Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Once Upon A Time » Tez's Life in Storybrooke » Regina geeft advies

Tez's Life in Storybrooke

20 maart 2014 - 14:33

673

0

249



Regina geeft advies

"Hamburgers.. Voor geld."

Tez is bij Granny's en zit aan een tafeltje bij het raam. De serveerster knikt.
"Ik neem aan hetzelfde als elke zaterdag?" Tez knikt en kijkt uit het raam terwijl ze zich afvraagt wat ze nog steeds doet in dit saaie dorpje. Ze heeft het gevoel dat ze het niet mag verlaten, ook al wil ze het wel. Even later krijgt ze haar hamburger met ketchup.
"Dank je, Ruby."
"Graag gedaan."
Ruby loopt weer weg.

Tez doopt haar hamburger in de ketchup en neemt een hap. Wat doet ze toch met haar leven. Ze is nu zestien en iedereen vindt haar gestoord! Ach ja, dat is ook niet zo gek als je kijkt naar wat ze allemaal doet.. Maar Tez heeft geen zin om te veranderen en dwaalt af in haar gedachten zoals ze altijd doet. Ze is net aan het denken aan avonturen in de wildernis als er opeens iemand tegenover haar gaat zitten. Verschrikt kijkt ze op.

"Oh, jij bent het maar."
De zwartharige vrouw tegenover haar kijkt een beetje beledigd en schraapt dan haar keel.
"Je ziet er verveeld uit."
"Nee joh! Meen je dat?"
Regina is zo'n saai mens, denkt Tez bij zichzelf. Geen wonder dat dit dorpje ook zo saai is. Zij is de 'burgemeester' van Storybrooke. Saaiheid! Regina gaat door met praten.
"Misschien moet je eens een boek kopen of zo, om een beetje.. Inspiratie te krijgen."
"Inspiratie waarvoor?" reageert Tez op een duidelijke sodemieter-op toon. Regina knarst op haar tanden.
"Zodat je een beetje kunt fantaseren om je te vermaken."
"En waarom boeit jou dat opeens? En trouwens, je hebt zelf de bibliotheek gesloten, weet je nog?"
Regina fronst haar wenkbrauwen. "Ik bedoel niet in de bibliotheek, domkop. In de winkel van Mr. Gold!"
Tez verslikt zich in haar hamburger en hoest zich een minuut lang kapot. Al gauw staart bijna iedereen in de ruimte haar aan en Tez steekt haar duim omhoog terwijl de tranen in haar ogen staan.

"Sorry, Mr. Golds winkel?"
Regina knikt.
"Ja, en misschien.. Vind je nog wel andere voorwerpen die je interessant vindt." Tez schudt vastbesloten haar hoofd.
"Heh, sorry Regina. Het is al erg vreemd dat jij speciaal naar me toe komt om me dit te gaan zeggen dus, nee." Regina trekt een wenkbrauw omhoog.

"Je bent nog nooit in zijn winkel geweest, of wel?"
"Stalk je mij soms?"
"Mr. Gold heeft het me zelf gezegd. Hij zegt dat hij een paar hele goede boeken heeft."
"Dus jullie roddelen over mij."
"Nee, Tez, we.."
Regina zucht diep. Tez grijnst.
"Nee, grapje. Ik voel me juist erg vereerd. De twee 'belangrijkste' personen in dit dorp discussiëren over mij? Leuk hoor."
"Tez, ik meen het serieus. Waarom ben je nog nooit daar geweest?"
"Die spullen boeien me niet," antwoordt Tez kortaf. "En ze zijn veel te duur. Denken jullie soms dat ik geld heb?"
"Klaarblijkelijk genoeg om die mantel van te kopen," reageert Regina. Tez rolt met haar ogen.
"Ik heb gewoon geen zin om bij hem in die winkel te lopen."
"Dus het ligt aan Mr. Gold?"
"Dat heb ik niet gezegd. Ik vind de spullen gewoon niet interessant. Is dat zo moeilijk te begrijpen, Regina?"

Regina kijkt Tez chagrijnig aan en staat dan op.
"Best," zegt ze. "Maar als je een beetje verandering in je leven wilt, zul je er toch eens naartoe moeten gaan."
"Ja, ja, maar waarom maak je in godsnaam reclame voor zijn winkel?"
Regina reageert hier niet op en loopt de bar uit.

Tez denkt na. Fantaseren? Tss, fantaseren kan ze al wel genoeg. Daar heeft ze geen boeken voor nodig! Al hoewel.. Tez loopt ook de bar uit. Ze fantaseert eigenlijk alleen maar over het bos dat aan Storybrooke ligt. Hoeveel avonturen ze daar zou kunnen beleven. Ze heeft er zelfs een schilderij van gemaakt! Maar nu heeft ze inderdaad nog maar amper inspiratie.
Tez loopt langs nog wat winkels en ziet dan op de hoek van de straat Mr. Golds winkel staan. Tez houdt haar hoofd even schuin en loopt dan snel de andere kant op.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.