Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Once Upon A Time » Tez's Life in Storybrooke » Valse beschuldiging!

Tez's Life in Storybrooke

20 maart 2014 - 16:38

867

0

243



Valse beschuldiging!

Tez zit op een stoel. Ze heeft het deken op de tafel gelegd en staart ernaar. Ze gaat er nog eens met haar hand overheen. Waarom zou Gold dit zomaar aan haar geven? Verward staat ze op en pakt wat sap uit de koelkast. Op dat moment komt Mary binnenstormen gevolgd door Henry. Tez kijkt verschrikt op.
"W-wat is er gebeurd?" zegt ze geschokt.
Mary Margaret en Henry zien er allebei uit alsof ze één of ander plan hebben.
"Emma is net opgepakt door de politie," antwoordt Henry.
Tez trekt haar wenkbrauwen op.
"Uh, waarvoor?"
"Regina zegt dat ze ingebroken heeft bij Archie en wat papieren gestolen heeft," zegt Mary Margaret.
Tez kijkt ze verbaasd aan.
"Ik zag haar toen straks lopen met die papieren! Maar het leek er niet echt op dat ze heeft ingebroken."
Henry knikt.
"Mary Margaret gaat haar bevrijden."
Tez kijkt opnieuw verbaasd naar Mary.
"Waarom?"
Mary Margaret glimlacht.
"Ik vertrouw haar," zegt ze dan.
Tez schrikt even en werpt een blik op de grijnzende Henry. Snow White is de moeder van de Savior. Dus.. Dat klopt ook weer. Tez knikt langzaam.
"Oké," zegt ze opgewekt. "Dan.. Zou ik maar niet langer hier blijven staan!"
Mary en Tez knikken en zijn binnen een paar seconden de kamer alweer uit.

Tez wrijft door haar gezicht en gaat weer op de stoel zitten met haar sap. Ze zucht diep. Emma kan toch niets gestolen hebben? Waarom zou ze? Tez strijkt met haar hand over de deken. Archie zou toch nooit zoiets doen als haar vals beschuldigen? Nee, dat kán niet. Tez' ogen gaan verder open. Emma is de Savior, en Regina de Evil Queen.. Ja! Dat is het! Tez springt overeind met een vreemd soort woede in haar maag, maar is toch opgewonden om een hartig woordje hierover te spreken met Archie.

Zonder te kloppen gooit Tez de deur open en loopt Archies kamer in. Hij zit net op de bank een boek te lezen en kijkt verschrikt op als hij Tez ziet.
"T-Tez!" zegt hij verbaasd. "Uh.. Wat brengt jou hier?"
Tez geeft geen antwoord en ploft onbeleefd neer op een stoel.
"Met Emma gesproken?" begint ze.
Archie kijkt haar wazig aan.
"Uh, ja, ze was een poosje geleden hier.."
"En heb je haar die bestanden gegeven?"
"J-ja, maar.."
Tez springt op. "Dus je HEBT ze aan haar gegeven!"
Archie kijkt geschokt. "N-nee, Tez, het is niet wat je denkt.."
"Oh ik weet PRECIES wat hier gaande is," zegt Tez griezelig half-grijnzend. "Het moest van Regina, niet waar?"
Archie slikt.
"JA TOCH?!" schreeuwt Tez dan waardoor Archie bijna een hartaanval krijgt.
"Ja! Ja, het spijt me! Maar, Tez, zij is de burgemeester! Ze heeft haar handen in alles!"
Tez lacht spottend.
"Ha! Jij was toch de zielenknijper? Hm?"
Archie kijkt ongemakkelijk om zich heen.
"Alsjeblieft, Tez.. Ik moest wel."
"Nee, je moest niet!"
Tez staart hem even kwaad aan en gaat dan zuchtend weer zitten.
"We hebben allemaal een keuze, Archie. Je moet gewoon zorgen dat je de juiste maakt.."
Het is even stil.
"Maar de keuze die jij zojuist gemaakt hebt, was zeker niet de goede."
Tevreden met de informatie die ze heeft, verlaat ze Dr. Hoppers kamer weer. Regina is overduidelijk 'evil', maar nu de Savior in het dorp is, wordt het alleen maar erger.

Zodra Tez het appartement verlaat ziet ze Emma weer lopen. Ze ziet er nogal geïrriteerd uit. Haar blik wordt nog erger als ze haar gele kever ziet die blijkbaar een wielklem heeft. Tez schudt haar hoofd. Nope, die is niet blij. Tez geeft in gedachten Regina weer de schuld en voelt dat ze honger krijgt. Honger naar wraak. Oké, eigenlijk gewoon naar een hamburger.

Tez zit weer eens aan haar hamburger bij Granny's, als haar mobiel gaat. Snel neemt Tez op.
"Ja, Tez hier," zegt ze.
Er klinkt gesnik aan de andere kant van de lijn. Tez fronst.
"Henry? Ben jij dat?"
"Tez.." begint een snikkende stem. "Emma denkt dat ik gek ben.. Terwijl ze zei dat ze geloofde in de vloek! Wat moet ik doen?"
Tez slikt.
"H-Henry.."
Ze weet niet wat ze hierop moet antwoorden. Snel denkt ze na.
"Uh, kijk Henry, het is logisch dat ze het nu een beetje vreemd vindt.."
Ze wacht even.
"Maar ik heb al genoeg bewijs gezien dat jouw boek echt is, Henry. En volgens dat boek, is het voorspeld door Rumplestiltskin dat Emma de vloek zal verbreken. Dus je moet het geloven, Henry. Je hebt het me zelf verteld. Geloof in hoop."
Het is even stil aan de andere kant van de lijn.
"Bedankt, Tez," zegt Henry dan. "Ik ben blij dat er íemand is die me gelooft. Nu moet ik snel naar Archie." Henry hangt op.

Tez stopt glimlachend haar mobiel weg. De woorden die ze zojuist zelf uitsprak geven zelfs haar een goed gevoel. Opeens realiseert ze zich dat ze verbaasd aangekeken wordt door een aantal mensen. Tez kijkt om zich heen en slikt.
"Tja, even een kind goede moed inspreken, hè?" zegt ze dan gestoord lachend.
De mensen schudden hun hoofd en gaan weer verder met waar ze zelf mee bezig zijn. Zuchtend rust Tez haar hoofd op haar armen. Mary Margaret zal nu wel thuis zijn.. Ze kan ook maar beter gaan.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.