niet stoppen, lieveling. Nee..'' Frodo besteedt geen aandacht aan Smeagol. Hij ziet namelijk dat Snape met een strakke blik naar hem kijkt. Frodo klampt beide handen vast aan zijn ketting en zet een stap achteruit.

''U draagt een grote last mee, meneer Baggins. Wij mogen uw reis niet verstoren.'' Snape verandert zijn blik niet. Frodo kijkt hem met grote ogen aan. Evenals Sam, Smeagol en Hermione. ''Wat zei u, professor?'' vraagt Hermione voorzichtig. Snape draait zich om. ''We moeten hier onmiddellijk weg, miss Granger.'' Smeagol rent achter ze aan. ''STOP!! Eh, als de tovenaarskes de Tesseract vindt, geeft hij het dan aan Smeagol?'' Snape grijpt zijn toverstok en schiet een straal op Smeagol af waardoor hij weer terugvliegt naar Frodo en Sam. Hermione loopt snel achter Snape aan. Ze kijkt nog even achterom naar Frodo en Sam die Snape nog steeds verbaasd nastaren. Snape let echter niet meer op en loopt met grote stappen door.
---
''Professor Snape, waarom noemde u Frodo 'meneer Baggins'? Is dat zijn achternaam? Hoe weet u dat?'' Hermione loopt naast Snape en probeert zoekt oogcontact met hem. Snape blijft echter voor zich uit kijken. ''Dat gaat jou niets aan.'' zegt hij kortaf. Hermione schudt zuchtend haar hoofd en kijkt dan ook maar voor zich uit. ''En waar gaan we nu naartoe?'' ''We gaan op zoek naar de Tesseract. Anders komen we nooit meer terug in onze wereld.'' ''En Stark?'' ''Die zorgt wel voor zichzelf.'' ''En Loki?'' Snape stopt met lopen en richt zich op Hermione. ''Aangezien Loki je probeerde te vermoorden vind ik het erg verbazend dat je nog steeds geeft om die gestoorde gek.'' Hermione knikt langzaam.

''Oké ja.. Maar u heeft de Locomoter Mortis spreuk uitgesproken en nu zijn z'n benen waarschijnlijk nog steeds op slot. Als u die spreuk niet ongedaan maakt gaat hij zeker dood!''

''Meneer Stark moet hem maar dragen.''

''Professor!!''

''WAT?!''

Hermione schrikt. Snape kijkt haar met vurige ogen aan. ''Als jij nou eens een keer je mond houdt en niet van die domme vragen stelt zou ik het leuk vinden! Wees blij dat ik je niet heb achtergelaten en zelf op zoek ben gegaan naar de Tesseract! Dus nu hou je je stil en ik wil geen enkel. woord. meer. horen. BEGREPEN!?'' Hermione knikt en kijkt snel naar de grond. Snape wacht even en loopt dan verder. Hermione loopt stil achter hem aan. Ze heeft hem nu alweer zo kwaad gemaakt. Wat doet ze toch verkeerd? Ze vraagt toch alleen maar iets? Snape loopt met grote passen door het begroeide gebied. Hij zegt voor de rest ook niets meer.

''Ah, Gerrit!'' Snape draait zich om. Tony Stark komt aanlopen. Snape rolt met zijn ogen. ''Ik vroeg me al af waar je was, mister tovenaar! Ik dacht al dat je alleen op zoek was gegaan naar de Tesseract..'' Snape knikt. ''Inderdaad. Jullie zijn terug in jullie wereld. Nu willen wij weer terug naar die van ons.'' Tony schudt zijn hoofd. ''Sorry, Gerrit. Maar dit is niet onze wereld.''

Snape kijkt hem vragend aan.

''Dit is niet jullie wereld?''

''Inderdaad.''

Hermione snapt er helemaal niks meer van. ''Maar in welke wereld zijn we dan?'' vraagt ze verward. Snape besteedt geen aandacht aan haar. ''Heeft u dan nog nooit gehoord van 'De Ene Ring'?'' vraagt hij verbaasd aan Tony. Tony schudt zijn hoofd. ''Uh nee, tenzij je het over een trouwring hebt.''

Snape zucht. ''Dan kun je maar beter op zoek gaan naar de Tesseract, Stark. Als je het gevonden hebt, wacht dan hier op ons.'' Tony knikt. ''Goed idee!''

''Meneer Stark, waar is Loki?'' vraagt Hermione voorzichtig. Ze wil wel zeker weten dat hij gevonden wordt, anders krijgt ze nog nachtmerries van hem. Tony glimlacht en wijst naar een rots een eindje verderop. ''Daar,'' zegt hij. ''Achter die rots. Zijn knieën zitten nog steeds op slot blijkbaar. Ik heb geen idee wat je leraar hem heeft aangedaan.'' Hij grijnst. ''Maar het is wel beter zo. Hij is net zo sterk als een god weet je. Van mij mag hij wel voor eeuwig zo liggen.''

Hermione knikt tevreden. Maar toch verdient niemand het om te sterven. Zelfs Loki niet, denkt ze. Snape wijst met zijn toverstok in de verte. ''Wij gaan daarheen.'' zegt hij. Tony knikt.

''Oké Gerrit!''

''Ik heet Severus! Severus Snape! Is dat zo moeilijk!?'' Snape ziet er pissig uit. Tony knikt opnieuw.

''Eigenlijk wel, James..''

Dat was de druppel. Snape lijkt opeens te koken van woede. Hij schiet op Tony af en houdt zijn stok tegen zijn keel. Tony kijkt hem verschrikt aan maar verroert zich niet. ''Noem me nooit, maar dan ook nóóit 'James'. Tenzij je graag DOOD wilt.'' Snape kijkt Tony strak aan. ''Uh, s-sorry.. Snape.'' Hermione is erg geschrokken van haar leraars reactie. Hij deed niet eerder zo kwaad toen Tony hem anders noemde. Zwart gordijn, kraai, Frank, Karel.. Daar reageerde hij niet zo fel op als bij James. Snape haalt zijn stok langzaam weg bij Tony's keel. Nog even staart hij hem aan met de meest duistere blik in zijn ogen en dan draait hij zich om en loopt weg. Hermione kijkt Tony even vragend aan. Hij reageert alleen maar met een verbaasde schouderophaling. Dan draait Snape zich om en wenkt Hermione. Snel loopt ze achter hem aan.

Tony loopt, met een geschokt gezicht, terug naar de rots waar Loki achter ligt. Loki kijkt hem chagrijnig aan. ''Heb je de Tesseract al?'' ''Nee..'' antwoordt Tony. Loki kijkt verbaasd op. ''Het lijkt erop dat je iets dwarszit. Ben je toevallig zojuist bedreigd door iemand waarvan je het niet verwachtte?'' Tony kijkt verbaasd maar zegt niets. Loki grinnikt. ''Ik weet het, ik weet het. Mijn mensenkennis is beter dan die van de mensen zelf. Het was die Snape nietwaar?'' Tony geeft nog steeds geen antwoord maar kijkt strak voor zich uit. ''Severus Snape.. Hij heeft veel ervaring met zwarte magie, heb ik gezien. Zijn verleden is niet al te best.. En hij kijkt ook sterk op tegen de dingen die er in de toekomst zullen gaan gebeuren.'' Loki kijkt ook even voor zich uit. Er verschijnt een duivelse lach op zijn gezicht.

''Als ik mijn Scepter toch had..''


Reacties:


bramowicz
bramowicz zei op 10 maart 2014 - 19:55:
die ene ring haha de ring is dat heel leuk