Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » *** Girls Things *** [ Afgerond ] » O1 > X-Factor

*** Girls Things *** [ Afgerond ]

22 april 2014 - 20:29

1140

9

498



O1 > X-Factor

Vanessa Alex Jurth

Ik heb me vorige week aangemeld bij de X-Factor met mijn twee besties, Jade & Valerie. Ik hoop zo dat ik door ben! 'Dag, mevouw.' Zeg ik tegen de dame die binnenkomt in de kapsalon. 'Hallo, ik heb een afspraak gemaakt.' Zegt de dame. 'Achternaam?' Vraag ik. 'Horan.' Zegt de vrouw en ik kijk verbaasd. Ik bekijk de dame is goed en zie dat het de moeder van Niall Horan is! 'Mevrouw, zal ik even uw jas ophangen?' Vraag ik en mevrouw Horan knikt. Ze doet haar jas uit en ik hang hem op in de garderobe. 'Gaat u maar zitten.' Ik wijs naar de stoel voor de wasbak. De vrouw gaat er zitten en ze pakt haar mobiel. Ze heeft een hoesje van haar zoon; Niall. Ik lach naar de vrouw. 'Vindt je hem ook mooi?' Vraagt ze. 'Niall of het hoesje?' Vraag ik en de vrouw lacht. 'Allebei.' Zegt ze en ik denk na. 'Allebei mooi.' Zeg ik en de vrouw knikt. Ik loop naar haar toe en zet de kraan aan. 'Ik ga even uw haar wassen, oké?' De vrouw knikt. 'Doe uw hoofd maar naar achter, ik beloof dat er niets in uw ogen komt. En ik geef u voor de zekerheid nog een maskertje.' Lach ik en ik haal het maskertje uit het kastje dat achter me staat, ik doe hem om bij de vrouw. 'Wat een leuke meid ben je zeg, Niall heeft nog geen vriendin.' Zegt de vrouw en ik lach. 'Ik heb nog geen vriendje dus dat komt goed uit!' Ik pak wat shampoo en doe het in haar haar. Ik was het haar goed en spoel het daarna uit. 'Komt u maar mee, mevrouw.' Ik doe haar maskertje af en lijdt haar naar de stoel voor de spiegel. 'Vindt je het erg als Niall dadelijk komt, hij moet ook geknipt worden...' Zegt mevrouw Horan en ik schud mijn hoofd, de vrouw lacht. 'Helemaal vergeten, ik moet me natuurlijk wel voorstellen!' Roep ik en ik geef de mevrouw een hand. 'Vanessa.' Zeg ik en de vrouw schudt mijn hand. 'Maura.' Zegt de vrouw en ik knik. 'Hoe wilt u het hebben?' Vraag ik. Maura pakt een tijdschrift en laat zien hoe ze haar haar wil. Ik knik. 'Dat zal vast en zeker goed bij u staan.' Zeg ik en Maura grinnikt. Ik pak een kam uit mijn schort en kam de haren, daarna begin ik met knippen. De deur gaat open en ik kijk. Ik verstijf, het is Niall. 'Dag, meneer.' Zeg ik en Niall grinnikt. 'Je weet mijn naam wel.' Zegt hij en ik lach. 'Opnieuw dan... Dag Niall.' Niall knikt en lacht. 'Zal ik je jas uit doen?' Vraag ik maar Niall schudt zijn hoofd. Hij gaat zelf naar de garderobe en hangt zijn jas erin. 'Je kan daar gaan zitten of hier langs je moeder.' Zeg ik en Niall knikt, hij komt langs zijn moeder zitten. 'Wil je koffie?' Vraag ik. 'Ja, graag.' Zegt hij en ik ga naar het koffiezetapparaat. Ik zet het apparaat aan en wacht tot het rode lampje groen brandt. Ik zet een kopje eronder en het groene lampje brandt, ik druk op het knopje en de koffie loopt in het kopje. 'Wil je iets erin?' Vraag ik. 'Koffie en suiker, nee wacht ik bedoel koffiemelk en suiker.' Zegt hij en ik grinnik. Ik loop met het bakje koffie naar Niall en geef het. 'Wilt u ook?' Vraag ik aan Maura, ze schudt haar hoofd. Ik ga verder met knippen totdat ze in model zijn. Ik spuit er haarlak in en klaar. 'U bent klaar mevrouw.' Zeg ik en Maura knikt dankbaar. 'Wat mooi, mam!' Roept Niall uitgelaten. 'Je hebt het prachtig gedaan meisje, perfect!' Roept Maura en ik lach, ik voel dat ik rood word. 'Ik zal even betalen, hoeveel kost het meisje?' Vraagt Maura. 'Niks mevrouw, het kostte geen moeite!' Zeg ik. 'Meisje dat kan ik niet maken.' Zegt Maura. 'U hoeft niets te betalen!' Roep ik, Maura knikt dankbaar en loopt de deur uit. 'Je kunt je koffie opdrinken en dan was ik je haar en knip ik het zoals je wil.' Zeg ik en Niall knikt. Ik pak mijn mobiel en ik word gebeld.
'Hallo met Vanessa.'
'Hallo Vanessa, je bent door naar de X-Factor!'
'Simon? Echt?! Oh my god!'
'Ja ik ben Simon en je bent echt door!'
'OMG, dankje dankje dankje! Ik zal laten zien wat ik kan, samen met mijn vriendinnen!'
'Nou, veel succes!''
'Doei Simon.'
'Dag.'
Ik hang op en ik druk mijn mobiel tegen mijn borst en ik spring. 'Oh my god!' Gil ik, aan Niall te zien is hij het gewend. 'Wat is er? En wat is je naam eigenlijk?' Vraagt Niall. 'Mijn naam is Vanessa en ik ben door naar de X-Factor!' Roep ik en ik doe een vreugde-dansje. 'Wow, vet zeg! Super!' Roept Niall. Ik knik. 'Maar ik moet rustig blijven want anders verneuk ik je haar...' Na die woorden sla ik een hand voor mijn mond. 'Nee, ik vloek ook heel vaak hoor.' Zegt Niall en ik zucht van opluchting. 'Ik bel even mijn vriendinnen, oké?' Zeg ik en Niall knikt. 'Hey Jade, we zijn door!' Roep ik door de telefoon. 'Ja weet ik! Hoe cool!' Tettert Jade door de telefoon. 'Weet je wat nog cooler is? Ik ben bezig met Niall Horan knippen!' Ik hoor Jade gillen. 'Ik kom eraan!' Roept ze en ze hangt op. Niall schudt zijn hoofd en zucht. Ik lach.

Na het knippen is Niall klaar. Ik loop naar de balie. 'Wat moet ik betalen?' Vraagt hij en ik schud mijn hoofd. Ik zie dat Niall breed grijnst en een briefje en een pen pakt die op de balie liggen. Hij schrijft iets op maar ik kan het niet lezen. 'Voor hulp kan je me altijd appen of bellen.' Zegt hij terwijl hij het briefje onder mijn neus schuift. 'Meen je dat?' Vraag ik en Niall knikt. 'Als je hem maar niet doorverteld, maar ik vertrouw je.' Ik buig me flexibel over de balie en geef Niall een knuffel. 'Wat aardig van je!' Roep ik en Niall lacht. 'Ik help mensen graag, nou ik zie je wel weer een keer, bye!' Roept Niall terwijl hij zwaait, ik zwaai terug en Niall is weg. Ik bekijk het briefje nog is goed. Meteen stormt Jade binnen. 'Waar is hij?!' Roept ze en ik lach. 'Net weg.' Zeg ik en Jade begint te mopperen. 'Ik heb zijn nummer, maar jij krijgt 'm niet.' Lach ik terwijl ik met het briefje pronk. Als ze dichterbij komt steek ik hem snel in mijn zak. Ze steekt haar tong uit. 'Ik heb Valerie ook gebeld, ze komt z-' Meteen stormt Valerie binnen. 'OMG WE ZIJN DOOR NAAR DE X-FACTOR!' Schreeuwt ze en we lachen allebei. 'JA WE ZIJN DOOR!' Roept Jade, we knuffelen elkaar allemaal en springen in het rond.


Reacties:

1 2

EsjuhXxXLove zei op 25 april 2014 - 17:31:
OMG! #Verslaafd.

Geef mij maar een melding


justmissF24
justmissF24 zei op 22 april 2014 - 22:59:
Egt super leuk!! Melding graag!!

xx


angel18
angel18 zei op 22 april 2014 - 22:49:
Omg snel verder ik hou nog meer van dit verhaal kan niet wachten op een nieuw hoofdstuk je kan geweldig schrijven. I u xxx angel


juutjee19
juutjee19 zei op 22 april 2014 - 22:33:
I loveee it^^ zo leuk geschreven


1Dtjetanya zei op 22 april 2014 - 22:31:
Een melding voor mij trouwens!