Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Once Upon A Time » Tez's Life in Storybrooke » Op visite bij de dokter

Tez's Life in Storybrooke

20 maart 2014 - 14:36

533

0

239



Op visite bij de dokter

"Dr. Hopper!"

Tez bonst op de deur.

"Dr. Hopper!!!" De deur wordt opengedaan.
"Wat is er?!"
Hopper kijkt op.
"Oh, hallo Tez! Kom binnen."
Tez loopt een beetje wantrouwend naar binnen en kijkt dan om zich heen.
"Ga zitten," zegt Dr. Hopper. Tez gaat voorzichtig op de bank zitten en Hopper tegenover haar.
"Dus, wat brengt jou hier op deze mooie dag?"
Tez haalt haar schouders op.
"Ik vroeg me af, dokter.. Ben ik gestoord?" Archie kijkt verbaasd op.
"Gestoord?"
Tez knikt.
"Iedereen vindt me gestoord. Vindt u mij gestoord?"
Hopper schudt snel zijn hoofd.
"Natuurlijk niet, Tez! Ik denk dat iedereen je gewoon.. Uniek vindt. Je hebt gewoon een hele bijzondere manier van leven, denk je niet? We hebben allemaal onze talenten."
Tez zucht.
"Regina kwam vandaag naar me toe om te zeggen dat ik 'inspiratie' nodig heb. Dat ik een boek moet lezen."
Dr. Hopper knikt.
"Een boek lezen ís goed voor je. Het is alleen raar dat ze dat zegt sinds ze de bibliotheek gesloten heeft."
Tez zucht. "Maar dat is niet wat ze bedoelde. Ze wil dat ik een boek ga lezen bij de winkel van.. Mr. Gold."
Dr. Hopper kijkt op.
"Oh, daar. Nou, je hebt waarschijnlijk al gezien dat daar best wel veel boeken zijn.."
"Ik ben nog nooit eerder in zijn winkel geweest." Hopper kijkt haar vragend aan.
"Nog nooit?" Tez schudt haar hoofd.
"Maar.. Waarom niet?"
Tez zucht.
"De spullen boeien me niet."
"Nou, misschien boeien ze je wel als je het een kans geeft."
"Misschien, misschien ook niet. Ik zie wel wat ik doe."
Tez staat op.
"Bedankt dr. Hopper! U bent een goede man."
Hopper knikt vrolijk en laat Tez de kamer verlaten.

Tez is een beetje in haar kamer aan het schilderen. Met een snelle beweging schildert ze twee grote, gele ogen met een grijnzende mond eronder. Tez houdt haar hoofd even schuin.

"Mag-ne-fique!" zegt Tez op overdreven toon terwijl ze haar kwast weggooit. Ze bewondert haar eigen schilderij. Het is een groot, sadistisch grijnzend monster geworden. Tez bijt even op haar lip.
"Nah, toch niet." Ze pakt het schilderij en zet het in een kast waar ze al haar 'lelijke' werken in zet. Weggooien is ook weer zonde. Maar het is té lelijk om het daar te laten staan. Tez gooit haar verfschort ook aan de kant en gaat op haar bed zitten. Ze zucht en wrijft door haar gezicht.
"Wat te doen, wat te doen, wat te doen.."
Opeens heeft ze een idee: het bos.

Tez rent vrolijk door het bos dat aan Storybrooke ligt. Dat vindt ze heel erg leuk om te doen. Al snel komt ze bij de Toll Bridge. Ze loopt de brug op en kijkt over de rand.
"Lol lol lol!" zegt ze blij. Dan kijkt ze naar het bordje dat op de brug staat. "Toll Bridge," staat er. Maar er staat nog een letter achter de T. Een kleine, rode letter.. Tez loopt er naartoe om het beter te kunnen lezen.
"Troll Bridge," zegt ze hardop. Dan begint ze te lachen. "Wat een goeie," zegt ze tegen zichzelf. "Troll Bridge."

"Die brug heet Troll Bridge voor een reden."

Met een schreeuw draait Tez zich om. Aan de andere kant van de brug staat..


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.