Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Miss Secret[Zayn Malik] COMPLETED » Ch. 8

Miss Secret[Zayn Malik] COMPLETED

12 april 2014 - 22:13

1791

9

602



Ch. 8

Image and video hosting by TinyPic

Lynn POV:
Ik en Zayn lopen door één van de steden waar we een paar concerten geven. Ik ben bang en tegelijkertijd blij, want dit is het stadje waarin ik ben opgegroeid. Blij omdat ik terug ben, bang omdat ik iemand tegen zou kunnen komen die me nog kent.
‘Waarom ben je zo gespannen?’ vraagt Zayn grijnzend. ‘Maak ik je nerveus?’
‘Talk about ego,’ zeg ik fronsend en ik sla hem op zijn bovenarm. Hij piept en grijpt naar de plek waar ik hem sloeg.
‘Watje.’ Grijns ik. Zayns steekt zijn tong uit maar ziet dan iets waar zijn ogen van oplichten.
‘Lynn.’ Fluistert hij, terwijl hij naar de plek achter mijn hoofd staart. Ik knijp mijn ogen samen.
‘Zayn,’ fluister ik terug. Hij kijkt me even gestoord aan, en draait me dan om.
‘Kijk, Lynn, kijk. IJs!’ Hij wijst naar het ijswinkeltje dat nu tegenover me staat. Het ziet er schattig uit, met roomkleurige stenen, grote ramen, een zware, rozig oranje deur, een bord waar “Luigi’s Ice-Cream” op staat met sierlijke letters en een rozig oranje uithangbord waar dezelfde tekst op staat geschreven.
Ik herken het. Voor de hele “Lynn” act kwam ik hier vaak.
Hier ga ik dus niet in.
‘Please?’
Ik schud mijn hoofd. No way.
‘Please? Pretty please?’
‘Nee.’
‘Pretty pretty pretty please?’
Hij heeft puppy-ogen opgezet. Ik haat puppy-ogen, ik kan ze nooit weerstaan(vooral niet bij Zayn). En dat weet ie.
Ik kreun. ‘Goed dan.’
Hij grijnst breed, geeft me een korte kus en spurt dan naar binnen.
Okee, ik denk dat Zayn in Niall aan het veranderen is.
Ik loop naar binnen met een hart dat sneller klopt dan dat een specht die óf heel graag eten wil, of gewoon erg veel zin heeft op een boom te molesteren met zijn snavel. Wat als ze me herkennen?
Als ik binnen kom zie ik Zayn een ijsje bestellen. ‘Lynn!’ roept hij. ‘Wat wil jij?’
‘Mango-Citroen.’ Zeg ik terug.
De jongen aan de balie herken ik niet en tot mijn grote opluchting herkent hij ons alleen maar als Zayn en Lynn, een showbizz koppel.
Even later lopen we het winkeltje weer uit met de ijsjes, wiens bolletjes zó groot zijn dat ze veel duurder zouden moeten zijn dan 2 pond per stuk.
Ik vertel Zayn dat ik uit dit stadje kom, en wijs hem allemaal plekken aan en meer random dingen. Hij lijkt alles heel interessant te vinden en toont heuze interesse in het museumpje in het centrum.
Alles lijkt perfect te gaan totdat een meisje met gebleekt blond haar, te veel make-up en hoerige roze kleding tegen me opbotst.
‘Kijk uit waar je-’ ze klapt haar mond dicht als ze mij en Zayn ziet. ‘Oh!’
Ik herken haar als Eloase, spreek uit El-ooh-wieze(lange ie), Mackenbrandt, a.k.a. de opperbitch van mijn oude school a.k.a. het wijf waarmee Zayn moest daten. Op school delfde ik vaak het onderspit van haar woedeaanvallen als ze een nagel had gebroken, was uitgeschoten met haar mascara en/of eye-liner en/of lipstick of gewoon als ze iemand nodig had om te pesten. Toen ik in Say! zat en met Zayn had, dacht ik van haar af te zijn. Fout, want ze kwam terug en maakte mijn leven alweer zuur.
En hoe.
‘OMG!’ gilt ze, terwijl ze kleine sprongetjes maakt op haar plaats. Ik verbaas me erover dat ze überhaupt op haar enorm hoge babyroze pumps kan lopen: laat staan springen. ‘Zaynie! En- en-’ ze stopt met springen en kijkt me lief aan. ‘Eihlynn Delles. Lang niet gezien, schat.’
Zayn fronst en ik snap waarom hij het niet snapt. Ik heb het hem natuurlijk ook nooit verteld.
‘Dat is Lynn Delores, niet Eihlynn Delles. Dat weet je toch?’ Zegt hij, terwijl hij naar me wijst. Ik bijt op mijn lip.
El-ooh-wieze slaat haar hand voor haar mond, laat haar ogen zo groot worden dat ze op een geschokte vis lijkt en laat een slaakt een verbaast kreetje. ‘Je hebt het hem nog niet verteld, hé schat?’
‘Wat niet verteld?’
Op dit moment had ik heel graag gehad dat El-ooh-wieze gewoon door was gegaan met springen, was gevallen doordat haar enkel brak en waardoor ze ook automatisch zo hard met haar gezicht op de stenen belandde dat haar gezicht afzichtelijk en nooit meer hetzelfde zou zijn, terwijl ze tegelijkertijd ook overreden werd door een paar van die Amerikaanse supertrucks, recht onder de banden.
Natuurlijk gebeurde dat niet, maar een mens kan altijd hopen, niet waar?
‘Dat ze heeft gelogen, liefje.’ Zegt ze. ‘Al die hele tijd.’
Zayn kan niet verbaasder kijken. ‘Waarom zou ik naar jou luisteren?’ vraagt hij, plotseling boos.
‘Je moet zelf beslissen of je haar’ ze wijst naar mij. ‘Of mij’ ze wijst naar zichzelf ‘Gelooft, Zayn.’ Zegt El-ooh-wieze glimlachend, terwijl ze een lok doodgeblondeerd haar rond haar vinger windt.
‘Dan kies ik toch voor Lynn.’ Zegt hij. ‘Lynn zal nooit tegen me liegen.’
Hij klinkt zo zeker van zijn zaak dat ik me plots verschrikkelijk schuldig voel, want dat heb ik wel gedaan. Ik had nooit tegen mijn vrienden moeten liegen. Vooral niet tegen Zayn, want hij was is zo veel meer dan gewoon vrienden. Hij had me wel geholpen.
Zayn trekt me weg van El-ooh-wieze en terug naar het hotel. De hele weg moppert hij. ‘Die achterlijk bitch.’ Besluit hij zijn mini-tirade. Ik knik en probeer een glimlach om mijn gezicht te toveren. ‘Inderdaad.’
Even later zijn we weer terug in de slaapkamer. Zayn merkt mijn stilte.
‘Wat is er?’ vraagt hij.
‘Niks,’ zeg ik zacht.
‘Jawel, dat is er wel.’ Zegt hij met samengeknepen ogen. ‘En dat weten jij en ik heel goed.’
Moet ik het vertellen? En als dat moet, zal ik het vertellen?
Ik sluit mijn ogen en voel mijn hart in mijn keel kloppen. ‘Ze loog niet.’ Fluister ik zacht. Zo zacht dat Zayn me waarschijnlijk niet gehoord heeft.
‘Wat?’ vraagt hij.
‘Ze loog niet.’ Herhaal ik, ditmaal wat harder.
Zayn kijkt me onbeweeglijk aan, om daarna weer een “wat” te fluisteren.
‘Ik kon het niet vertellen.’ Fluister ik. ‘Ik durfde het niet. Ik wilde je niet verliezen.’ Achter mijn ogen prikken tranen.
Zijn gezicht gaat van verbaast, naar verdrietig, naar gekwetst, om daarna over te schakelen naar hard. ‘Toevallig,’ snauwt hij, terwijl hij naar de kapstok beent en zijn jas eraf rukt. ‘Gebeurt dat wel.’
Mijn zicht wordt wazig door de tranen die nu op mijn gezichtsveld wachten om over mijn wangen te glijden. Het vult steeds verder op en zodra de deur met een klap dichtvalt, sluit ik mijn ogen, laat de tranen over mijn wangen glijden en krul in een klein balletje, om zo op het dikke, crèmekleurige tapijt te blijven liggen.

Ik weet niet hoe lang ik daar heb gelegen, maar het moet lang geweest zijn want zodra ik opsta is het pikkedonker buiten, terwijl het nog niet eens schemerde toen Zayn wegging.
Ik voel me verschrikkelijk, ben verstikt door spijt en tranen en ik weet zeker dat ik mijn stem half kwijt ben.
Ik sta op, voorzichtig, en loop naar mijn mobiel. Daar vraag ik Hannah via sms om naar me toe te komen. Ik loop naar het bed, waar ik me op neer laat vallen om gewoon naar het plafond te staren.
Niet lang daarna komt Hannah binnen. ‘Lynn,’ hoor ik haar fluisteren. Ze loopt naar me toe en gaat naast me op het bed liggen.
‘Noem me geen Lynn,’ fluister ik schor terug, terwijl ik mijn tranen in probeer te houden. ‘Ik ben weer Eihlynn.’
Hannah gaat zitten en haalt diep adem. ‘Hoe.’ Zegt ze.
Ik vertel dat we El-ooh-wieze tegen kwamen in de stad en dat ze tegen Zayn zei dat ik tegen hem loog.
‘Wat was zijn reactie?’ vraagt ze.
‘Hij geloofde haar niet.’ Zeg ik zacht. ‘In de hotelkamer vertelde ik het hem, en- en-’ Ik begin te huilen. Hannah brengt me in een knuffel en wrijft over mijn rug.
‘En?’
‘Niks!’ huil ik. ‘Hij- hij zag er gekwetst uit maar dat ver-veranderde binnen e-een seconde! I-ik zei d-dat ik b-bang wa-as, d-dat ik hem niet kwijt w-wilde raken ma-aar toen zei hij da-at-’
‘Rustig aan, El. Rustig.’
Ik haal diep adem. ‘Hij zei d-dat ik hem a-al kwijt was.’
Hannah’s armen verstrakken om me heen. ‘Niet.’ Zegt ze zacht.
‘Wel,’ fluister ik.
‘Wat een-’
‘Niet doen Hannah.’
Ze klapt haar mond dicht en kijkt me even aan. ‘Oké. Wil je nog wat?’
‘Ik- ik wil graag even alleen zijn, denk ik.’
Hannah knikt zwijgend. ‘Ga maar even slapen.’ Zegt ze.
Ik kruip onder de dekens en Hannah vertrekt. Als ze nog geen minuut weg is krijg ik Zayn’s gezicht weer voor me, die gekwetste uitdrukking, en ik voel me schuldig en verdrietig tegelijk.
Ik kan het niet helpen om weer te gaan huilen.
Na ongeveer een uur besluit ik om iemand te gaan bellen. Iemand die ik op dit moment heel erg nodig heb.
Ik pak mijn mobiel en typ met trillende vingers het nummer in. Ik wacht met dichtgeknepen ogen de piepen af.
Hallo?’ vraagt een stem. Een stem die ik verschrikkelijk gemist heb.
‘Mam?’ fluister ik. ‘Ik moet je wat vertellen.’

Zayn POV
Mijn hart doet pijn. Waarom vertrouwde ze me niet?
Ik storm de kamer binnen dat de kamer is wat een soort hangplek van ons allen is. We komen daar samen, praten, lachen…
‘Yo mate,’ zegt Liam glimlachend. Maar die glimlach verdwijnt zodra hij mijn gezicht ziet. ‘What’s up?’
‘Yeah dude.’ Zegt Harry. ‘What got your knickers in a twist?’
Ik geef ze de middelvinger, smijt mijn jas neer op de grond en laat een grom horen.
‘Beter gezegd “What crawled up your ass and died”, Haz.’ Zeggen Niall en Louis tegelijk, wat Quinty, Angel, Grace, Nola en Gwen laat lachen. Hannah lacht niet, ze kijkt me alleen maar aan. Alsof ze het weet.
‘Stop.’ Snauw ik.
‘Calm down, mate.’ Zegt Harry fronsend. ‘Wat is er? Serieus, je ziet er nogal… gekwetst en kwaad uit.’
‘Oh ja?’ vraag ik, terwijl woede in mijn maag opborrelt. ‘Zie ik er kwaad en gekwetst uit? Nou, dat is goed want dat is precies hoe ik me nu voel!’
‘Wat is er dan gebeurt?’ vraagt Nola.
‘Lynn heeft gelogen.’ Zeg ik, voordat ik kan bedenken dat wat ik zeg wel vreemd klinkt want iedereen denkt dat Lynn goudeerlijk is.
Ja, Lynn, ja. Want Eihlynn vertrouw ik voor geen cent.
‘Wat?’
‘Tegen ons allemaal.’
Angel schudt haar hoofd. ‘Dat zou ze nooit doen.’
‘Oh jawel.’ Snauw ik. ‘Want niemand weet, niemand weet, dat Lynn eigenlijk Eihlynn Delles heet.’
Met dat loop ik de kamer uit, trek een pet over mijn hoofd, doe mijn zonnebril op en ren de straat op.
Ik heb iets nodig.
En dat iets may or may not be Jack Daniels.

It was epic in the wrong way.
And Zayn's gettin' wasted.
IK HEB EEN NIEUW HOOFDSTUK EN EEN NIEUWE COVER!!! YEAH!!!
Wat vinden jullie??? (van de cover en het verhaal)
En iedereen moet effe 300 Spartans zien want het zit vol met testosteron en mannen met eightpacks en leren ballenknijpers en capes en een effing lange neger met héél veel piercing en gewoon *drool*
Okay, en Sleepy Hollows is ook geweldig, sowieso omdat ie met Johnny Depp is
Volgende week twee PW's en een SO maar het zijn alleen maar taalvakken dus het is simpel
SEE Y'ALL LATER LOVELIES <3

Reactie=Melding


Reacties:

1 2

DjMalikjuh
DjMalikjuh zei op 20 april 2014 - 14:37:


1DNiaLL
1DNiaLL zei op 17 april 2014 - 20:06:
Leuke cover! Hij is echt mooi!
En superleuk hoofdstuk! Snel verder x


x1Dx
x1Dx zei op 14 april 2014 - 17:51:
Super hoofdstuk!!
Lekker veel drama!'
X


1Dtjetanya zei op 13 april 2014 - 17:13:
Heel mooi hfst!! De cover ook!!


1dforeverxmx
1dforeverxmx zei op 13 april 2014 - 14:57:
Hopelijk vergeeft hij Eihlynn. Echt een super hoofdstuk! En een hele mooie cover! Snel verder, ik wil zo graag weten hoe dit verder gaat! X