Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Lily Cullen » 13.

Lily Cullen

12 mei 2009 - 18:43

935

1

246



13.

jow x]

Opeens word er zand op ons gegooid. Ik doe mijn ogen open en Renesmee begint te lachen. ‘He niet doen jij!’ zeg ik gespeeld boos. Ze kijkt me aan, pakt nog wat zand en gooit dat weer over ons heen. ‘Renesmee, niet doen!’ zegt Edward. ‘Waarom niet? Is leuk!’ zegt ze. ‘Nee, dat is niet leuk meisje!’ antwoord ik. ‘Waarom niet? Is zand!’ gaat ze verder. ‘Zand is bah! Nu moet ik weer het water in, en kan papa andere kleren aantrekken!’ zeg ik. ‘Mag ik mee water in?’ vraagt ze. Ik knik en zeg: ‘Kom maar mee!’ ‘Ik ga even andere kleren aan trekken, hier zit allemaal zand in!’ denkt Edward. Ik knik en denk: ‘Doe maar! Kom je dadelijk ook zwemmen?’ ‘Ja! Tot zo!’ antwoord Edward denkend. Hij rent naar binnen en ik neem Renesmee mee het water weer in. ‘Mama vasthouden!’ zegt ze. Ik blijf haar vasthouden en zwem een stukje het water in. Niet veel later voel ik Edward zijn armen om me heen. ‘Papa!’ roept Renesmee vrolijk. Edward spettert wat water op Renesmee. Ze begint weer te hoesten. ‘Papa, niet doen!’ zeurt ze. ‘En jij dan, met dat zand!’ antwoord Edward. Ze kijkt met een verdroefd gezichtje naar Edward. ‘Meisje, papa bedoelt dat niet zo!’ zeg ik tegen haar. ‘Doe even rustig! Ze is nog klein hoor, Edward!’ denk ik. ‘Sorry schatje! Kom eens bij papa!’ zegt hij. ‘Nee, ik blijf bij mama!’ zegt Renesmee koppig. ‘Papa wil sorry zeggen!’ zeg ik tegen haar. ‘Nou en, Renesmee boos op papa!’ zegt ze. ‘Waarom?’ vraag ik haar. ‘Renesmee mag ook niet zand op papa en mama gooien, en papa gooit wel water op Renesmee! En Renesmee vind water in mond niet fijn!’ zegt ze. ‘Zal mama dan maar even boos doen tegen papa?’ vraag ik. Ze kijkt me aan en zegt: ‘Ja doe maar!’ ‘Help je mij?’ vraag ik. Ze knikt. ‘Edward, je moet niet zo oneerlijk tegen Renesmee doen! Nu zijn wij boos op jou!’ zeg ik tegen Edward. Edward kijkt ons gespeeld verdrietig aan en ik zeg tegen Renesmee: ‘Kom, dan zwemmen wij weg!’ Ze knikt weer. Ik laat haar op m’n rug klimmen en ik zwem een stukje weg. ‘Je moet straks wel weer aardig doen tegen papa he!’ zeg ik tegen Renesmee. ‘Ja, doen we nu wel! Zwem maar terug naar papa!’ zegt ze. We zwemmen terug. ‘Papa, Renesmee niet meer boos op jou!’ zegt Renesmee tegen Edward. Edward glimlacht. ‘En jij?’ vraagt hij aan mij. ‘Ik ook niet hoor!’ zeg ik glimlachend. ‘Kom eens hier schatje!’ zegt Edward tegen Renesmee. Ze klimt van mijn rug af en trappelt naar Edward. Elke keer schiet ze kopje onder, maar komt weer boven. Dan is ze bij Edward. ‘Hoi papa!’ zegt ze vrolijk. ‘Hallo lieverd!’ antwoord Edward. Ik merk dat het begint te schemeren en Renesmee begint af en toe te gapen. ‘Renesmee, kom, ik breng je naar bed!’ zeg ik tegen haar. ‘Nee!’ zegt ze. ‘Jawel, kom op!’ zeg ik. ‘Ga maar!’ zegt Edward. ‘Nee, jullie moeten allebei Renesmee naar bed brengen!’ zegt Renesmee. ‘Oke, is goed!’ zegt Edward. We zwemmen naar de kant en Renesmee zegt: ‘Even doei tegen Rohdé zeggen!’ Ze rent weg. ‘Ze is wel blij met Rohdé! Volgens mij ziet ze Rohdé als haar zus of zo!’ denk ik. Ik zie Edward knikken in mijn ooghoek. ‘Zullen wij zo even gaan douchen, en daarna Renesmee naar bed brengen?’ vraagt hij. Ik knik. Mijn voeten zitten helemaal onder het zand en het zit ook in mijn haar. En ik ben ook wel weer eens een keer toe aan een douche. ‘Rohdé, zou jij even op Renesmee kunnen passen? Wij gaan even naar binnen!’ vraagt Edward. ‘Ja natuurlijk!’ antwoord Rohdé met een glimlach. Ik knik en Edward en ik lopen naar binnen. Ik pak schone kleren voor Edward en mij en Edward zet de douche vast aan. Ik loop daarna de badkamer in en Edward staat al onder de douche. Ik doe de deur op slot en leg de kleren op het nachtkastje wat er staat, trek mijn bikini uit en loop ook naar de douche. Ik stap er onder en sla mijn armen om Edward. ‘Ik hou van je!’ fluister ik. ‘Ik ook van jou!’ antwoord hij. Ik glimlach en leg mijn hoofd op zijn borst. Ik doe mijn ogen dicht, en zo blijven we een tijdje staan. ‘Mama!’ hoor ik opeens; ‘Mama, papa, waar zijn jullie?!’ Het is Renesmee. ‘Wij douchen schatje!’ antwoord Edward. ‘Renesmee slapen!’ roept Renesmee. Ik zucht, stap onder de douche uit, pak een handdoek uit het nachtkastje, droog me af en trek kleren aan. Edward doet hetzelfde. We lopen de badkamer uit, ik met de handdoek nog in mijn haar. ‘Kom maar schatje, ik breng je wel even naar bed!’ zeg ik tegen Renesmee. ‘Ja! Mama moet doen!’ antwoord ze. Ik pak haar handje vast en neem haar mee naar haar slaapkamertje. Ik trek haar een pyjama aan en leg haar in bed. ‘Welterusten lieverd!’ zeg ik, terwijl ik een kusje op haar voorhoofd druk. Ze voelt wel warmer aan als normaal, maar het zou vast wel niks zijn. Ik loop terug naar Edward. ‘Dat doe je snel!’ denkt hij. Ik grinnik en knik. ‘Alles goed met Renesmee? Ze zei dat ze zich niet zo lekker voelde!’ zegt Rohdé. ‘Tegen mij zei ze niks!’ antwoord ik, geschrokken; ‘Maar haar voorhoofd voelde wel warm aan! Is hier ergens een thermometer?’ Edward knikt, gaat er een pakken en loopt naar Renesmee. Ik loop achter hem aan en hij doet de oorthermometer in haar oortje. Het piept en Edward kijkt op het schermpje.


Reacties:


ROHROB zei op 12 mei 2009 - 18:48:
Renesmee is SCHATTIG(L)

Maar ze moet niet ziek worden >>


Kus Rohdé