Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Once Upon A Time » Tez's Life in Storybrooke » Once Upon A Time

Tez's Life in Storybrooke

20 maart 2014 - 14:43

1171

0

262



Once Upon A Time

"Henry?"

Tez zucht diep.
"Sorry Henry, ik dacht dat je.. Iemand anders was."
Henry schudt zijn hoofd. Hij heeft zijn armen om een boek geklemd.
"Maakt niet uit. Ik hoorde dat je elke zaterdag de Troll Bridge bezocht, dus ik ging even kijken."
Tez knikt half glimlachend.
"Waarom zou je met mij willen praten? Iedereen vindt me gestoord."
Henry knikt begrijpend.
"Mij ook."
Tez kijkt op.
"Maar je bent Regina's zoon!"
Henry loopt naar Tez toe.
"Niet echt. Ze heeft me geadopteerd."
Tez kijkt verbaasd.
"Oké.. Wauw. Dat wist ik niet."
Ze kijkt nieuwsgierig naar het boek dat Henry vast heeft.
"Wat is dat?"

Henry lacht.
"Ik wist dat je dat zou gaan vragen."
Hij laat het boek zien. Tez kijkt naar de voorkant.
"Once Upon A Time," leest ze voor. "Cool. Waar gaat het over?"
Henry geeft geen antwoord en opent het boek.
"Kijk, er staan allemaal verhalen in. Sprookjes. Maar ze zijn allemaal echt gebeurd."
"Oh ja?" reageert Tez verbaasd.
Henry knikt. "Geloof jij in magie?" vraagt hij dan.
Tez kijkt hem vaag aan.
"Nou.. Hé, weet je Henry, ik weet niet zo veel van sprookjes af."
Henry knikt begrijpend.
"Maakt niet uit, hier."
Hij geeft het boek aan Tez. Tez pakt het voorzichtig aan.
"Lees alle verhalen, Tez. En morgenvroeg om 10 uur heb je het boek uit en spreken we hier weer af, oké?"
Tez knikt langzaam. Het lijkt wel alsof ze huiswerk krijgt van een kind.
"Uh.. Oké. Ehm, bedankt Henry."
Henry glimlacht.
"Geen dank."

Het is avond. Tez zit in haar kamer terwijl ze Henry's boek aan het lezen is. Ze leest het op erg intense manier. Lezen is toch leuker dan ze dacht. Ze gaat door totdat ze het boek helemaal uitgelezen heeft en slaat het dan verdrietig dat het al afgelopen is dicht. Geweldig boek. Sprookjes. Tez grinnikt bij de gedachte dat zij van sprookjes houdt. Zouden er in Mr. Golds winkel ook zulk soort boeken zijn? Snel schudt Tez haar hoofd. Misschien heeft Henry nog wel meer boeken.

Tez rent langs de weg met het boek onder haar arm. Het is bijna 10 uur en ze wil niet te laat komen bij de Toll Bridge. Snel rent ze langs een paar winkels. Waarom zou Henry haar dat boek gegeven hebben? En wat nog vreemder is: waarom vindt ze het boek ook nog eens echt leuk? Vooral het woord 'magie' vindt Tez interessant klinken.

Hijgend komt Tez aan bij de Toll Bridge. Ze ziet Henry al op de brug staan.
"Sorry dat ik zo laat ben!" zegt Tez en ze loopt naar Henry toe.
"Heb je alles gelezen?" vraagt hij. Tez knikt.
"Het verbaast me dat het eigenlijk best een leuk boek is, Henry. Wie bedenkt nou zoiets.."

"De verhalen zijn niet bedacht," ondebreekt Henry haar. "Zoals ik al zei, alles wat hierin staat is echt gebeurd."
Tez lacht.
"Dat zou echt vet zijn, Henry. Ik zou best een beetje magie kunnen gebruiken."
Henry knikt.
"Ik ben van plan je nu iets te vertellen, maar je moet beloven dat je het aan niemand anders vertelt. En al helemaal niet aan mijn moeder!"
Snel schudt Tez haar hoofd.
"Nee, beloofd."
Henry glimlacht.
"Goed. Wat als ik je vertelde dat iedereen in Storybrooke een karakter is uit dit boek?"
Tez staart hem even aan.
"Wat.. Sorry, wat bedoel je?"
Henry opent het boek.

"Lang geleden maakte de Evil Queen een vloek om alle karakters uit de sprookjeswereld naar onze wereld te sturen. Snow White en Prince Charming waren toen net van plan een baby te krijgen. Het was voorspeld dat die baby later de vloek zou verbreken en Snow White en Prince Charming stuurde de baby door een portaal naar onze wereld vlak na haar geboorte. Daarna kwam de vloek van de Evil Queen en alle karakters werden naar een dorpje genaamd Storybrooke gestuurd, en daarna wist niemand meer wie ze waren. Volg je me tot nu toe?"

Tez staart even naar de plaatjes in het boek met een verwarde blik op haar gezicht.
"Henry, dearie, dat klinkt echt.. Heel vet. Maar.. Wat heeft dat met ons te maken?"
Henry vertelt verder.

"Mijn moeder, Regina is de Evil Queen. Ze heeft zichzelf de burgemeester van dit dorp gemaakt zodat iedereen haar eert en nu kan ze alsnog de heerseres zijn die ze altijd al heeft willen zijn. Tijd staat in dit dorp stil. Heb je de grote klok ooit zien bewegen?"

Tez doet haar mond open om iets te zeggen en fronst dan haar wenkbrauwen.
"Nee.. Eigenlijk niet."
"Heb je ooit iemand Storybrooke in zien komen?"
Weer denkt Tez na.
"Uh.. Nu je het zegt, nee."
Ze kijkt hem verbaasd aan.
"Probeer je me te zeggen dat wij allemaal iemand zijn uit een.. Sprookje? En dat we in één of andere vloek leven?"
Henry knikt.
"Je denkt waarschijnlijk dat ik gek ben. Maar dat is ook precies de reden waarom ik naar jou ben toegekomen."
Tez trekt een wenkbrauw omhoog.
"Omdat mensen mij ook vaak gestoord vinden?"
Henry kijkt even naar de grond. Tez zucht.
"Dus.. Wie denk je dat ik ben?"
Henry krabt zich op zijn hoofd.

"Nou.. Het probleem is, dat weet ik nog niet zo zeker. Daar komen we dan wel achter als de vloek verbroken is, want dan krijgt iedereen zijn herinneringen weer terug!"

Tez staart even voor zich uit en gaat na wat er in haar hele leven nou eigenlijk gebeurd is. Opeens beseft ze zich dat ze zich helemaal niet kan herinneren dat ze ooit een klein kind was geweest, of dat ze ooit iets anders gedaan heeft in haar leven dan alleen maar.. Hier ronddwalen.

"Henry.." begint Tez langzaam. "Is het vreemd dat ik me nu pas besef dat ik me helemaal niets herinner van mijn jeugd?"
Henry schudt zijn hoofd.
"Nee, daar heeft de Evil Queen voor gezorgd. Maar maak je geen zorgen, Tez. Ik ga vandaag op zoek naar mijn echte moeder, want zij is de Savior."
Tez kijkt Henry verbaasd aan.
"Is jouw echte moeder de Savior?"
Henry knikt. Op dat moment schiet Tez in de lach.

Henry kijkt een beetje beledigd.
"Geloof je me nou of niet?!"
Tez probeert iets te zeggen onder het lachen door.
"S-sorry, ik.." ze ademt diep in. "Ik kan gewoon niet geloven dat ik al deze jaren hier heb geleefd zonder echt te weten wat er nou eigenlijk gaande is!"

Henry kijkt opgelucht.
"Dus je gelooft me!"
Tez glimlacht.
"Het verhaal is zo gaaf dat ik het wíl geloven, dearie. Maar hoe vind je ooit je moeder en ga je haar overhalen dat ze de 'Savior' is?"
Henry grijnst.
"Dat komt wel voor elkaar. Het is het lot weet je. Ik doe gewoon mijn ding en dan komt alles voor elkaar. Het enige waar ik jou voor nodig heb, Tez, is mijn moeder afleiden terwijl ik wat spullen in mijn huis bij elkaar raap voor mijn reis."
Tez knikt langzaam.
"Oké.. Maar hoe doe ik dat dan? Ze is de burgemeester!"
Henry haalt zijn schouders op.
"Ik denk dat je wel ergens op komt. Je bent niet zo gestoord als je denkt, namelijk."
Tez glimlacht.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.