Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Miss Secret[Zayn Malik] COMPLETED » Ch. 6

Miss Secret[Zayn Malik] COMPLETED

5 april 2014 - 22:50

1311

9

856



Ch. 6

Dit is de tekening van Sirius die Zayn maakte trouwens. Alle rechten van deze tekening gaan naar ShovelDuct van DeviantArt. Image and video hosting by TinyPic

Lynn POV
‘Oh my effing God,’ hoor ik Grace mompelen, waardoor Harry in de lach schiet.
‘Zijn jullie hier niet aan gewend?’ vraagt Liam met een frons op zijn gezicht. Ik schud met mijn hoofd.
‘Ik denk dat het door jullie komt.’
We staan op het balkon van één van onze kamers in het hotel. Onder ons staat een zee van fans, die constant aan het zingen, liedjes van 1D en Say!, en aan het dansen zijn. Ze gillen keihard als één van de jongens een hand op steekt en aww’en als Nola Liam een kus op zijn wang geeft.
‘Doe jullie show,’ fluistert Nola glimlachend.
Achter me zucht Zayn en ik draai me om, mijn wenkbrauwen naar hem optrekkend. Hij grijnst voorzichtig, om daarna naar voren te buigen en een kus op mijn lippen te plaatsen.
De fans gillen, aww’en en ik hoor zelfs een paar giechelen. Dit is gewoon debiel.
Als ik me terug trek zie ik Gwen breed grijnzen.
‘Wat?’ vraag ik.
‘Niks,’ zegt ze hoofdschuddend. ‘Jullie zijn alleen zo schattig.’
‘Echt hé,’ glimlacht Grace. ‘Het lijkt zó verschrikkelijk echt. Zou het kunnen dat jullie echt, je weet wel, van elkaar houden?’
‘Of verliefd zijn,’ voegt Nola eraan toe.
‘Of gewoon verdomd goed kunnen acteren.’ Zegt Niall grinnikend. Zayn schudt zijn hoofd, slaat zijn armen van achteren om me heen en legt zijn hoofd op mijn schouder.
‘Jullie zijn echt irritant.’ Zegt hij, en zijn ogen gaan even naar de menigte die gelijk weer aan het aww’en is.
‘En jullie zijn echt schattig.’ Grijnst Louis, waardoor iedereen behalve Zayn en ik lacht.

Zayn en ik zitten naast elkaar op de bank in de bus. We zeggen niets. Zayn tekent alleen maar en ik zit Harry Potter en de gevangene van Azkaban te lezen.
‘ACHTERBAKS STUK ELLENDE!’ brulde Leo Jordaan door de megafoon en hij danste gauw buiten het beruik van professor Anderling. ‘VUILE GLUIPERIGE KL-’
Professor Anderling dacht er niet eens aan om hem op zijn kop te geven. Ze schudde zelf met haar vuist naar Malfidus; haar hoed was van haar hoofd gevallen en ook zij schreeuwde woedende verwensingen.
Alicia nam de strafworp voor Griffoendor, maar ze was zo kwaad dat de Slurk een paar meter ernaast ging. De spelers van Griffoendor waren uit hun doen en de Zwadderaars, die opgetogen waren door de overtreding van Malfidus, kregen juist nieuwe moed.
‘Zwadderich in Slurkbezit, Zwadderich op weg naar het doel – Warrel scoort!’ kreunde Leo Jordaan. ’70-20 voor Griffoendor…’-

Ik word onderbroken door een gefrustreerde kreun die van de jongen naast me blijkt te komen. Hij scheurt een blad van zijn tekenblok af, knijpt die tot een prop en mikt hem in de prullenbak. De prop raakt de rand en stuitert dan op de grond.
Ik grinnik. Zayn draait zijn hoofd naar mij en knijpt zijn ogen tot spleetjes. ‘En jij denkt dat je het beter kunt?’
Hij klinkt als een kind. Een koppig jongetje.
Ik lach en schud mijn hoofd. ‘Zeker niet.’
Zayn rolt met zijn ogen en richt zich weer op zijn schetsblok. Ik wil weer verder gaan met mijn Harry Potter maar Zayn weerhoudt me ervan door mijn naam te zeggen.
‘Lynn.’
Of mijn schuilnaam. Maar ongeveer de hele wereld denkt dat Lynn mijn naam is, dus het is mijn naam.
‘Ja?’ vraag ik.
Zayn kijkt me glimlachend aan. ‘Ik heb een idee.’
Ik kijk hem met samengeknepen ogen aan waardoor hij in de lach schiet. ‘Rustig maar. We gaan niet de bus stopzetten of zo. Nee, maar ik heb geen inspiratie.’
‘En wat heeft jouw inspiratieloosheid te maken met het feit dat je een idee hebt?’
‘Lees me een dialoog voor.’
Ik staar hem uitdrukkingsloos aan’, terwijl ik een monotone “waarom” uitbreng.
‘Nou,’ zegt Zayn die met de lichtrode gum achterop zijn potlood op het papier begint te tikken. ‘Dan kan ik dat dialoog voor mijn ogen brengen en dat tekenen.’
Moet je wat tekenen?’
Hij knikt.
Ik zucht.
Dan zoek ik in mijn hoofd naar een leuk dialoog. Er popt er eentje op. ‘Ik heb er eentje.’
Hij knikt. ‘Mooi.’
Het blijft even stil. Daarna zucht hij. ‘Lees hem maar voor.’
‘Oh, ja.’ Ik voel me dom. Ik merk de pagina waarop ik ben aan met een ezelsoor, blader even snel naar het stukje, schraap mijn keel en begin.
Lange slierten smerig, klitterig haar hingen tot op zijn ellebogen. Als ze zijn ogen niet hadden zien smeulen hun ingevallen, donkere kassen had het net zo goed een lijk kunnen zijn. Zijn wasachtige huid spande zo strak om zijn botten dat zijn gezicht wel een schedel leek. Hij ontblootte zijn gelige tanden in een grijns. Het was Sirius Zwarts.
‘Hmm,’ neuriet Zayn terwijl hij begint te schetsen. ‘Trouwens, even tussendoor, wat is zijn haarkleur? En oogkleur?’
‘Eh,’ ik denk diep na. ‘Ik geloof dat zijn haar zwart is. En zijn ogen zijn grijs.’
Zayn klakt met zijn tong en gaat verder met schetsen. Ik heb plotseling geen enkele interesse meer in het boek en kijk naar de jongen die mijn vriendje moet voorstellen volgens de autoriteiten en de rest van de wereld behalve ons tweeën en degenen die weten dat de relatie nep is.
Maar gezien aan wat ze ons vanmiddag vertelden, vinden ze het moeilijk om te geloven dat het hele “Layn” gebeuren inderdaad nep is.
Voordat ik er erg in heb, observeer ik hem.
Zayn heeft een grijze beanie over zijn haar heen getrokken. Verder draagt hij een zwarte Adidas trainingsbroek en een zwart T-shirt met een witte, vervaagde schedel erop.
Zijn armspieren aan- en ontspannen terwijl zijn arm over het papier beweegt. Zijn ogen, die bijna zwart lijken door het gebrek aan licht, zijn op de tekening gericht. Zijn wenkbrauwen zijn licht gefronst en hij bijt op zijn lip.
En ik vind hem belachelijk knap.
Zayn mompelt iets.
‘Wat?’ vraag ik.
Hij kijkt op en geeft me een brede grijns. ‘Take a picture, it’ll last longer.’
Mijn mond valt open. ‘Lul.’
Hij trekt een verliefd gezicht en legt zijn hand, die zonet nog een potlood vasthield, op zijn hart. ‘Dankjewel voor het compliment.’
Hoeveel ik hem ook wil gaan slaan, kan ik het niet helpen: ik giechel.
Zayn’s mond valt even open en zijn ogen verraden dat hij verbaast is. Ikzelf ben ook verbaast dat ik net giechelde door zijn doen. Toen we nog samen waren, en dan echtecht samen, giechelde ik altijd als hij me plaagde. En nu giechel ik weer, terwijl hij me plaagt. Ik zou boos moeten worden, maar ik giechel.
Ik snap mezelf echt niet meer.
Zayn is over zijn verbazing heen gekomen en op zijn gezicht zit een grijns die nog breder is dan de grijns die hij me gaf met zijn opmerking over dat ik hem aan het bekijken was. ‘Ha!’ roept/fluistert hij met ogen die glimmen van triomf en nieuwgewonnen hoop.
Als we even later in ons eigen bed liggen(Zayn is klaar met zijn tekening, hij kan mooi tekenen trouwens), ik aan de meisjeskant en Zayn aan de jongenskant, denk ik erover na.
Waarom giechelde ik eigenlijk?
Ik heb echt geen idee. Misschien deed hij me denken aan hoe we waren in onze echtecht relatie. Geen awkward situations, gewoon ontspannen bij elkaar, vol leuke opmerkingen en knuffelen en zoenen en gelach en gegiechel.
Of ik het mis?
Ja, ik denk het wel. Maar misschien kan deze echtnep relatie het gemis wat laten verdwijnen.
Waarom giechelde ik?
Ik heb nog steeds geen idee.
Maar diep vanbinnen weet ik het antwoord wel en dat antwoord is dat ik weer helemaal verliefd op hem ben zonder dat ik het wil.
Stomme Cupido met zijn stomme pijlen en zijn stomme luier en zijn stomme idee van liefde.

Het is langer dan het vorige hoofdstuk
Ik upload weinig, ik weet het, maar dat komt gewoon omdat ik weinig tijd heb en volgende week heb ik wéér weinig tijd door so's en pw's en Anglia en stuff.
Maar goed, this is my burning question(there may or may not be more than one question being magically written in one question but whatevah):
DID U LIKE IT, DO U THINK LAYN IS CUTE UND WHAT DO U THINK OF CUPID?
Nadat je dat hebt beantwoord, READ ZHIS REQUEST:
Geef me alsjeblieft een ideetje voor volgend hoofdstuk??? What jullie leuk vinden ofzo...

Reactie=Melding


Reacties:

1 2

DjMalikjuh
DjMalikjuh zei op 20 april 2014 - 14:22:


mcFleurrie
mcFleurrie zei op 6 april 2014 - 18:02:
Layn = _________

Uhmmm, een ideetje

- (Ei)Lynn komt iemand tegen van haar oude school die haar kent als Eilynn
- Ze probeert het te verbergen maar de Zayn hoort het ook
- Vol tranen probeert ze het uit te leggen aan Zayn
- Zayn wordt boos en Eilynn depressief
- Uiteindelijk komen ze weer bij elkaar en worden ze een echtecht stelletje

Ik hoop dat je er wat mee kan
Snel verder x


1Dtjetanya zei op 6 april 2014 - 17:12:
Echt heel leuk!! Ik heb echt geen idee voor de hoofdstukken...


x1Dx
x1Dx zei op 6 april 2014 - 16:12:
Super leuk verhaal!

Mijn idee is dat Lynn erachter wil komen of Zayn ook verliefd is op haar.
En Zayn wil precies het zelfde doen bij Lynn.

Xxx


xcarrotx
xcarrotx zei op 6 april 2014 - 15:58:
misschien is het een idee om zayn lynn te laten kussen in publiek, zodat ze er niet onderuit kan en dan ontdekt ze dat ze hem echt leuk vind. en zo doet zayn.

is that okay?