Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Once Upon A Time » Tez's Life in Storybrooke » Wraak is.. GOED

Tez's Life in Storybrooke

20 maart 2014 - 16:33

751

0

260



Wraak is.. GOED

Opeens rinkelt de bel van Golds winkel. Tez kijkt op.
"Gold!!!" hoort ze iemand schreeuwen. Overduidelijk Regina. Mr. Gold rolt met zijn ogen.
"Blijf hier Tez," zegt hij en hij loopt snel de berging uit naar zijn balie.
Tez blijft bij het gordijn staan luisteren. Regina klinkt erg hysterisch.
"Wat heb je allemaal tegen Tez gezegd, Gold?!"
Tez slikt. Het gaat blijkbaar weer over haar.
"Sorry?" reageert Gold verbaasd. "Waarover zou ik tegen haar moeten hebben gepraat?"
"Ach, wees niet belachelijk! Ze zegt de dingen die.."
Het is even stil.
"Dingen die wát, mevrouw de burgemeester?" zegt Gold afwachtend.
Regina zucht geïrriteerd.
"Je doet wel de hele tijd alsof je van niets weet, Gold," zegt ze nijdig. "Maar ik weet dat jij het weet."
"Waarom klets je de hele tijd tegen mij over die vreemde dingen, Regina?" onderbreekt Gold haar dan. "Weet je wat, vertrek maar gewoon."
"Niet voordat je antwoord hebt gegeven op mijn vraag , Gold--"
"Vertrek.. alsjeblieft!"
Het is even stil. Dan hoort Tez dat Regina de deur uit loopt.

Tez kijkt Gold vragend aan als hij de berging weer in komt lopen.
"Wat bedoelde Regina?" zegt ze tegen hem.
Gold kijkt zuchtend naar het spinnenwiel. "Ik geloof dat veel dingen haar weer eens dwars zitten."
Tez schudt verward haar hoofd.
"Maar.. Wat dan?"
Gold haalt zijn schouders op. "Ze is gewoon een beetje gestoord, denk ik."
Tez grijnst.
"Heh, ja dat is ze zeker. Nadat ze mijn huis in brand heeft gezet.." Ze kijkt op. "Zeg, weet u misschien een wraakplan, Mr. Gold?"
Tez schrikt van wat ze zelf zegt. Ze zei dat zonder erbij na te denken. Mr. Gold glimlacht alleen maar.
"Ah, een wraakplan. Als iemand je iets aandoet hoort wraak er gewoon bij."
"U vindt me niet gek?" zegt Tez verbaasd. Gold lacht.
"Gek? Wraak nemen is een doodgewone zaak, Tez! Hoe vaak ik in mijn leven al wraak heb genomen is níet te tellen."
Hij denkt even na. "Emma Swan is nog steeds in Storybrooke, toch?"
Tez knikt. "Mooi zo. Dat is meteen de eerste stap van je wraakplan."
Tez kijkt hem verward aan.
"Wat heeft Emma te maken met mijn wraakplan?"
Gold grijnst.
"Jij krijgt je wraak, Tez. Je hebt mijn woord."
Tez snapt er weinig van maar gelooft wat Gold zegt. Dan kijkt ze weer naar het deken dat ze vast heeft. Het voelt erg fijn aan.
"Nou uh.. Ik ga maar weer eens," zegt ze en ze wil het deken terug aan Gold geven. Hij schudt zijn hoofd.
"Je mag dat houden, Tez."
Tez kijkt hem vragend aan.
"Oh.. Dank u, maar.. Waarom?"
Gold kijkt even een andere kant op. "Ik heb er niet zo veel aan."
Tez denkt na. Gold is wel een beetje vreemd.. Dan schudt ze haar hoofd.
"Uh, ja, dankje Gold, dan eh, ga ik maar weer eens. Dus ehm.. Laterz!"

Tez loopt over straat met het deken en ze bekijkt het goed. Door alleen maar naar het deken kijken krijgt ze al een vreemd gevoel.. Het valt niet uit te leggen. Op dat moment ziet ze Emma over straat lopen. Ze heeft veel papieren bij zich. In een map. Snel loopt Tez naar haar toe.
"Uh, hey Emma," zegt ze.
Emma kijkt op. "Oh, hallo uhm.."
Tez glimlacht even als een boer met kiespijn.
"Tez."
Emma knikt.
"Oh ja. Sorry Tez. Is er iets?"
Tez schudt haar hoofd. "Nee, ik vroeg me gewoon af wat je daar hebt."
Emma kijkt naar de map in haar handen.
"Oh, dat heeft Henry's psychiater aan me gegeven."
Ze lijkt even na te denken en kijkt dan naar Tez.
"Zeg, ga je veel met Henry om? Heb je ook gehoord over zijn.. Obsessie met dat boek?"
Tez zucht even glimlachend.
"Ja, ik heb het er wel eens met hem over gehad."
"Heb je enig idee hoe hij erbij komt dat iedereen hier.. Je weet wel."
Tez kijkt even een andere kant op. Het is natuurlijk best wel vreemd, als je het zo bekijkt.
"Geen idee," besluit Tez dan toch te zeggen. "Het is inderdaad een beetje vreemd."
Emma staart even voor zich uit, blijkbaar diep in gedachten. Dan schudt ze haar hoofd.
"Nou ja, ik moet er vandoor."
Zonder verder iets te zeggen loopt Emma met grote passen door. Tez kijkt haar even na en bijt op haar lip. Emma denkt klaarblijkelijk dat haar zoon geschift is. Maar er kloppen te veel dingen om het idee zomaar te negeren. Tez besluit ook terug te gaan naar het huis van Mary Margaret.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.