Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Life with Liam » O2

Life with Liam

23 mei 2014 - 16:31

1037

0

170



O2

Liam lacht me toe.

Ik ga smelten, echt. Als ik nu dood ga dan ben ik een gelukkig mens.

'No problem love, what were you asking?'

'I- just-'

Ik zuchtte. Mezelf verstaanbaar maken in het Engels, tegenover 1 van de 5 mooiste mannen van de wereld was blijkbaar nog niet zo simpel.

Toegegeven, ik had een lichte voorkeur voor Harry. Maar he, wie had dat nou niet. En daarbij bleken mijn ex-vriendjes altijd ongeveer hetzelfde in elkaar te zitten als hij. Meisjes die elkaar snel opvolgden, voornamelijk ook relaties die geen stand hielden.

'Well?'

Liam stond nog steeds, in alleen zijn waarschijnlijk nieuwe trainingsbroek. Maar wel met een nieuw shirt in zijn hand.
En dit viel me nu pas op. Inwendig deed ik een dansje en gilde ik. Fangirling much yes.

'I thought my best friend went in to this cabin, just wanted to show her my short'

Hij glimlachte.

HIJ GLIMLACHTE, NAAR MIJ.

'Buy it, looks good on you'

Hij knipoogde.

Nog even en ik ging écht gillen.

'Thanks, sorry for disturbing you'

'It's no problem, don't worry. What's your name love?'

'Ellis'

Ik glimlachte nogmaals.

'Ellis, bitch. Waar ben je nú weer ge-'

Rosa stond voor me, met haar mond zo ongeveer open. Snel keek ze naar Liam en daarna weer terug naar mij.

'Hoe de fuck krijg je dit nou weer voor elkaar?'

Ze schoot in de lach. Een lach die voor mij zo aanstekelijk was dat ik mee begon te lachen. Gelukkig voor ons was het vrij rustig in de winkel.

'Eh Liam, zouden Ellis en ik misschien met je op de foto mogen? Fans enzo. Je weet wel'

Rosa klonk bijna verlegen. En Rosa is totaal niet verlegen.

Liam glimlachte, alweer. Die jongen die had écht een permanente glimlach op zijn gezicht. Op werkelijk iedere vraag. Dit is niet gezond.

'Tuurlijk, geen probleem'

Liam stapte het pashokje uit en sloeg zijn armen om Rosa en om mij heen. Inwendig deed ik álweer een dansje.

Ik griste mijn tas uit het pashokje en graaide naar mijn telefoon. Ik opende de camera app en draaide het beeld om. 5 Seconden later had ik mijn foto met Liam, Rosa zou ik er straks wel afknippen.

'Thanks! Nu ga ik mijn short afrekenen en dan gaan we een hapje eten. We hebben tenslotte nog een concert vanavond'

Ik knipoogde en ik zag Liam lachen.

Heerlijke lach die jongen. Pluspuntje

Een half uur later zat ik tegenover Rosa bij Vapiano's. Ondanks dat we zelf bij een pizzeria werkte waren we nog steeds gek op Italiaans eten. Vooral wanneer ze een ander assortiment aanboden.

'Ellis, het is zó stom toevallig dat je nou juist weer dat pashokje open moest trekken. Waarom heb jij altijd dat soort dingen?'

Ik haalde mijn schouders op, nam een hap van de overheerlijke penne carbonara en legde mijn vork weer neer.

'Ik dacht echt dat jij daar in zat hoor Roos. Dat jij nou als een gek die hele winkel door aan het rennen was, daar kon ík toch niks aan doen?'

Ze schoot weer in de lach.

'Trut. Kom we gaan, anders staan we niet vooraan te gillen'

Nu was het mijn beurt om weer in de lach te schieten, ik legde het bestek weg en gooide mijn servetje op het bord.

'Yes, let's go'

Gearmd liepen we vapiano's uit en namen de tram naar de Amsterdam Arena.
Ongeduldig stonden we te wachten totdat we naar binnen mochten, tussen de meiden die toch zeker minimaal 8 jaar jonger waren.

'Als iemand ons vraagt wat we hier doen, dan zijn we mee met ons zusje. Ofzo. Man wat voel ik me oud hier'

'Stel je niet zo aan Roos, jij wilde dit ook. En denk maar aan vanavond, lekker nog even party-en in Amsterdam. Stukje leuker dan Breda of Renesse, right?'

'Over dat party-en van jou gesproken, Jay moet vanavond draaien in de Jimmy Woo. Dus ik heb ons op de lijst laten zetten, nu ben je verplicht om mee te gaan'

'Pff, prima'

Langzaamaan kwam de rij in beweging, we elleboogden onszelf naar voor en namen twee plekken direct achter het hek in. Een kwartier later begon het concert en kwamen de jongens op. Rosa en ik konden ons prima meten met de meiden van 16 die naast ons stonden. Lachend gilde we mee, probeerden we selfies te maken met één van de jongens op de achtergrond en zongen we de longen uit ons lijf.
Bij de twittervragen werd het nog eventjes awkward, Liam had het over zijn shopavontuur en hoe zijn pashokje zomaar open werd getrokken.

Rosa lag bijna op de grond van het lachen terwijl ik beschamend naar mijn tenen stond te staren. Het enige wat nog ontbrak was dat Liam wist dat we hier waren. En daar had ik nog niks over gehoord, thank God.

Na het concert doken Rosa en ik de stad in, dronken en wijntje op het Leidseplein en slenterde daarna langzaam naar de Jimmy Woo.
Bij de deur gaven we Jay's naam door en konden zo doorlopen naar binnen.

'Even langs de dj booth en hoi zeggen! Kom El'

Rosa sleurde me mee en klom de trap op.

'Jay, schatje! Hallo!'

Jay omhelsde Rosa en mij. Winkte naar een andere dj en klom de booth uit.

'Drankjes. En dansjes. Kom schatjes'

Lachend gingen Rosa en ik achter Jay aan, wachtte op ons drankje en proostte.

'Eigenlijk ben ik de bob. Rosa is de enige die zich vol mag gooien vanavond. En dubbel op dus ook.
Rosa had net zo ongeveer zelf haar vriend de deur uit getrapt. Al woonde ze niet samen, ze was wel helemaal klaar met hem. En omdat het allemaal zo lang geduurd had vond ze zichzelf ook best wel weer eventjes zielig. Avondje doorhalen was een prima oplossing.

Jay drukte me een blikje redbull in mijn handen en glimlachte.

'En nu niet meer zeuren. Ik ga terug naar mijn booth. Tot straks schatjes!'

Ik knikte, zette mijn blikje redbull eventjes op de bar en graaide in mijn tasje naar mijn telefoon.

'Selfie!'

Rosa schoot in de lach, trok een gekke bek en bekeek het resultaat.

'Prima'

Ik uploade de foto op Instagram en taste achter me naar het blikje redbull, weg.

'Verdomme'

Ik draaide mezelf om naar de bar en zag een wel heel bekende jongen staan, met míjn blikje redbull in zijn handen.

Toeval bestaat niet, toch?


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.