Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Once Upon A Time » Tez's Life in Storybrooke » Gij zult boeten

Tez's Life in Storybrooke

20 maart 2014 - 14:49

622

0

238



Gij zult boeten

Tez zit op haar kamer terwijl ze nadenkt over alles wat Henry gezegd heeft. Iedereen uit Storybrooke is een sprookjeskarakter. Maar.. Stel dát het waar is, wie is zij dan? Ze kan zich niet echt bedenken met wie ze zich echt.. Kan vergelijken.

Er wordt op de deur geklopt. Tez schrikt op.
"Wie is daar?!" roept ze zonder op te staan.
"Het is Regina, Tez! Nou die deur open of ik bel de politie!"
Tez rolt met haar ogen en loopt langzaam naar haar deur. Ze doet hem op een kier open en kijkt er met één oog door.
"What's up madame mayor?"
Regina geeft haar een kwade blik en duwt tegen de deur waardoor hij verder open gaat. Tez zet snel een stap achteruit.
"Ho es, wat is er?"
"Waar is Henry!?" roept Regina dan kwaad.
Tez kijkt haar zogenaamd onwetend aan.
"Uh.. Uw zoon?"
"JA NATUURLIJK! Wie anders heet er hier Henry?!"
Regina duwt Tez aan de kant en loopt haar kamer in. Tez reageert verontwaardigd.
"Uhm, burgemeester, ik wou echt dat ik u kon helpen maar.."

"Ach doe niet zo dom!" schreeuwt Regina. "Je weet best waar hij is!"
Tez legt haar handen op haar oren om van het geschreeuw af te komen.
"Wow wow, Regina, misschien is hij wel gewoon bij Granny's ofzo. Heb je daar al gekeken?"
Regina's ogen spugen vuur en ze knarst op haar tanden.
"Luister, als Henry Storybrooke heeft verlaten zul jij er ZEKER voor boeten!"
Ze loopt stampvoetend Tez' kamer uit en gooit de deur achter zich dicht.

Tez blijft nog even naar de deur staren met stuiptrekkingen aan haar oog. Dan schudt ze haar hoofd en pakt haar mobiel uit haar zak. Ze toetst een nummer in en houdt het bij haar oor. Al snel klinkt er een stem aan de andere kant van de lijn.

"Tez?"
"Henry! Luister, je moeder heeft het door. Waar ben je?"
"Ik zit in de bus naar Boston! Geen zorgen, ik ben bijna bij Emma."
"Doe het alsjeblieft zo snel mogelijk, Henry. Regina zei dat ik ervoor zal boeten als ze erachter komt dat je Storybrooke verlaten hebt!"
"Maak je geen zorgen, ik ben waarschijnlijk over twee uur weer terug. Oh, ik moet gaan. Doei!"

Henry hangt op en Tez zucht diep. Als Regina zegt dat ze ervoor zal boeten betekent dat niet veel goeds. En het idee dat zij de Evil Queen zou zijn maakt het alleen nog maar erger. Tez schudt haar hoofd en besluit nog maar eens naar Archie te gaan. Misschien heeft hij een idee.

Tez bonst op de deur die meteen open wordt gedaan.
"Tez! Kom binnen," zegt Dr. Hopper terwijl hij de deur verder open doet.
Tez knikt en loopt snel de kamer in.
"Dr. Hopper, ik heb een probleem," begint ze.
Archie kijkt haar vragend aan.
"Oh, wat.. Wat is er?"
"Je moet beloven dat je het tegen niemand zegt!"
Archie knikt. Tez kijkt hem tevreden aan.
"Mooi. Luister, ik heb Henry geholpen zodat hij stiekem weg kon komen uit Storybrooke, en Regina is er zojuist achter gekomen!"
Archie slikt.
"Uh.. Maar dat kun je dan toch beter tegen de burgemeester zeggen? Ik bedoel, het is wel haar kind.."
"Nou, eigenlijk dus niet. Regina is zijn adoptiemoeder en Henry is nu op zoek naar zijn biologische!"
Archie staart Tez even aan.
"Oh.. Nou, ik denk toch dat ze er recht op heeft om te weten waar haar zoontje uithangt, denk je niet?"
Tez zucht.
"Kom op, Archie! Regina zei dat ik ervoor zal boeten!"
Hopper krabt op zijn hoofd.
"Sorry, Tez, maar ik denk niet dat ik hier iets aan kan doen."
Tez schudt haar hoofd.
"Oké, oké, ik snap dat je niet zo graag hierbij betrokken raakt."
Ze loopt naar de deur.
"Toch bedankt."


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.