Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Life with Liam » O3

Life with Liam

23 mei 2014 - 16:31

1960

0

148



O3

'Ik wil niet heel vervelend doen. En ik wil je ook vooral niet lastig vallen, maar heb je die toevallig van de bar afgepakt?'

Liam knikte.

'Jij bent dat meisje van het pashokje, toch? Ellis?'

'Mmm ja, klopt'

Starend naar mijn tenen hoorde ik hem lachen.

'En dat meisje, wat samen met de vriendin die met mij op de foto wilde, stond te gillen vooraan vanavond toch?'

'Eh ja, dat ook. Gosh, wat beschamend dit'

Hij haalde zijn schouders op.

'Ik heb het heus wel eens erger meegemaakt hoor'

'Thanks, dit helpt echt ja'

Hij schoot in de lach.

'Ik wilde je eigenlijk op je kop geven voor het stelen van míjn drinken. Maar nu je dit allemaal gezegd hebt mag je hem wel houden. Ik geloof dat je dat wel tegoed hebt van me'

Liam keek naar het blikje redbull in zijn handen en wenkte de man achter de bar. Een halve minuut later kreeg ik een koel blikje in mijn handen geduwd.

'Dankje'

Ik glimlachte mijn allerliefste glimlach.

'Niet vervelend bedoeld hoor, maar wat doe je hier eigenlijk?'

Met hier bedoelde hij het VIP gedeelte van de Jimmy Woo, waar je grof geld neerlegde voor een eigen tafel. Of bekend moest zijn en waarschijnlijk legde je zelfs dan grof geld neer voor een tafel. Maar hey, dan kon je wel rustig een hele avond losgaan zonder dat je lastig gevallen werd.
Gelukkig voor Rosa en mij was er nog een tweede, of eigenlijk derde, mogelijkheid om hier binnen te komen. De dj booth grensde aan deze ruimte. En laat Jay nou nét een van onze beste vriendjes zijn.

'Een vriend van Roos en mij draait hier vanavond. Van thuis'

Hij knikte en gebaarde naar het blikje wat ik zojuist van hem had gekregen.

'En jij drinkt niet?'

Ik schudde mijn hoofd terwijl ik een slok nam.

'Vanavond niet, Rosa wilde eigenlijk perse een keer ergens heen. Naar een plaats waar we normaal niet kwamen vooral om eens goed los te kunnen gaan. Toen we kaartjes voor het concert hadden geboekt besloten we om er dan maar een gezellig avondje van te maken. Zeker toen we hoorde dat Jay hier ook moest draaien. Dus vandaar'

'Dat is duidelijk. Zeg, waar is die vriendin van je eigenlijk?'

Ik gebaarde met mijn hand naar achteren.

'Vast daar ergens, op mannenjacht'

'Mannenjacht?'

'Jup, het is net uit met haar vriend. En dat was misschien wel de hoofdreden dat ze perse ergens anders wilde gaan stappen. Op een plaats waar ze niemand kent, vooral ook waar niemand haar kent. En waar ze gewoon haar gang kan gaan'

'Dus die vriendin van jou die slaapt met een beetje geluk, voor haar dan, niet eens thuis vanavond'

Ik schudde mijn hoofd.

'We zien wel. De auto staat hier in de buurt dus als het echt rampzalig word dan slaap ik in de auto. Dat gaat vást wel'

'In de auto?'

'Ja, in de auto. Ik kan haar toch niet alleen in Amsterdam achter laten? Overigens moet ze morgen ook weer gewoon op school zijn'

'Ze studeert?'

Ik knikte.

'Jij ook?'

'Ik ook ja. Maar ik hoef, thank God, morgen niet op school te zijn'

'Mazzelaar'

'Mag ik ook een keertje?'

'Jahoor Ellis, jij wel'

Hij grijnsde.

'Nou, bedankt Liam'

'Ik ga Roos even zoeken, anders val ik je zo lastig. Straks moet je morgen wéér over me hebben bij je twittervragen'

Ik knipoogde naar hem en zag hem in de lach schieten.

'Wie weet doe ik dat alsnog wel'

'Yeah right, want je hebt zó ongelofelijk veel over me te vertellen huh'

Hij haalde zijn schouders op.

'De avond is nog jong'

Ik keek hem vol verbazing aan.

Is dit serieus. Wat bedoelt hij hier nou weer mee

'Eh, vast. Leg uit?'

'Dat je jezelf misschien nog wel veel meer voor schut gaat zetten vanavond'

Aha, zie je wel. Te mooi om waar te zijn.

'Bedankt! Misschien ga ik dat inderdaad nog wel even doen ja'

Ik draaide mezelf om en keek om me heen. Geen Rosa te zien.
Half dansend, half ellebogend bewoog ik mezelf naar de dj booth waar Jay inmiddels weer aan het draaien was.

'Ik ben Roos kwijt'

'Wat?'

'Ik ben Roos kwijt'

Ik schreeuwde boven de muziek uit en hij knikte.

'Daar weet ik wel iets op, wacht even'

Ik knikte.

Jay drukte op een aantal verschillende knoppen en ik hoorde het begin van just as easy door de boxen knallen.

'Mag je deze muziek hier draaien?'

Wetende dat hij een hele goede remix van het nummer ging draaien.

'Don't care, gegarandeerd dat Rosa je komt zoeken'

Ik grijnsde. Daar had hij wel een punt. Wanneer dit liedje gedraaid werd stonden we om het hardste naar elkaar te gillen, waarna we vervolgens helemaal los gingen en daarna gegarandeerd de slappe lach hadden.

Lachend, gillend en dansend / hakkend wachtte Jay en ik de komst van Rosa af. Ze kwam alleen écht niet.

'Stomme trut staat vast te roken buiten, ik ga haar daar wel zoeken. Tot zo Jay!'

'Tot zo schat!'

Jay klom weer terug zijn booth in terwijl ik koers zette naar buiten.

Daar aangekomen zag ik maar weinig mensen staan en daar zat zeker geen Rosa tussen. Zuchtend plofte ik op een van de loungebanken neer en pakte mijn telefoon uit mijn tasje.

Roos, waar ben je? X

Ik drukte op verzenden en wachtte totdat ze haar whatsapp zou lezen, wat normaal nooit zo lang duurde. Helaas voor mij was ze nu al een hele poos niet meer online geweest.

Na vijf minuten liep ik terug naar binnen, bestelde een water bij de barman en vertrok weer naar buiten. Die bank zat zo verkeerd nog niet.

Ik voelde mijn telefoon trillen en enthousiast trok ik hem weer uit het tasje. Helaas voor mij was het niet Rosa, maar Jay.

Roos al gevonden?

Nope, nog niet. Ik kom zo anders wel naar je toe, yes?

'Niet meer naar je zin binnen?'

Ik draaide mijn hoofd naar links en zag Liam schuin achter me staan.

Als vanzelf schoof ik op om plaats voor hem te maken.

'Jawel hoor, ik ben alleen Roos nog steeds kwijt'

'Dat is niet handig'

'En dat is een understatement'

Hij schoot in de lach.

'Blij dat iemand van mijn ellende geniet'

Ik trok een pruillip, waardoor hij nog harder begon te lachen.

'Zeur niet, ik ben bij je. En zeg nou zelf, dat heb je altijd al gewild'

'Maar verder ben je niet zeker van jezelf, toch?'

Hij schudde nog steeds lachend zijn hoofd.

'Nee, verder valt het best wel mee'

Hij trok een pakje marlboro uit zijn broekzak en bood me een sigaret aan.

'Ik ben gestopt, een jaar al ofzo'

'Mis je het niet?'

Hij stopte het pakje weer weg.

Ik haalde mijn schouders op.

'Soms, voornamelijk wanneer ik sta te wachten op de bus of de trein. En wanneer ik lekker op het terras zit in het zonnetje. Oh en wanneer ik op stap ga en Rosa kwijt ben. Dan ook'

Liam stak zijn sigaret aan en nam een hijs.

Mijn telefoon trilde weer, snel griste ik hem van de bank af.

ELLIS! Die boyband van je waar je zo gek van bent, die loopt hier rond! Waar ben je?

Ik schoot in de lach.

'Grappig?'

Liam trok zijn wenkbrauwen op.

'Best wel ja, die vriend van mij die aan het draaien is binnen sms't net dat jullie binnen zijn'

Liam schoot in de lach.

'Dat had jij natuurlijk nog lang niet door. Wacht, geef me je telefoon is'

Verbaasd gaf ik mijn telefoon af, wat een wonder mag heten aangezien niemand aan mijn telefoon mocht komen.

Liam opende de camera app, haalde zijn sigaret uit zijn mond en trok me naar zich toe.

'Wel even lachen Ellis'

Ik deed wat me gezegd werd en hoorde hoe het toestel een klikgeluid maakte. Snel dook ik naar de leuning, naast Liam, om mijn glas water te pakken en een slok te nemen. Dit was toch echt te veel van het goede.

Liam was aan het typen op mijn telefoon en ik trok zijn sigaret uit zijn handen.

'Je was toch gestopt?'

'Nu niet meer'

Langzaam nam ik een hijs van de sigaret en liet de rook binnen. Vreemd, het was helemaal niet meer zo lekker als dat ik me herinnerde.

Liam gaf me mijn telefoon terug en ik bekeek de app met Jay, waarin ik de foto van Liam en van mij zag staan. Wat nog best een leuke foto was geworden! Hoefde ik Rosa er ook niet meer af te knippen.

Yeah, she knows

Dit kon ik uit gaan leggen zaterdag.

'LIAM, where te fu- oh, hi'

Louis stond links van de bank waar wij op zaten, blijkbaar zocht hij Liam.

'Eindelijk, gevonden. Ik heb heel die bovenverdieping afgezocht naar je. Weet jij waar de rest is gebleven?'

Pas toen kreeg hij mij in het oog.

'Oh, en wie is dit dan?'

Hij grijnsde.

'Lou, dit is Ellis. Het meisje van het pashokje'

Louis schoot in de lach, terwijl ik mezelf probeerde te verstoppen achter een kussen.

'Echt, thanks dat je dat nog even ter sprake brengt. Ik was er net een beetje overheen'

'Dat hoeft niet, hij vond het namelijk helemaal niet erg. Maak je maar geen zorgen Ellis'

Dankbaar keek ik naar Louis, die naar me knipoogde.

Een uur later waren ook Niall en Zayn aangeschoven en praatte ik met ze alsof ik het de normaalste zaak van de wereld vond. In gedachten stond ik breed grijnzend aan een stuk door een dansje te doen. Wauw.

'Ik ga nog even wat drinken halen binnen, wil er misschien nog iemand iets hebben?'

Ik stond op van de bank, griste het lege glas van de tafel en liet de rest van mijn spullen liggen. Bang dat ze het zouden meenemen was ik niet.

Louis stond op, pakte de overige lege glazen en dirigeerde me mee naar de bar. Hier aangekomen begon hij vrolijk een rondje shotjes te bestellen, vervolgens vroeg hij nog om 3 baco's en 2 water. De barman knikte, begon geroutineerd drank in te schenken en zette het op een dienblad.

'Thanks'

Louis overhandigde hem een briefje van 50 euro, duwde mij het dienblad in mijn handen en wachtte totdat ik mezelf richting buiten begon te bewegen.

Ik zette het dienblad voorzichtig neer op de tafel, pakte de twee glazen water er vanaf en zette ze op de leuning naast Liam. Ondertussen deelde Louis de shotjes uit, sambuca zo te ruiken.

Een halve minuut later voelde ik de alcohol branden in mijn keel en graaide ik naar het glas met water waar ik gretig een slok van nam.

'Is die vriendin van je eigenlijk al terecht?'

Liam keek me vragend aan, de overige jongens trokken zich langzaam terug uit het gesprek.

Ik schudde mijn hoofd en pakte mijn telefoon nogmaals.

Een app, van Rosa. Thank god.

Schat, sorry! Ik heb iets te veel gedronken geloof ik.. Ik ben in een hotel, met iemand waar jij morgen alle details van krijgt. En waar je ook nog jaloers op bent! Kus!

Grommend reageerde ik op haar berichtje.

Kom je nog terug? Laat anders even weten waar je bent én doe het veilig. Kus!

'En?'

Ik haalde mijn schouders op.

'Geen idee, ze appte dat ze in een hotel was met iemand waar ik nog wel eens jaloers op zou kunnen zijn'

'Ben je zo jaloers aangelegd dan?'

Ik schudde mijn hoofd.

Twee uur later kwam Louis aangelopen, Harry achter zich aanslepend. Die zag er ook niet al te helder meer uit. En zijn haar zat ook vrij verward trouwens. Vast weer een leuk avondje gehad. Typisch.

'Ik heb onze grote vriend gevonden, hij was even terug naar het hotel. Mét een meisje, uiteraard'

Liam en ik hadden voornamelijk over mij zitten praten. Over wat ik deed, hoe ik in elkaar zat. Over mijn vrienden. De tijd was voorbij gevlogen.

'En waar is dat meisje nu?'

Harry keek Liam aan.

'In het hotel, duh. Ik moest haar vriendin komen vertellen dat ze niet mee naar huis ging'

Plotseling begon er een belletje te rinkelen. Shit.

'Eh, hoe heette dat meisje?'

'Weet ik veel. Ze had het over een pashokje en dat ze bij ons concert was geweest'


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.