Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Star Trek » Barbenusa Into Darkness! [Star Trek Into Darkness Fanfic] » Op het Vijandelijke Schip

Barbenusa Into Darkness! [Star Trek Into Darkness Fanfic]

11 maart 2014 - 20:02

540

0

293



Op het Vijandelijke Schip

Kirk keek op. Hij was bekaf. "Leuk je te zien, Scotty.." Scotty keek naar Khan die al op zijn knieën was gaan zitten en rondkeek. Hij zag er totaal niet moe uit. "Wie is dat?"

Kirk kreunde.

"Khan, Scotty. Scotty, Khan."

"Hallo," zei Scotty op gestoorde toon. Toen keek hij naar Barbenusa.

"En.. Zij?"

Barbenusa krabbelde overeind en ademde diep adem. "Barbenusa. Hoi Scott." Scotty stak zijn hand op. Khan keek Kirk aan.

"Ze zullen weten dat we hier zijn. Ik weet de beste route naar de brug." Hij stond op en deed zijn helm af. Barbenusa deed het ook en Kirk was nog bezig met het strekken van zijn rug. Barbenusa keek dom om zich heen met de helm in haar hand. "Waar moet ik dit laten??" zei ze. Khan pakte de helm uit haar hand en legde het gewoon neer op de grond. Barbenusa keek er even naar. "Oh.. OK."

Scotty keek even rond. "Ik ga nog even kijken naar de status van het schip," zei hij terwijl hij naar de wand van het schip rende. Kirk stond eindelijk ook op en deed zijn helm af. Het glas brokkelde meteen af.

"Ah, we zijn er net op tijd!" zei hij. Khan keek om zich heen.

"Haal je wapens tevoorschijn, dan gaan we."

Barbenusa keek even naar Kirk. "Zeg Kurk, weet je wat ik me nou nog steeds afvraag.." begon ze. "Waarom stopte je Khan in dezelfde cel als ik? Je wist toch dat ik daar zat?"

Kirk keek even naar Khan die nog steeds de omgeving in zich aan het opnemen was. "Ja," antwoordde Kirk. "Dat wist ik. Ik vond het best grappig, en ik dacht dat je het misschien wel leuk vond om gezelschap te hebben."

"Van een crimineel?! Ik stond doodsangsten uit!"

Khan glimlachte even en Kirk keek ernaar.

"Blijkbaar is dat de reden waarom hij je wel mag," zei hij droog.
---
Kirk had de wapens gepakt. Scotty kwam weer teruglopen.

"De informatie dat er een hangdeur geopend is wordt net doorgegeven," zei hij. "We kunnen dus wat mensen tegenkomen!"

Kirk pakte één van de pistolen en hield het in de lucht. "Daarom hebben we deze meegebracht." Hij gaf het aan Khan. "Ingesteld op verdoven," zei hij erbij.

Khan keek er even naar. "Die van hun niet," zei hij.

Kirk gaf Scotty en Barbenusa ook een wapen. "Probeer dan niet neergeschoten te worden."

Khan keek hem even aan en liep toen weg. Scotty en Barbenusa waren nog even aan het kijken naar hun bizarre pistool en snel volgden ze hem.

"Dit is echt super gaaf," zei Barbenusa terwijl ze naast Scotty liep en haar mooie wapen bekeek. Scotty keek op.

"Nog nooit eerder geschoten?" vroeg hij. Barbenusa grinnikte.

"Vanmorgen was ik zelfs nog nooit in de ruimte geweest!"

Scotty keek verbaasd. "Waarom ga je dan mee? Dit is heel gevaarlijk!"

Kirk knikte. "Dat heb ik haar ook al gezegd, maar het leek haar niet veel te schelen. En trouwens, Khan wilde graag dat ze meeging."

Scotty keek nog verbaasder van Khan naar Barbenusa en kneep zijn ogen toen tot spleetjes.

"Zijn jullie soms--"

"LALALALALA!!! WAT EEN MOOI WEER VIND JE NIET?!" schreeuwde Barbenusa ertussendoor voordat Scotty zijn zin kon afmaken. Khan keek gestoord achterom. Barbenusa glimlachte onschuldig waarna Khan weer voor zich uit keek en Barbenusa stootte Scotty aan.

"Nee, dat zijn we niet," zei ze. Scotty grinnikte wat en Kirk schudde zuchtend zijn hoofd.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.