Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Stand Alones » 16. Distress

Stand Alones

8 mei 2014 - 20:05

370

7

363



16. Distress

Voor school moest ik een vervolg op een verhaal schrijven. Besides, I wanted to give my lovelies some reading food. Thankyou for all the support with my original story! I love you so adorable much! xoxo

Note

Billy Weaver verblijft in een vreemd pension
waarin slechts twee gasten hem voorgingen.
Hij herkent de namen uit de krant,
maar Billy deelt al een gelijk lot en is daarin verweven.
De hospita kent twee kanten, goed en slecht.





Angst danste als schimmen langs de muren en ik opende mijn ogen.
Starend naar het plafond, terwijl twaalf ribben mijn hart gevangen hielden.
Ik ademde bevend uit en probeerde de schreeuwende gedachten te negeren.
Argwaan had de onwetendheid vernietigd en stilte vleide zich in het duister.
Ik ging rechtop zitten en beet gespannen op mijn onderlip.
Twee namen hadden het oude papier getekend, Christopher Mulholland en Gregory W. Temple.
Herinneringen vervaagden en ik probeerde ze vast te houden. Pijn vloeide door mijn aderen en ik liet los, vergetend wat er wachtte.
Mijn blote voeten raakten het oude visgraatparket, terwijl het licht van de lamp door de ruimte baadde.
Oude foto’s hingen aan de muntgroene, getinte muren en ik bleef huiverend stilstaan. Op de derde verdieping waren slechts twee kamers en de ijskoude stilte had mijn angsten vrijgelaten.
Zachte melodieën dansten verder, ritmisch gevold door schimmen. De radio speelde nog steeds op het eerste verdiep en de dromen hadden de hospita waarschijnlijk omwikkeld. Ik haalde een hand door mijn zwarte haren en liep geruisloos naar de badkamer.
Het vormde een scheiding tussen de twee kamers en ik staarde naar mijn spiegelbeeld.
Water rolde langs mijn wangen en ik nam de handdoek vast.
Ik droogde me af en interesse schoot als kogels door mijn hoofd.
Ik wilde antwoorden en liep verdoofd langs de overloop naar een smalle trap. Een luster verlichtte de derde verdieping en mijn hand rustte nerveus op de gouden deurklink.
Aankloppen was onmogelijk, ik wou alleen weten of ze er beiden waren. Ik opende de deur en mijn ribben kraakten.
Barstend en dodend, mijn hart verwilderd kloppend.
Ik wilde schreeuwen maar bleef onbewegelijk stilstaan, niet in staat om de aanhoudende stilte te verbreken.
De kamer was leeg en aan de rechtermuur hingen twee lichamen.
Ogen rood doorlopen, monden geopend.
Schreeuwend en tegelijk geluidloos. Ik herkende hen, de namen hadden verschillende kranten laten bloeden.
‘Ogen zijn spiegels, meneer Weaver. Uw komst heeft Christopher’s pijn gestild,’ ze glimlachte troostend en liep naar de gemartelde lichamen.
De loop van het geweer raakte zijn hart en het schot liet mijn herinneringen stromen.
‘Er is slechts plaats voor twee,’ zei ze zacht.


Reacties:

1 2

Jopie2
Jopie2 zei op 25 mei 2015 - 11:06:
Ik droogde me af en interesse schoot als kogels door mijn hoofd.

Oké, het is officieel, ik ga jou tot de koningin der metaforen dopen. Bam.

De sfeer die uit jouw verhalen spreekt is mysterieus, ongrijpbaar, menselijk met een duister randje. I love it.


Chrissy
Chrissy zei op 12 mei 2014 - 19:56:
Oke wauw. Je bent echt een tovenares met woorden! Je woordkeuze vangt de hele sfeer van het verhaal zo enorm goed! Echt hoor, als jij niet iets gepubliceerd krijgt, eet ik mn linkerschoen op.


Lancaster
Lancaster zei op 9 mei 2014 - 20:48:
Wauw. Loraah, je bent een godin als het op woorden aankomt! Okay? Okay.
This is so stunning, mijn hart ging als een gek tekeer!
Dit was kort, maar zo krachtig! Perfect! <3


Bella01
Bella01 zei op 9 mei 2014 - 12:30:
Holy shit.
Hoe doe je dit toch elke keer?!
Echt, wow!..
it.
XO


narcissa
narcissa zei op 9 mei 2014 - 10:41:
Dit is best wel eng. Twee gemartelde lichaam, jak als of je in een nachtmerrie terecht bent gekomen.
echt geweldig geschreven.
ik vind het erg krachtig!