Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Once Upon A Time » Tez's Life in Storybrooke » Wait a sec! To the shop!

Tez's Life in Storybrooke

20 maart 2014 - 16:29

783

1

228



Wait a sec! To the shop!

Tez loopt net over het straat als ze Regina voor de grote klok ziet staan. Ze ziet er bijna angstig uit en kijkt naar de klok. De wijzers lopen goed. Tez grijnst en loopt naar Regina toe.
"Oh, zo bezorgd.." zegt ze.
Regina kijkt verschrikt om.
"Zo, zo bezorgd. Het lijkt erop dat de klok eindelijk weer is gaan tikken. En dat allemaal sinds Emma hier is gekomen.. Wat een toeval, denkt u niet? Mevrouw de burgemeester?"
Regina kijkt Tez nijdig aan.
"Toeval, inderdaad."
Ze draait zich om en wil weglopen.
"Oh ja, en.."
Tez loopt op haar af.
"Denk maar niet dat ik niet weet wie er verantwoordelijk is voor het verlies van mijn woning, Regina."
Regina kijkt haar vaag aan. "Sorry, wat bedoel je?"
Tez trekt een wenkbrauw omhoog. "Je weet best wat ik bedoel. En geloof me maar, daar ga je voor boeten. Al het kwaad komt met een prijs."
Tez grijnst als Regina haar een verwarde blik geeft.

Tez voelt zich beter dan anders. Ze loopt vrolijk door Storybrooke met een machtig gevoel. Machtig, dat is het perfecte woord. Macht. Macht. Ze blijft dat woord in haar hoofd herhalen. Dat is wat ze wil. Ze klapt in haar handen en begint te huppelen. Ze wil Regina voor haar neer zien knielen. Ze wil ze angstig zien. Dan komt Tez langs Mr. Golds winkel en ze stopt. Ze denkt aan wat Mr. Gold zei. Eigenlijk komt het dankzij hem dat ze zich zo goed voelt. Ze waagt het erop.

Tez opent de deur en loopt de winkel binnen. Er staan inderdaad veel oude, antieke spullen. Ze ziet beelden en andere.. Rommel. Ze ziet Gold niet in de ruimte. Tez loopt langs een paar kleine, glazen beeldjes van paarden ofzoiets. Het boeit haar niet echt veel. Ze loopt verder en ziet dan een paar oude boeken liggen. Nieuwsgierig loopt ze er op af. Ze bekijkt de boeken en opeens valt haar oog op een blauw boek met veel stof erop. Voorzichtig pakt ze het boek op en veegt het stof er af. "The Way To Magic" staat in mooie, gouden letters op de kaft van het boek. Het komt haar vreemd genoeg bekend voor..

"Interessant boek heb je daar."
Tez kijkt verschrikt op.
"Uh, ja, dat eh, denk ik ook," zegt ze snel.
Mr. Gold loopt achter de balie vandaan en gaat naast Tez staan. Tez slikt.
"Dit boek is al erg oud," begint hij. "Legendes zeggen dat het uit een andere wereld komt. Een wereld.. Met magie."
Tez kijkt hem vragend aan.
"Gelooft u.. Daarin?"
Mr. Gold haalt zijn schouders op. "Ik geloof dat de wereld waar wij in leven in ieder geval niet de enige is."
Tez knikt.
"Dat denk ik ook.."
Snel schudt ze haar hoofd. "Eh, sorry. Ik kwam gewoon even hier kijken dus ik denk dat ik maar weer eens moet gaan."
Gold schudt zijn hoofd. "Nee, nee, je bent hier hartelijk welkom, dearie."
Tez kijkt om zich heen. "Zeg ehm.. Wat staat er zoal in dit boek?"
Mr. Gold grijnst en opent het boek. "Er staat alles in over magie. Waar het allemaal tot in staat is, en welke prijs er aan het gebruik ervan vast zit."
Tez kijkt geïnteresseerd naar de mooi geschreven letters. Dit boek was duidelijk niet getypt maar met de hand geschreven. Het is een grappig handschrift.
"Dat is wel.. Bizar," zegt Tez dan.
Gold knikt. "Nogal, ja. Ik heb trouwens nog wat spullen in de berging liggen."
Gold loopt naar de berging achter het gordijn achter de balie en Tez volgt hem. In die ruimte ziet ze een spinnenwiel staan en het ruikt er erg naar iets van houtlijm.

"Kijk," zegt Gold terwijl hij iets uit een kast pakt. "Dit is een erg bijzonder voorwerp. Het is al heel erg oud, maar ziet er nog zo goed als nieuw uit."
Tez trekt een wenkbrauw omhoog.
"Het is een.. Dekentje?"
"Oh, zo veel meer dan een 'dekentje'.."
Tez schudt haar hoofd en kijkt naar het rode, wollen deken dat zo te zien op vreemde manier in elkaar gezet is.
"Uh.. Oké.. Maar hoe komt u hieraan?"
Gold kijkt even om zich heen.
"Ik ben een handelsman. Ik.. Handel. Maar dit object vind ik erg, erg bijzonder.."
Tez krabt op haar hoofd. Mr. Gold kijkt haar even aan en houdt het kleine deken dan voor haar. Tez kijkt er naar en pakt het voorzichtig aan. Ze voelt zich opeens heel vreemd. Alsof ze dit wel eens meer gevoeld heeft. Tez bekijkt het deken even en draait het dan om. Daar staat met gouden draad iets in gewoven.
"Teresa..?" leest Tez voor. "Wie is dat?"
Mr. Gold zucht.
"Dat..Weet ik niet. De rechtmatige eigenaar, neem ik aan."


Reacties:


WTlover
WTlover zei op 3 april 2014 - 21:27:
Ik denk dat ik maar eens reacties moet gaan plaatsen c:
Maar omg, ik heb al de hele tijd het idee dat Tez de dochter of het nichtje ofzo van Rumple is O:
En nu vermoed ik dat zij Teresa heette in sprookjesland (noem je dat zo?)