Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Once Upon A Time » Tez's Life in Storybrooke » Een nieuwe dag

Tez's Life in Storybrooke

20 maart 2014 - 16:25

479

0

232



Een nieuwe dag

Tez wordt wakker en kijkt verschrikt om zich heen. Oh ja, ze slaapt hier tegenwoordig. Zuchtend komt ze overeind. Ze moet maar eens beginnen aan haar wraakplan. Zal ze het Henry vertellen? Snel schudt ze de gedachte uit haar hoofd. Regina blijft Henry's moeder en ze wil Henry niet ongerust maken of zich onveilig laten voelen.

Snel trekt Tez haar rode mantel aan en loopt de trap af. Daar ziet ze Mary Margaret die aan het ontbijten is.
"Goedemorgen Tez," zegt ze.
Tez salueert.
"Goeiedag Mary Margaret."
Ze gaat aan een tafel zitten en kijkt een beetje om zich heen.
"Oh sorry," zegt Mary en ze staat op. "Uh, hier is cornflakes als je dat lekker vindt. En hier is de koelkast. Doe alsof je thuis bent."
Tez knikt. "Bedankt Mary. Ik weet niet hoe ik je moet bedanken dat ik hier mag slapen."
Mary Margaret glimlacht.
"Geen dank."
Even heerst er een genânte stilte.
"Dus eh, wat vind jij van Emma, Tez?"
Tez kijkt op.
"Oh, ik heb haar nog niet echt gesproken maar.."
Ze denkt even na wat het beste antwoord zou kunnen zijn.
"..volgens mij is ze wel oké. En wat vind jij van haar?"
Mary Margaret kijkt even voor zich uit.
"Ik vind haar erg aardig. Het is vreemd maar.. Ik heb het gevoel alsof ik haar al wel eens ontmoet heb. Het is gek, weet ik, maar.."
Tez fronst haar wenkbrauwen.

"Zeg, heb je ook al gehoord van Henry's boek?" vraagt ze aan Mary. Mary knikt.
"Oh ja, ik heb het aan hem gegeven. Hij denkt dat iedereen van ons een karakter is uit dat boek. Tja.."
Tez kijkt haar vragend aan.
"Wie denkt hij dat je bent?"
Mary Margaret lacht even.
"Hij denkt dat ik Snow White ben."
Tez' ogen worden groot. Weer een bewijs. Volgens het boek is Snow White Emma's moeder..
"Maar dat maakt niet uit, zolang hij maar iets heeft om over te fantaseren."
Tez kijkt op.
"Ja.. Je hebt gelijk."
Het is weer even stil. Dan staat Mary Margaret op.
"Ik moet maar eens naar de school gaan."
Tez knikt.
"Succes!"
Mary glimlacht.
"Oh ja, hier heb je de reserve sleutel," zegt ze als ze bijna de kamer uit wil gaan. Ze gooit een sleutel naar Tez die hem opvangt.
"Als je weggaat kun je het op slot doen."
Tez knikt. "Dank je."
Mary Margaret verlaat de kamer.

Tez denkt na. Wraak, wraak, wraak.. Wat is het beste dat ze kan doen? Of zal ze zeggen.. Het slechtste? Alle spullen die ze in haar vorige woning had liggen.. Allemaal weg. Ze had Regina's huis al lang in brand gezet als Henry niet bij haar woonde. Tez voelt de woede in haar. Als ze hier blijft zitten, wordt ze waarschijnlijk nog gekker dan dat ze al is. Het beste wat ze kan doen is het dorp in gaan.. En op zoek naar inspiratie.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.