Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Gossip Girl » My perfect dream to become a model » Hollywood

My perfect dream to become a model

26 maart 2014 - 19:48

1403

1

191



Hollywood

Hollywood
Ik word wakker en spring mijn bed uit. Mijn eerste schooldag. Als ik aangekleed ben ren ik als een gek naar beneden en ga ik eten. Ik pak mijn tas in en sprint de deur uit. Ik moet natuurlijk wel op tijd op mijn nieuwe school zijn! Als ik de klas binnenkom zie ik allemaal kinderen. Zij zitten natuurlijk al veel langer op school dan ik. Er is nog een plekje vrij, helemaal achter in een klas naast een andere meid. Ik ga zitten en we maken meteen kennis. ‘Hoi, ik ben Amy’. ‘Hoi ik ben Tess’. We gaan zitten en we worden één voor één naar Mevrouw Baarleste geroepen. Na een tijdje word ik geroepen en mag ik naar een apart kamertje. Ik mag mijn broek uit doen, en ze kijkt naar mijn benen. Daarna mag ik ook mijn shirt uit doen en kijkt ze naar mijn bovenlijf. Ze kijkt erg geconcentreerd en als ze klaar is met kijken vraagt ze naar mijn kledingstijl. Ik antwoord; ‘Ik hou erg van jurkjes, maar ik vind een stoere broek met een leuk shirt ook erg leuk’. Ze zegt dat als ik model wil worden dat ik dan veel jurkjes moet dragen. Even later vraagt ze of ik op de weegschaal wil gaan staan. Ik ga erop staan en de weegschaal geeft 75 kilo aan. Mevrouw Baarleste schrikt er van. Ze zegt iets waar ik enorm van schrik. ‘Helaas Amy, je kunt geen model worden’. ‘Waarom niet?’. ‘Je moet voor een model 60 kilo wegen en jij weegt 75 kilo, je bent wel erg lang maar nog steeds te zwaar’. Ze heeft me aan het huilen gemaakt. ‘Mevrouw, dit is toch niet eerlijk’ zeg ik best op een boze toon. ‘Ik kan er ook niks aan doen Amy’. ‘Ik weet iets mevrouw!’. ‘Ik ben niet voor niks naar Amerika gekomen, ik wil model worden en ik zal het worden!’ zeg ik. ‘Maar hoe wil je dat ?’ vraagt ze aan mij. ‘Ik ga afvallen!’. ‘Hoelang wil je daarover doen? Ik moet van jullie in 1 jaar een model maken!’. ‘Ik weet niet hoe maar ik ben binnen een half jaar afgevallen!’ beloof ik aan Mevrouw Baarleste. Dit gaat me nooit lukken denk ik bij mezelf. Maar dan moet ik maar even doorzetten. In een half jaar 15 kilo afvallen word moeilijk, maar het kan wel. Het zal toch eigenlijk wel moeten. Als om 2 uur de bel gaat zijn we vrij van school. We mogen naar huis en ik spring meteen op de fiets naar huis. Als ik eenmaal thuis ben sprint ik naar boven. Ik pak een vel papier en een pen. Ik ga meteen een trainingsschema maken! Maandag: 2 km hardlopen, dinsdag: 3 km hardlopen. Woensdag: 2,5 km hardlopen, donderdag: 3 km hardlopen, vrijdag: 5 km hardlopen(dan ben ik om 12 uur vrij van school) en in het weekend in totaal 4 km. Dit word zwaar maar ik wil zo graag model worden. Ik ga aan mama vragen of ze voortaan alleen nog maar groenten wil koken voor mij. Weet je wat? Ik word gewoon gelijk vegetariër! Geen vlees meer, geen chips en geen ongezonde dingen. Als we s’avonds aan tafel zitten met z’n vieren vind ik het een goed moment om het te vertellen aan papa, mama en Ivy. Ze reageren heel verbaasd maar ze vinden het wel verstandig. Als ik maar niet te extreem af ga vallen vinden mijn ouders het goed. ‘Mevrouw Baarleste stuurt nog een mailtje naar jullie’ zeg ik tegen mijn ouders. Na het eten moet ik de vaatwasser inruimen. Als ik klaar ben loop ik verdrietig naar boven. Ik plof neer in mijn bank. Ik hoor mijn ouders beneden praten. ‘Misschien kan ze wel geen model worden’ hoor ik mijn moeder zeggen. ‘Ze gaat toch afvallen’ hoor ik mijn vader fel zeggen. ‘Laat dat kind toch met rust, ze gaat gewoon model worden’ hoor ik Ivy zeggen. Het is weer stil. Ik zet mijn laptop aan, en krijg deze keer geen oproep van Lindsey, maar van Hailey. Ik accepteer haar oproep. Ik kijk met een sip gezicht in de webcam. Hailey schreeuwt het uit; ‘Heeeeeeee Amy!!! Ik mis je zo ontzettend!’. ‘Ik jou ook’ zeg ik. ‘Wat is er aan de hand?’ vraagt Hailey. ‘Ik kan misschien geen model worden’. ‘Wat? Waarom niet?’. ‘Omdat ik te dik ben’. ‘Helemaal niet, wie zegt dat?’. ‘Mevrouw Baarleste, ik heb te dikke benen en een te dik bovenlijf, en ik weeg 75 kilo maar ik moet voor model 60 kilo wegen’. ‘Nou en, je bent super lang en gewoon mooi’ zegt Hailey met een smile. ‘Dat is blijkbaar niet genoeg’ zeg ik boos. ‘Maar ik ga afvallen’ zeg ik. ‘Hoe ga je dat doen?’ vraagt Hailey geïnteresseerd. ‘Ja, gewoon iedere dag hardlopen, ik heb al een schema gemaakt’. ‘Wat goed van je zeg!’ ‘Oja.. en ik word vegetariër’ zeg ik. ‘Amy, dat is echt superknap’ zegt Hailey. ‘Bedankt’ zeg ik met een big smile. Even later moeten we allebei gaan en sluiten we ons gesprek af. Ik sluit de laptop af en ga naar beneden. ‘Wat was je aan het doen?’ vraagt mama. ‘Met Hailey aan het skypen, ze was helemaal hysterisch toen ze mij zag’. Mijn moeder moet lachen. Ik ben wel blij dat mijn gezin in ieder geval achter mij staat. Morgen begin ik al met mijn hardloopschema. Ik hoop maar dat ik in een paar maanden 15 kilo afval. Ping! Daar gaat mijn telefoon. Ik krijg een appje van Hailey. Echt vervelend van wat er gebeurd is. Veel sterkte en succes! Ik hoop dat je carrière als model top word! –xxx- Hailey. Awh, wat lief van haar! Ze is altijd ontzettend lief voor me. Ik ga slapen.
De volgende ochtend sta ik op, en begin ik met hardlopen. Daarna ga ik douchen en dan ben ik fit en gedoucht voor school. Ik moet wel om 6uur opstaan want ik moet vandaag 3 km hardlopen.

One hours later
Ik kom hijgend thuis. Ik smeer een boterham en plof neer voor de televisie. Ivy komt naar beneden. ‘Wat doe jij zo vroeg hier?’ vraagt ze aan me. ‘Ik ben gaan hardlopen’ zeg ik blij. ‘Oh, en dat ga je s’morgens doen?’. ‘Ja!’ zeg ik vastbesloten. Ivy haalt een hand door haar haar, ze is nog niet helemaal wakker. Ze smeert ook een boterham en ploft naast me neer. ‘Ik ben te dik ik moet afvallen, anders kan ik geen model worden’ zeg ik. En bij die gedachte word ik meteen al chagrijnig. ‘Je bent helemaal niet te dik! Alleen misschien voor model iets te stevig, maar je bent super lang’. ‘Ik ga toch afvallen’. ‘Als dat jou droom is, moet je dat doen’ zegt Ivy. En we gaan allebei verder met eten. Als ik klaar ben met eten ga ik naar de badkamer. Ik ga douchen. Als ik klaar ben, doe ik mijn make-up en ga ik naar school. Als ik de klas binnenkom ga ik weer naast Tess zitten. ‘Zo Amy, wat zie jij er sportief uit zeg!’ ‘Ik ben weeste hardlopen mevrouw’. ‘Wat goed van je zeg!’ ‘Bedankt’ zeg ik, en trek mijn wenkbrauwen op. Raar mens, denk ik bij mezelf. Na een paar minuten word ik weer bij Mevrouw Baarleste geroepen. We gaan weer naar een apart kamertje. ‘Wat is je plan?’ vraagt ze met een vragend gezicht aan me. ‘Ik ga afvallen’. ‘En hoe?’ ‘Door iedere ochtend hard te lopen’. ‘Dat is niet genoeg’ zegt Mevrouw Baarleste. Ja die is gek, ik zal zeker heel de dag in de sportschool gaan sporten. Dat doe ik dus echt niet hoor! ‘Wat moet ik dan doen?’ vraag ik. ‘Je moet sowieso 1 keer per dag naar de sportschool’. ‘Nou, ik weet niet of ik daar tijd voor heb’. ‘Dan moet je daar maar tijd voor maken’ zegt ze streng. ‘Oke, oke’ zeg ik geïrriteerd. We gaan weer terug naar de klas. Even later gaat de bel en mogen we naar huis. Op een moment vraagt Tess aan me; ‘Wat was er nou net in dat kamertje?’ ‘Dat leg ik je nog wel uit’ zeg ik tegen Tess. ‘Het is in ieder geval niet best’ zeg ik. Ik ga naar huis en gooi mijn tas tegen de bank aan. ‘Wat kan die mevrouw toch zeiken zeg!’ schreeuw ik. ‘Even rustig Amy zegt mijn vader’. Ik ren boos naar boven toe. Ik gooi de deur dicht en barst in huilen uit.


Reacties:


x1Dx
x1Dx zei op 26 maart 2014 - 22:40:
Melding!!!