Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Hobbit » Barbenusa And The Desolation [The Hobbit Fanfic] » Barbenusa is niet blij.

Barbenusa And The Desolation [The Hobbit Fanfic]

7 april 2014 - 19:48

490

0

250



Barbenusa is niet blij.

"Hoe lang staan we hier nu al?!" zei Barbenusa terwijl ze zenuwachtig heen en weer liep. Thorin zuchtte.

"Nog maar twee minuten, Barbenusa. Luister, die Bilbo weet wat hij doet. Hij is klein, heeft scherpe ogen en een groot verstand. Die draak zal niet zo snel wakker worden van een rondsluipende hobbit en Bilbo kan die Arkensteen waarschijnlijk makkelijk vinden."

Barbenusa gaf een klein, spottend lachje. "Thorin, jij weet als geen ander hoeveel schatten daar liggen." Thorin keek even opzij.

"Mijn schatten.." zei hij dromerig. Barbenusa rolde met haar ogen. Balin glimlachte. "Het komt wel goed met die hobbit, geloof me."

Daar stonden ze nog een kwartier of drie te wachten op Bilbo, wat voor Barbenusa net uren leken die voorbij gingen. Ze was inmiddels op de grond gaan zitten en keek om zich heen.

"Oh, waar blijft ie nou.."

Plotseling klonk er gerommel en de grond schudde waardoor Gloin en Bifur bijna omvielen. Barbenusa sprong verschrikt overeind en keek met grote ogen naar de berg.

"Was dat een aardbeving?" vroeg Dori verschrikt. Balin stond langzaam op.

"Dat, mijn jongen.." Hij draaide zich om. "Was een draak."

Barbenusa verslikte zich in haar eigen speeksel en begon als een gek te hoesten. Ze keek kwaad naar de berg. "Nee, nee nee!" zei ze hysterisch. "Hij heeft de draak wakker gemaakt!"

De dwergen keken haar verschrikt aan. Het duurde even voordat Barbenusa zichzelf weer bij elkaar had geraapt.

"Arme Bilbo.." zei ze zacht.

---

Het gestommel van de draak was een poosje later nog steeds bezig en er was inmiddels vuur te zien.

"Wat als Bilbo doodgaat?" vroeg Ori bezorgd. Thorin keek over het landschap in de verte.

"Geef hem meer tijd." Balin keek hem kwaad aan.

"Tijd om wat te doen? Vermoord te worden?"

Thorin keek hem aan. "Je bent bang."

"Ja natuurlijk ben ik bang! Ik vrees voor jou. Er heerst een ziekte over die schatten. Een ziekte die jouw grootvader tot waanzin dreef."

Thorin keek weg. "Ik ben mijn grootvader niet."

"Je bent in ieder geval niet jezelf," reageerde Balin. "De Thorin die ik ken zou niet twijfelen om daar naar binnen te gaan--"

"Ik kan deze zoektocht niet riskeren voor het leven van één inbreker."

Barbenusa was inmiddels opgestaan en ze keek kwaad naar de ingang van Erebor. Balin keek naar Thorin.

"Bilbo," zei hij. "Zijn naam is Bilbo."

Thorin keek even naar de grond. "We geven hem nog een paar minuten. Dan ga ik de berg in om te kijken of Bilbo de Arkensteen al heeft."

Balin keek nog niet helemaal tevreden maar hij keurde het toch goed, Thorin was zeker niet meer op andere gedachten te brengen. Balin zuchtte.

"Geen zorgen, Barbenusa. Alles is vast oké." Hij draaide zich om.

"W-waar is Barbenusa?!"

De dwergen sprongen op en keken om zich heen.

"Barbenusa!!" schreeuwde Dwalin, maar hij kreeg geen reactie.

Thorin draaide zich langzaam om met een duistere blik in zijn ogen.

"We weten allemaal waar ze is."


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.