Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Once Upon A Time » Tez's Life in Storybrooke » Dakloos.

Tez's Life in Storybrooke

20 maart 2014 - 16:16

747

0

257



Dakloos.

Natuurlijk, in brand gezet! Denkt Tez bij zichzelf. Regina natuurlijk. Oh, die vrouw zal daarvoor boeten.. Haar gedachten worden onderbroken door Granny en Ruby die aan komen rennen.
"Wat is er hier gebeurd?" zegt Granny verbaasd.
Tez zucht.
"Platgebrand."
Ruby slaat haar hand voor haar mond.
"Oh wat erg!"
Tez knikt.
"Ik weet alleen niet waar ik vannacht moet overnachten.." zegt ze langzaam.
Granny en Ruby kijken elkaar aan.
"Je mag wel voor een nachtje gratis bij ons overnachten."
Tez glimlacht.
"Daar hoopte ik al op."
Gold zet snel een stap naar voren.
"E-en als je voor morgen nog geen andere woning hebt, heb ik altijd nog een kamer vrij."
Tez verslikt zich in haar eigen speeksel en begint te hoesten. Dat is het laatste wat ze wil.
"Ik uh.. Ik zie wel," zegt ze snel.
Mr. Gold knikt en draait zich om.
"Ik zie jullie later."
Hij loopt weer terug naar zijn winkel. Als hij weg is zucht Tez diep.

"Waarom biedt Gold jou een kamer aan?" zegt Granny dan verbaasd. "Dat is het vreemdste dat ik ooit gehoord heb."
Tez haalt haar schouders op.
"Ik zou het niet weten. Maar ik moet nu echt op zoek gaan naar een nieuwe woning.. Bij hem wonen wil ik voor geen gold!"
Tez lacht om haar eigen woordgrap en gaat dan met Ruby en Granny mee naar hun herberg.

Die nacht ligt Tez in bed terwijl ze nadenkt over de vloek. Wat als Henry echt gelijk heeft? Wat als ze echt iemand is uit dat boek? Ze zucht. Ze wil het zo graag geloven dat ze alles probeert te bedenken om het waar te maken. Wat Henry zei klopte wel; Tez kan zich niets herinneren van haar jeugd, wanneer ze iedereen uit Storybrooke ontmoet heeft, of wanneer ze hier gekomen is. Het zou haar ook niet verbazen als Regina echt de Evil Queen is, en al helemaal niet nu ze haar woning in de fik gezet heeft! Daar moet ze nog wraak op nemen.
Terwijl ze fantaseert over een heerlijke wraakactie valt ze in slaap.

Tez schrikt wakker van haar mobiel dat afgaat. Gapend komt ze uit bed en neemt de telefoon op.
"Tez hier.." zegt ze slaperig.
"Tez! Het is Henry! Mijn moeder is nog in Storybrooke!"
Tez kreunt.
"Maar moest je me dan per sé wakker bellen?"
"Snap je het niet, Tez? Emma wilde het dorp verlaten, maar volgens haar stond er opeens een wolf op de weg waardoor ze de berm in reed! Het is allemaal een teken!"
Tez' ogen gaan verder open.
"Een wolf op de weg?"
"Ja! En ik weet zeker dat ze nu hier in Storybrooke blijft, het is haar lot! Alles wijst erop!"
Tez glimlacht.
"Dat is geweldig, Henry. Maar hé uhm.. Vat dit niet verkeerd op ofzo, maar zeg alsjeblieft tegen niemand dat ik geloof in de vloek, oké? Echt waar, het spijt me, maar--"
"Dat zit wel goed," onderbreekt Henry haar. "Je wilt natuurlijk niet dat mensen je nog vreemder aan gaan kijken. Maar dat is oké! Als de vloek verbroken is, komt alles weer goed."
Tez zucht opgelucht.
"Dank je, Henry. Zie je later."
Ze hangt op en komt haar bed uit.

Opeens bedenkt ze zich dat ze vandaag op zoek moet gaan naar een nieuwe plek om te wonen. En snel, want anders zit ze dalijk nog bij Mr. Gold! Nu ze er zo overna denkt is hij eigenlijk niet wat ze van hem verwachtte. Iedereen zei dat hij heel stom en arrogant is, maar na die ontmoeting van gisteren kwam hij toch wel aardig over. Een beetje vreemd, maar wel aardig. Tez wrijft in haar ogen. En dankzij hem weet ze nu ook precies de oorzaak van haar afgebrande huis. Als ze een nieuwe woning heeft, zal ze beginnen met haar wraakplan. En Regina zal lijden als dat noodzakelijk is!
Snel schudt snel de gedachte uit haar hoofd. Ze heeft nog nooit zo duister gedacht. Ach ja, dat zal wel komen doordat de Savior in het dorp is. Dingen veranderen.

"Zeg, Granny, is er een mogelijkheid dat ik hier kan blijven voor.. Je weet wel, altijd?"
Granny krabt op haar hoofd.
"Uh.. Nou, weet je, als je genoeg geld had.. Dan zou het wel kunnen."
Tez zucht.
"En dat heb ik dus niet."
Granny kijkt haar bezorgd aan.
"Het spijt me, Tez. Maar ik kan er niets aan doen."
Tez knikt en bijt op haar lip.
"Goed dan. Ik ga wel op zoek naar een andere plek dus.. Nog een fijne dag."


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.