Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Sherlock BBC » The Inexplicable Matchbox » Nieuwe Case?

The Inexplicable Matchbox

14 maart 2014 - 17:38

344

0

250



Nieuwe Case?

Het was een mooie ochtend. Sherlock en John waren net wakker op 221b Bakerstreet.

"Wanneer komt er weer een nieuwe case, John?" vroeg Sherlock terwijl hij in de keuken melk inschonk.

John zat in de woonkamer op zijn stoel zijn blog te bekijken. "Waarschijnlijk gauw.. De laatste tijd nemen steeds meer mensen contact met ons op als ze niet weten wat te doen, hè?"

"Hm," antwoordde Sherlock. Hij kwam de kamer inlopen.

"Melk?" bood hij hem aan. John keek op van zijn laptop.

"Oh, dank je."

Sherlock keek even naar Johns blog.

"Ik snap echt niet waarom zoveel mensen jouw blog lezen. Je schrijfstijl is werkelijk belachelijk." John grinnikte alleen maar wat.

"Mijn blog wordt tenminste meer bekeken dan jouw 'Science of Deduction'. Daar hebben we het al een keer over gehad, Sherlock. Met je.. Tabak-as en parfum analysis.." Sherlock keek verontwaardigd op en sprong op de bank.
"Maar mijn website heeft wel een mooiere achtergrond dan de jouwe."

Op dat moment ging Sherlocks telefoon. Snel nam hij op. "Lestrade, zeg alsjeblieft dat je een gruwelijke moord hebt waar je niet uitkomt."

John keek op terwijl Sherlock luisterde naar wat Greg te zeggen had. "Isaac Persano? Is hij niet vermist sinds maart vorig jaar?" Sherlock begon te glunderen. "Oké, we komen." Snel hing hij op en klapte toen in zijn handen.

John keek hem vragend aan. "Een moord?" Sherlock schudde zijn hoofd. "Dat niet, jammer genoeg! Maar dit is sowieso een 8, John! Ik weet het nu al!" Hij sprong weer van de bank af.

"Je hebt vast wel eens gehoord van Isaac Persano hè?" John knikte.

"Ik geloof het wel.."

"En je weet dat hij al vermist is sinds maart vorig jaar?"

"Ja, en daarna vonden ze zijn trainer Gabriel Allard in een hotelkamer toch? Dood?"

"Doodgeslagen met een knuppel ja, blijkbaar. Natuurlijk werd hij verdachte nummer één, maar de Franse politie kon hem nergens vinden. Maar nu is hij gevonden. In het Royal Hotel in Brighton, nog wel!"

John keek even voor zich uit terwijl Sherlock de kamer uitrende en zijn jas pakte.

"Waar wacht je nog op? Kom mee!" John kwam snel overeind en volgde Sherlock 221b uit.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.