Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Lord of the Rings » Het avontuurlijke leven van een Elfse Prins » Een nieuwe vriend arriveert

Het avontuurlijke leven van een Elfse Prins

25 mei 2009 - 9:31

568

3

229



Een nieuwe vriend arriveert

Eerste hoofdstuk.. Nieuwe vriendschap..

"Airadan, eten is klaar!" riep Airathore "Kom al!" riep ik terug "Airadan, wat is er?" Ik keek blijbaar erg absurd dat ie dat zei "Oh, niets hoor. Het is alleen erg stil in de stad.." Zei ik maar, maar eigenlijk had ik een elf ontmoet, legolas denk ik dat ie heette, ook een prins, erg aardig. Ik had met 'em gesproken voor een uur ofzo en hij gaf me een boog, een Lothloriën boog. Alleen, kan ik niet boogschieten, zei ik, en hij wilde me wel wat leren. Dus morgen zie ik 'em op Gildwelplein en gaan we oefenen. Ik kan niet wachten. Hij is anders, hij is niet zo'n saaie elf als mijn vader, maar echt een vechter. Ik wil worden zoals hem, hij rockt. En ik? Ik ben maar een stomme, niet kunnende prins. Het eninge wat ik heb, is een boog, waar ik geen flikker aan heb. Ik zou mijn vaders zwaard krijgen als ik achtien word, over 2 weken dus. Maar hij zal wel weer een smoes hebben. Ik wil ook gewoon een zwa.. "Zoon, eet" Stoorde mijn vader "Oh, ja.." Zei ik en nam een hap, het leek op varken, maar kon ook iets anders zijn, boeit me niet. Ik denk dat ik maar vroeg me bed in ga.

De volgende ochtend was als alle ochtenden. Wassen, eten, praten, naar de schoenmaker, ik had gister zowaar weer eens mijn schoenen gesloopt, m'n pa word er gek van.. Maar toen dat allemaal over was, zat ik thuis, te wachten op legolas. Maar hij leek niet te komen.. Maar net op het moment dat ik naar me kamer wilde werd er op de deur geklopt. Ik rende de trap af en deed open.. "Oh, hoi Sidh', ik verwachtte iemand anders." Zei ik down "Ja, legolas, hij komt eraan, moest ik van 'em zeggen, hij was pijlen voor je aan het halen." Zei ze, ik voelde me meteen beter, en ik zag hem aankomen rennen. Hij had zijn handen vol met pijlen- en kokers en zijn boog stak uit. Onderweg vielen er tig pijlen, maar er waren er toch nog genoeg. "Hey, riep hij, zijn gezicht was bedolven onder de pijlen en hij liep bijna tegen een boom, èn me buurman. "Sorry dat ik zo laat ben."Zei hij, ik denk dat hij lachte maar dat kon ik niet zien. Bij de laatste stappen struikelde hij over een paar takken en alles kletterde over de grond. een stuk of wat pijlen waren gebroken maar gelukkig stond hij weer op "GODVER" Zei legolas en liet zijn vinger zien, onder het bloed. "Tjsa, pijlen blijven pijlen.." Zei sidh' "Maar gaan we?" Vroeg ik, ik rende naar boven om mijn boog te halen "Airadan" riep Legolas "Ja?" riep ik terug "Ene Fin' is er" riep Legolas weer "Huh?" Zei ik in mezelf "Wie is Fin'?" Riep ik terwijl ik naar beneden liep "Wie is nou we.." Ik stopte, ik lachte en ze lachte terug "Sorry, zei ik.. ik kort je naam niet echt vaak af enzo en da.." "Is al goed" onderbrak ze "okee" Zei ik "Maar Findëmaxa, ik ga jagen met Legolas." Zei ik "Nou, okee?" Zei ze en ze liep weer rustig weg "Airadan kom, riep Legolas, die al was begonnen met lopen "Shit, jah ik kom al!" Riep ik en ik begon te rennen, nouja, wat ik rennen noem. "Shiet op" riep Legolas "Jaja" riep ik weer terug.


Reacties:


Elflady
Elflady zei op 13 mei 2009 - 18:35:
En snel verder!


Elflady
Elflady zei op 12 mei 2009 - 18:56:
En je bent helemaal niet verder gegaan *snik* .
Ik wil meer lezen


Sweetlady
Sweetlady zei op 12 mei 2009 - 13:48:
Hoii snel verder...