Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Avatar » Yilu de Vuurvrezer » Zhao

Yilu de Vuurvrezer

14 april 2014 - 19:09

592

0

379



Zhao

Iroh opende Zuko's kamerdeur en keek naar binnen.
"Voor de laatste keer: ik ga die Sumki hoorn niet bespelen!" klonk het.
"Nee, nee. Het gaat over onze plannen. We hebben een klein probleempje.." antwoordde Iroh.
Admiraal Zhao liep de kamer in en Yilu keek voorzichtig om de hoek.
"Ik neem je bemanning mee," zei Zhao met een tevreden gezicht.
"Wat?!" riep Zuko uit en hij sprong overeind.
"Ik heb ze klaargemaakt voor een kleine expeditie naar de Noordpool."
Zuko keek hem vol ongeloof aan en richtte zich toen op Iroh. "Oom, is dat waar?!"
"Ik ben bang van wel, hij neemt iedereen mee," antwoorde Iroh en hij begon bijna te janken. "Zelfs de kok.."
"Jammer dat je d'r niet bij kan zijn als ik de Avatar vang. Maar ik kan het niet toestaan dat je me wéér in de weg zit," zei Zhao uitdagend.
Zuko wilde hem aanvliegen maar Iroh hield hem tegen. "Nee!"
Toen draaide Zhao zich opeens naar de muur en keek naar twee zwaarden die gekruist aan de muur hingen. Hij liep er langzaam naartoe en even leek het alsof hij doodsangsten uitstond. Yilu krabte zich op haar hoofd en liep een stukje verder de kamer in.
"Hallo Zuuk," zei ze tegen Zuko, wie niet reageerde. Hij keek met een wanhopige blik naar admiraal Zhao wie één van de zwaarden vastpakte.
"Ik wist niet dat je om kon gaan met dit soort zwaarden, Prins Zuko," zei hij terwijl hij het even bekeek.
"Dat.. Kan ik niet. Ze zijn antiek. Gewoon voor decoratie," zei Zuko snel.
"Heb je ook gehoord van de Blauwe Geest, Generaal Iroh?" vroeg Zhao.
Yilu keek op. "Oh, daar heb ik wat van gehoord. Eén of andere gozer met een masker die de Avatar eens van jou heeft gestolen, toch?"
"Ik had het niet tegen jou!!"
"Ik denk niet dat hij echt bestaat," reageerde Iroh droog.
"Natuurlijk is ie wel echt," zei Zhao. "Een crimineel, een vijand van de Vuurnatie. Maar.. Ik denk dat gerechtigheid hem snel genoeg zal inhalen.." Yilu's ogen werden groot en ze keek even naar Zuko. Zhao liep naar de deur. "Generaal Iroh, je hebt nog steeds kans om je bij mijn missie aan te sluiten, mocht je je bedenken." Hij liep de deur uit en deed het achter zich dicht.

"ASDLKFJALKSJFLASKDLFJ!!!!" schreeuwde Zuko. "Wat moeten we nu doen?!"
"Inderdaad!!" zei Iroh. "Wie kookt er nu het eten!!?!?!"
"KLSJADFLKAJLKFJALKSJDFKLAJLFKJ;LKJFALKSJF!!!!!!!!!!!" voegde Yilu eraan toe. Een paar seconden later waren ze met z'n drieën aan het rondrennen door de kamer.
"Ik ga de bemanning uitzwaaien!!" riep Iroh toen en hij verliet Zuko's kamer.
"Ik niet!!" schreeuwde Zuko en hij liet zichzelf met een kwaad gezicht op zijn bed vallen. "Wat is er toch mis met die idiote admiraal?!" zei hij kwaad tegen het plafond.
Yilu keek nog even naar de zwaarden die aan de muur hingen. "Hey eh.. Wat weet jij eigenlijk van de Blauwe Geest?" Zuko keek op.
"Waarom wil jij dat nou weer weten?"
"Nou... Gewoon."
"Nou, ik weet er 'gewoon' niet zo veel van. Doei!"
"Uh, oké."

Snel liep Yilu de deur uit en knalde meteen op tegen Iroh.
"Waarom heb ik dat toch altijd?!" mopperde Yilu.
"Sorry," zei Iroh en hij keek even Zuko's kamer in. "De bemanning wenst je een veilige reis."
"Leuk van die verraders!" antwoordde Zuko kwaad.
"Het is een heerlijke nacht voor een wandeling. Waarom ga je niet mee? Het zou je hoofd kunnen opfrissen." probeerde Iroh.
Geen antwoord.
"Of je blijft gewoon in het donker in je kamer zitten.. Waar je het vrolijkst van wordt."
Iroh deed de deur weer dicht en zuchtte. "Heb jij misschien zin om mee te gaan?" vroeg hij.
"Ja.. Misschien is het beter voor Zuko als ie even alleen is," antwoordde Yilu.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.