Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Frozen Teenagers.[Twilight] » a little chat with the cullens.

Frozen Teenagers.[Twilight]

11 mei 2009 - 21:47

809

0

234



a little chat with the cullens.

Renesmee POV:
Waarom heb ik mezelf opgegeven om de Volvo te volgen? Die gast rijdt als een bezetene. En daarbij komt, hí­j zit niet in de auto. Dit is de jongen met zijn menselijke vriendin, die waar die rooie over vertelde. Achterlijk wijf. Wat ga ik een onschuldig meisje vermoorden? Die is niet helemaal 100% hoor. Waarschijnlijk is Cathy al uitgerend. Natuurlijk. Ik doe de moeilijke klusjes wel. Ookal stelde ik het zelf voor. Waarom moest ik haqar nou ook alweer vermoorden? Omdat hij om haar te beschermen haar partner vermoordde? Ach ja, hoe nobel, vooral als je iemand anders het toevertrouwd, iemand die het toch niet doet. De volvo stopt ineens. De jongen stapt uit. "Bella, blijf daar." Hoor ik hem zeggen. Het mensenmeisje heet dus Bella. "Wat is er gebeurd met Victoria?" Vraagt hij me zodra hij voor me staat. "Pardon? Wie is Victoria? En wie ben jy?" Vraag ik. "Ik ben Edward Cullen. Victoria, is die rooie waar je het net over had." Verteld hij. Fijn, nog een gedachtenlezer ook. "Renesmee McFadden, aangenaam. Wat er is gebeurd met die rooie? Ze heeft mij en mijn zus leren kennen. Ze zal het niet na kunnen vertellen." Zeg ik droog. "Jy en je zus, vampierjagers? Je bent zelf een vampier." Zegt hij. "Edward, laat ik het uitleggen. Vampiers zijn degene die de levens van mij en mijn zusje verwoestten. En nu verwoestten wij dat hele ras." Leg ik uit. "Jullie stopten. Anders had je me allang vermoord." Zegt hij achterdochtig. "Ja, dat is niet iets wat normaal gesproken gebeurd." Mompel ik beschaamd. "En trouwens, als ik je had willen vermoorden had ik dat nu nog kunnen doen hoor." Grijns ik. Hij rolt met zijn ogen. "Dat doe je niet." Grijnst hij terug. Hij heeft gouden ogen. "Vegetariër." Meld hij trots. "Hmm, klinkt interessant." Glimlach ik. "Aangenaam Renesmee." Zegt hij en steekt zijn hand uit. Ik schud hem en geef hem een schok, erg lage volt. "Wat was dat?" Vraagt hij. "Dat was mijn gave, ja ik kan vampiers met één aanraking vloeren, de geruchten zijn waar." Zeg ik en rol vermoeit met mijn ogen. Wanneer houdt het eindelijk op. "Jullie?" Zegt hij vol verbazing. "Ja, wij. Maar zeg, zou je me een lift naar mijn zus kunnen geven?" Vraag ik beleefd. Hij kijkt me bedenkelijk aan. "Kom op! Ik kan me inhouden! Ik heb er jaren de tijd voor gehad." Stel ik hem gerust. Eenmaal in zijn Volvo blijkt dat de anderen inderdaad een confrontatie met Cathy hadden, bij hun thuis. "Hoi! Ik ben Renesmee!" Glimlach ik belefd naar Bella. "Bella." Zegt ze met een trillende stem. "Kom op! Je vriend is een vampier en je bent bang voor mij? Ik wed dat jy ouder bent. Lichamelijk dan." Ratel ik vrolijk. "Achttien." Antwoord ze. "Damn, iedereen om me heen is ouder." Grom ik. "Ik ben vijftien. Mijn zusje is drie minuten jonger." Mompel ik. "Hoelang ben je al een vampierjager?" Vraagt Edward op weg naar zijn huis. "Hmm, al een tijdje, ik heb nooit erg in de jaren. Ik denk ongeveer een jaar of drieentwintig." Antwoord ik. "Dus je komt uit de jaren '80?" Vraagt hij. Ik knik. "Toen muziek nog écht goed was." Grijns ik. Edward lacht. Bella lacht mee. Ik wil niet dat ze bang voor me is. "Dan moet je dat zeggen." Zegt Edward. "Wil je stoppen mijn hoofd te beantwoorden." Grom ik. "Ja hoor, hoofd." Grinnikt hij. "Ha-ha, erg leuk. Maar Dan zegt het hoofd het wel hoor." Begin ik en steek mijn tong uit naar Edward. "Bella, je hoeft neit bang voor me te zijn, ik heb, buiten mijn familie, nog geen onschuldige mensen vermoord. Sterker nog, ik en mijn zus redden ze van vampiers, zoals Victoria daarstraks." Ratel ik. En wat ben ik weer idioot bezig. Well done Renesmee, dalijk denken ze nog dat je een doetje bent.


Alle woorden van Renesmee gleden langs mijn oren. Ik staarde naar Emmett.Ik zag zí­jn prachtige lach, ik hoorde zijn prachtige stem en als ik heel goed rook kon ik zijn geur onderscheiden tussen de andere.Ik voelde de hatelijke blik van Rosalie in mijn gezicht branden.Het kon me werkelijk niets schelen zolang ik maar naar zijn gezicht kon kijken.
'Maar jullie zijn dus vampierjagers, waren jullie hier heen gekomen met het plan ons te vermoorden?' Zei de fluwelen stem van Emmett.Hij keek me aan toen hij het vroeg en als ik kon blozen was ik het waarschijnlijk nu aan het doen.Gelukkig merkte Renesmee mijn gebrek aan woorden op en beantwoordde Emmett's vraag.
'Nou, om eerlijk te zijn ja.Maar jullie zijn anders, minder geweldadig en bloeddorstig.Maar we houden jullie in de gate, 1 misstap en je bent dood vlees.' Emmett begon te lachen :'Weet je het verbaasd me, zulke mooie, jonge vampiers die gewoon vampiers rond de 200 jaar simpel ombrengen!'
Ik glimlachte, hij noemde me mooi!Renesmee keek me hoodschuddend aan.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.