Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Life with Liam » O4

Life with Liam

23 mei 2014 - 16:32

1855

1

139



O4

'Verdomme, daar is Rosa dus'

Snel pakte ik mijn telefoon van de bank af en zocht haar nummer op. De telefoon ging over, maar werd niet opgenomen.

'Roos verdomme, neem op'

Liam keek me vragend aan.

'Ze neemt niet op, dat doet ze anders wel altijd. Ik ga naar Jay toe'

Met een geroutineerd gebaar stopte ik mijn telefoon in mijn kontzak en rende ik naar Jay toe.

'El, relax. Wat is er aan de hand?'

'Roos was met Harry mee, van die boyband. Je weet wel. En nu neemt ze haar telefoon niet op'

Jay haalde zijn schouders op.

'Nou en?'

'En dus maak ik me zorgen Jay. Normaal neemt ze áltijd op, maakt niet uit waar ze is'

'Als ik haar bel neemt ze nooit op'

'Jij telt niet'

Hij schoot in de lach.

'Het is half 4 Ellis, ik ben over een half uur klaar en dan gaan we haar wel zoeken. Of je gaat met mij mee terug naar huis, dan zet ik je in Breda af'

Ik schudde mijn hoofd.

'Nee, ik ga niet terug naar Breda. Eerst Roos vinden. Ik heb ook haar autosleutels trouwens en die heeft ze morgen nodig'

Jay keek bedenkelijk.

Ik voelde een hand op mijn schouder vallen en draaide mezelf met een ruk om. Klaar om de ongewenste persoon achter mij een por tussen zijn ribben te geven.

'De jongens en ik gaan terug naar het hotel. Wil je misschien mee? Dan kun je daar slapen en dan is Rosa morgen wel weer oke'

'Thanks Louis, dat is echt heel tof van je'

Hij haalde zijn schouders op en maakte een wegwerpgebaar.

'Geen probleem Ellis. Geen probleem'

Ik draaide mezelf weer om naar Jay.

'Schat, ik ga met die jongens mee. Dan trap ik vanaf daar Rosa wel naar school morgen, of niet. En dan ga ik vanaf Amsterdam wel naar Breda ofzo.'

Hij knikte.

'Pas je wel op, alsjeblieft. Één persoon om wie ik mezelf druk zou moeten maken is wel genoeg'

Ik knikte.

'Tuurlijk, je weet wie de verantwoordelijkste van ons twee is toch'

Hij schoot in de lach toen ik naar hem knipoogde en drukte een kus op mijn voorhoofd.

'Ik zie je zaterdag El! Moet je werken trouwens? En ga je mee stappen?'

'Yes, tot zaterdag. Ja, ik ga mee en ik heb nog geen idee of ik moet werken. Nog niks gehoord'

'Maar het is dinsdag vandaag'

Ik haalde mijn schouders op.

'Je bent toch nog niet vergeten hoe het daar gaat?'

'Das waar! Tot zaterdag dan schat'

Ik zwaaide nog een laatste keer naar hem en liep achter Louis aan mee naar buiten. Gelukkig was er vrijwel niemand meer op straat. De mensen die er nog wel liepen, waren vast te dronken om het op te merken.

Liam hield twee taxi's aan, duwde Harry voorin in de eerste taxi en gebaarde naar mij dat ik in de tweede moest instappen. Volgzaam, en moe, deed ik wat me gezegd werd en trok ik het portier open. Waarna ik me met een zucht liet neerploffen op het zwarte leer.

Ik merkte amper nog dat Liam naast me ging zitten en het adres van het hotel noemde. Voordat de chauffeur gas gaf was ik al vertrokken.

10 Minuten later trapte de chauffeur op de rem, hard genoeg om mij naar voren te laten schieten waardoor ik wakker werd. Ik zag hoe Liam de chauffeur betaalde, de taxi uitschoof en zijn hand naar me uitstak. Zwijgend legde ik de mijn hand in zijn hand.
De andere taxi was blijkbaar al eerder geweest. In de lobby zat Niall te wachten, ons meedelend dat Harry, Zayn en Louis al naar boven waren.

'Ellis, je kunt op mijn kamer slapen. Dan neem ik de bank bij Zayn en Niall'

Ik keek Liam, die het aanbod had gedaan, aan en schudde mijn hoofd.

'Als er iemand op de bank moet slapen, dan ben ik dat. Jullie zijn nooit verplicht geweest mij mee te nemen omdat Roos hier is. Én alles ligt beter dan de autostoel'

Hij keek me aan, glimlachte en maakte zijn kamerdeur open. Rommelend in zijn koffer wees hij me de badkamer.
Ik knikte dankbaar, zocht naar een tandenborstel, poetste mijn tanden en haalde zo goed en zo kwaad als het ging de make-up van mijn gezicht af.

'Ellis, ik heb iets voor je om in te slapen'

'Kom maar binnen hoor, de deur is open'

Langzaam ging de deur open en verscheen er een wit t-shirt.

'Ik zei binnenkomen, ik beloof je dat je niet zal schrikken van wat je aantreft'

Hij gooide de deur open en gaf me het shirt aan. Geroutineerd trapte ik mijn schoenen uit, trok mijn sokken uit en trok mijn riem los.

'Ik sta hier nog he'

'Ja, weet ik. Als je er last van hebt kun je ook buiten gaan staan'

'Ken jij geen schaamte? Je kent me niet eens'

Ik schoot in de lach.

'Jawel hoor, ik weet zó veel van jou. De vraag is alleen of dat ook echt waar is. En schaamte, nee. Niet echt'

Liam lachte ook en verliet toch de badkamer.
Snel trok ik mijn spijkerbroek naar beneden, trok het hemdje en mijn bh uit en gooide het shirt van Liam over mijn hoofd heen. Précies tot over mijn billen, wat een mazzel zeg. Alsof het zo moest zijn.

Een minuut later liet ik mijn kleren op een stoel vallen, vervolgens gooide ik mezelf op bed en zag dat Liam al op bed in slaap was gevallen.

Schattig, als ie slaapt.

Ik legde mijn telefoon aan de iPhone oplader die ik op het kastje zag liggen en sms'te Rosa nog.

Ik heb je gevonden hoor! Zie je morgen. Kus!

Hierna legde ik mijn telefoon op de vloer en viel als een blok in slaap.

De volgende morgen werd ik wakker van een zonnestraal die op mijn gezicht viel. Kreunend opende ik mijn ogen en het eerste wat ik zag was Liam.

'Ik was geloof ik al een beetje in slaap gevallen gisteren, sorry'

'Maakt niet uit! Ik heb heerlijk geslapen'

'Ontbijt?'

'Ik dacht dat je het nooit zou vragen'

Ik sloeg het dekbed van me af, haalde mijn telefoon uit de lader en bekeek de berichten. Geen Rosa, wel Yara.

Liefste Ellis, wie is die mooie jongen op jou instagram? Details baby! Kus

Ik fronste mijn wenkbrauwen, opende instagram en zag de likes en comments.

'De fuck is hier gebeurd'

Een seconde later had ik de foto voor me. De foto die Liam gisteravond genomen had voor Jay. Liam xoxo stond er boven.

'Heb jij die foto erop gezet?'

Hij knikte.

'Is dat verstandig?'

'Je account is beveiligd'

'Ja en jouw directioners komen altijd overal achter'

Hij haalde zijn schouders op.

Om 10 over half 12 klopte we aan bij Zayn's kamer. We zouden in de stad ontbijten.

'Hi Ellis, lekker geslapen?'

Ik knikte.

'Bedankt nog, dat jullie me meenamen. Zeg, heeft iemand Roos gezien?'

'Kamer hiernaast'

Louis grijnsde terwijl hij het antwoord gaf.

Ik knikte, beende de kamer uit en gooide de andere kamerdeur open. De kamer stonk, naar sigaretten en naar seks.

'Roos, sukkel. Wakker worden'

'Nee Ellis, ik moet slapen'

'Daar heb je vannacht alle tijd voor gehad. Je bed uit jij, ik dacht dat je naar school moest'

Ze kreunde.

'Moest ja. Maar ik ga niet. Mag ik nog eventjes slapen, toeee'

Ze draaide zich op haar zij en gooide haar arm over een slapende Harry heen.

Ik glimlachte, maakte een foto zodat we hier later nog heel hard om konden lachen en verdween uit de kamer.

'Volgens mij gaan ze niet mee, right?'

Ik knikte tegen Zayn.

'Zullen we maar gaan dan?'

De andere jongens stonden op en liepen naar de achterkant van het hotel.
Verbaasd keek ik naar de 5 zwarte Vespa's die hier klaarstonden.

Liam klopte op het zadel en enthousiast klom ik op de scooter.

Een half uur later zaten we met broodjes van de Delifrance en Starbucks midden in het Vondelpark.
Ontbijten in het Vondelpark was heerlijk, het was nog niet heel druk en we zaten op een vrij afgelegen plaats. Er waren maar een paar mensen geweest die de jongens herkend hadden. En zelfs die liepen gewoon door.

Om 3 uur 's middags verschenen we weer in het hotel, via de achterkant. Voor het hotel stonden schreeuwende meisjes.

'Ik ga Roos zoeken, zo terug'

De lift was er al toen ik op het knopje duwde en hij bracht mij zoevend naar de vijfde etage.
Voor de deur van Harry's kamer bleef ik staan. Hoorde ik nou écht gekreun, gatverdamme.

Lachend gooide ik de kamerdeur open, waar ik Rosa aantrof met Harry tussen haar benen.

'Ellis, even bezig'

Ze kreunde.

'Ik zie het ja. Sms me maar even als je weer in staat bent om te praten'

Lachend liep ik de kamer weer uit, terug naar de kamer van Liam.

Mijn iPhone gaf plingend aan dat ik een berichtje had. Zuchtend pakte ik het ding van het kastje af en unlockte het scherm.

'Holy fuck'

'Iets aan de hand?'

Liam kwam net binnen lopen.

Ik liet mijn telefoon aan hem zien, het ding was overstroomd met appjes.

Hahaha omygod Ellis, ik weet al wat je daar deed! Je bent gespot op een scooter met Liam Payne. Lekker bezig!

Yara maakte me altijd aan het lachen.

Het is niet wat je denkt! Of wat ik denk dat jij denkt. Zaterdag face to face, yes?

Deal!

'Ah, gespot. En ik dacht nog zo dat er geen paparazzi in de buurt was'

'Vind je het niet erg dan?'

Hij schudde zijn hoofd.

'Overigens, kan ik je verleiden om vanavond weer mee te gaan naar het concert?'

Ik knikte blij.

Hij stak zijn hand naar me uit, die ik vastpakte.

'Kom, dan gaan we'

Aangekomen in de Amsterdam Arena was het een chaos. Harry was nog niet aanwezig en daardoor Rosa ook niet. De jongens schoven wat te eten naar binnen, speelde een of andere videogame en stuiterde toen het podium op.

Anderhalf uur later was het weer afgelopen, ik had ondertussen Rosa gesproken die in het hotel was gebleven. Wachten op Harry, zei ze.

Toen de jongens zichzelf opgefrist hadden en we terug waren in het hotel was het pas half 10. Morgen zouden ze geen optreden hebben en overmorgen zouden ze in Antwerpen zijn.

'Ik weet het niet, ik snap het ook niet. Hoe kan zo iemand zomaar je leven binnen stappen en er dan weer uit verdwijnen?'

'Misschien is het niet de bedoeling dat je dat láát gebeuren Li. Misschien, als je dat zelf ook wil, moet je hier maar eens in gaan investeren. Doe eens moeite'

'Maar, is het niet snel? Na Sophia?'

'Dat is een half jaar geleden. Rot op'

'Misschien, zeg. Waar is ze eigenlijk?'

'Bij Rosa, geloof ik'

Dit was mijn que. Snel sprintte ik terug naar de hotelkamer van Harry en liet de deur met een klap dichtvallen. Zo nonchalant mogelijk liep ik richting de kamer van Liam.

'Volgens mij blijft Rosa nog een nachtje slapen. Ik neem zo de trein maar, bedankt voor het slapen en de leuke dag guys'

Louis verdween uit de kamer en trok de deur achter hem dicht.

'Blijf nog een nachtje? Laat me je mee op date nemen vanavond?'

'Geef me één goede reden waarom ik dat zou doen?'

Ik grijnsde.

'Omdat je dat altijd al gewild hebt'

'Ik zei een goede reden'

Hij lachte ook, maar keek me een seconde daarna weer serieus aan.

'Omdat ik dat, denk ik, wel heel graag wil Ellis'


Reacties:


1dforeverxmx
1dforeverxmx zei op 23 mei 2014 - 22:55:
Ahhhhh, super! He loves her! Snel verder x