Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » The dream of daan » De ontvoering

The dream of daan

27 maart 2014 - 17:11

909

2

175



De ontvoering

Daan wil smorgens gaan voetballen maar word dan van achter gepakt en meegesleurd. Wat doet Daan verder.

Daan word wakker en kijkt op zijn wekker. Hij gaat metteen uit bed doet zijn kleren aan en rent naar beneden. Dit keer zat pappa aan de eettafel. Daan loopt naar de achterdeur en wil hem open doen. Maar dan zegt papa:’’Moet je niet ontbijten?’’. ‘’ Dat sla ik een keertje over want ik heb met Robbie afgesproken om te gaan voetballen’’.’’ Oke’’ zegt papa. Daan gaat zo snel mogelijk naar het pleintje achter hem. Daan is er binnen 2minuten. Maar dan zit Daan Bas en Marco bij Robbie staan. Daan rent er meteen naar toe. Dan schrikt Daan hij wordt van achtere gepakt en dan neemt iemand hem mee. Robbie, Marco en Bas hebben niks gezien. Daan kan niks zeggen want, er zit een doek voor zijn mond. De man die Daan ontvoerd sleurt hem mee in een zwart donker busje. Evenlater raakt Daan bewusteloos. Eenmaal bij het hoofdkwartier van de ontvoerders zitten daar ook andere kinderen. Ze zijn allemaal vastgebonden met touwen en ze hebben teap op hun mond! Ze gooien Daan in een hoekje bij de andere kindere. Maar Daan krijgt geen teap op zijn mond. Uiteindelijk gaan ze slapen. Iedereen moet zittend slapen. Daan kan steeds maar niet slapen. Hij denkt wel dat hij met zijn mond het touw kan doorbijten. Hij is wel zo lenig want hij heeft vroeger op turnen gezeten. Daan is nou los. Hij bevrijd de andere kinderen. Alleen dan komt de man weer die iedereen heeft ontvoerd. Alle kinderen doen net als of ze vast zitten en slapen. Dan gaat de man weer weg. De kinderen zijn opgelucht. Eerst gaan ze door de achterdeur naar buiten. Dan komen ze in een heel groot bos. ‘’We moeten echt in het bos slapen anders moeten we weer terug naar die enge mannen’’zegt Daan. De avond is aangebroken en Daan en de andere gaan lekker in het zachte mos slapen. In de nacht word Daan wakker. Hij hoorde iets. Dan hoort hij een stem die zegt:’’ Ik weet dat jullie hier ergens zitten’’. Daan maakt de andere wakker. Dan maken ze dat ze weg komen. Ze vluchten verder het bos in. Ze komen bij een open weiland. In het midden van het weiland staat een roestig oud hutje. Ze gaan met zijn alle naar binnen. Er staan 7 bedden en een stoel. Maar ze zijn met zijn achten. Daan stelt voor dat hij op de stoel slaapt. Iedereen slaapt en Daan zit steeds te kijken naar een meisje die helemaal rechts ligt. Daan vind haar wel leuk. Dan horen ze weer een stem. Nou wordt iedereen wakker. Iedereen zoekt een uitweg.’’ Hier onderin zegt Daan’’. Ze gaan allemaal naar een luik op de vloer. Het was een nauwe doorgang. Overal drupte er druppels naar beneden. Het was een lange gang. Hij maakte scherpe bochten. Toen kwamen ze bij een splitsing. Waar moeten we nou heen vroeg Sara aan Daan. ‘’Uhhhh ik weet het niet wat denken jullie’’. ‘’ Ik denk hier links want, we hebben net een bocht naar rechts gemaakt en dan moeten we weer terug’’. ‘’Denk ik ook’’ zegt Sara vriendelijk. Ze gingen links. Na 10 minuten lopen kwamen ze bij een hele grote grot. En links in een hoekje was een deur. ‘’Zullen we daar in’’zei Daan tegen de rest. ‘’Oke’’riepen ze allemaal tegelijk. Daan had er wel een goed gevoel bij. Ze gingen naar de deur. Daan pakten de klink en probeerde hem open te doen. ‘’Hij zit op slot’’! ‘’Wat moeten we nu doen’’ vroeg Sara aan Daan. ‘’Daar staan stalen buizen’’. ‘’We kunnen de deur daar mee openbreken’’. Daan en de andere pakten de stalen buis en duuwde zo hard als ze konden. Weer hoorden ze een stem. Ze duuwden weer zo hard als ze konden. Toen klikte het slot open. Eindelijk was de deur open. Ze gingen zo snel ze konden naar buiten. Ze kwamen toen bij het pleintje achter Daan. Hij ging gelijk naar huis en nam de kinderen mee. Hij zei het tegen zijn moeder. Zijn moeder stond met open mond te kijken. Ze zei:’’ Ik ga de politie bellen’’. Binnen 10 minuten was de politie er. De politie zei: ‘’Ik denk dat ik de kinderen tijdelijk in een weeshuis zet. Toen zei de politie:’’ Daan weet je hoe die man er uit zag’’. Daan antwoorde:’’ Hij had een zwarte lange jas aan en hij had een hoed op’’. ‘’Hartelijk bedankt’’ zei de politie tegen Daan. Daan ging weer slapen. Hij kon makkelijk slapen. Eenmaal de volgende ochtend ging Daan weer naar school. Iedereen vroeg’’ Waar was je gister Daan’’. ‘’Ik werd ontvoerd’’. Iedereen lachten zig dood. ‘’Vraag maar aan mijn moeder’’ zei Daan. De dag verliep verder weer goed. Hij kon de ontvoering maar niet uit zijn hoofd halen. Na school ging Daan naar het weeshuis om de kinderen op te vrolijker. Hij nam een paar dingen mee om te spelen. Een bal, een tennisracket, springtouw, skielers van alles wat. De kinderen waren Daan echt dankbaar. Daan had er zelf ook een goed gevoel bij. Hij fietsen weer rustig naar huis. Eenmaal thuis stond het eten al klaar. ‘’We waren harstikke bezorgt, waar was je nou’’. ‘’Ik was naar de kinderen in het weeshuis’’. ‘’Ohh wat deed je daar’’. ‘’Ik gaf ze een paar spullen om mee te spelen’’. ‘’Wat aardig’’. Na het eten ging Daan naar bed. Hij kon nu nog beter slapen en dacht niet meer aan de ontvoering. Uit eindelijk sliep Daan.


Reacties:


xdspongebob zei op 28 maart 2014 - 15:47:
nestie


xdspongebob zei op 28 maart 2014 - 15:47:
lol mijn eigen verhaal nice