Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Life with Liam » O5

Life with Liam

24 mei 2014 - 0:50

1889

1

171



O5

'Omdat jij denkt dat je dat wel heel graag wil'

Ik deed alsof ik hierover nadacht.

'Vooruit, maar alleen omdat ik hier al jaren 's avonds in mn bed over gefantaseerd heb'

'Zie je wel dat je dit altijd al wilde'

'Ja ja, niet te zelfverzekerd worden he meneer'

Hij schudde zijn hoofd.

'Zal het nooit meer doen'

'Brave Liam'

Ik klopte op zijn schouder.

Een half uur later zat ik weer achterop de scooter, in Liam zijn zwarte adidas hoodie omdat ik zo stom was geweest mijn jas in Rosa haar auto te gooien.

'Waar gaan we heen?'

Ik gilde tegen de wind in, in de hoop dat hij me zou verstaan.

'Dat vertel ik je niet'

In trok mijn wenkbrauwen op en glimlachte.

'Stom'

Liam reed door naar Strandzuid, waar hij de scooter parkeerde en op slot zette. Hij pakte mijn hand vast en we liepen naar brandend kampvuur. Erbij lag een gitaar, twee dekens en marshmallows.

Verbaasd bekeek ik het, ik geloof ook dat mijn ogen eruit puilde en mijn mond op het zand hing.

'Hoe heb je dit voor elkaar gekregen'

'Leuk?'

'Heeeel leuk'

Hij glimlachte, ging in het zand zitten en trok me naar beneden.

Die avond / nacht roosterden we marshmallows, verschuilden we onszelf onder dekens en genoten van het knapperige vuurtje.
Nog nooit was ik op een date geweest waar een jongen zó veel moeite voor had gedaan. En Liam werd maar leuker en leuker.

Om half 2 doofde het kampvuur, ik liet me achterover vallen op het zand en keek naar de sterren. Liam liet zich ook vallen en wees me de kleine beer.

Na ook de grote beer gevonden te hebben, een vallende ster te hebben gezien en het vooral gehad te hebben over hoe Liam in elkaar zat stond hij op. Hij bood me zijn hand aan en trok me overeind, in zijn armen. Ik voelde hoe hij zijn sterke armen om mijn middel vouwen en als vanzelf vonden mijn armen zijn nek.

Een aantal minuten stonden we zo, zwijgend tegen elkaar aan. Ik rook zijn heerlijke one milion luchtje en voelde zijn baardje tegen mijn wang kriebelen.
In de armen van Liam voelde ik me, hoewel ik dat echt niet toe ging geven, thuis.

'Kom El, we gaan terug naar het hotel'

Ik knikte, een beetje bedroefd dat hij me niet gezoend had. Het was zo perfect. Hij was zo perfect.

Aangekomen in het hotel sprintte ik de badkamer in, sprong nog even snel onder de douche en waste mijn haren. Hierna droogde ik me snel af en wikkelde de handdoek om me heen.
Toen ik de deur open wilde gooien hoorde ik de stem van Louis.

'Dus, het was allemaal perfect. Maar er is verder niets gebeurd? En dat moet ik geloven?'

'Als het even kan wel ja. Gosh Lou, het was zo fijn. En ik weet dat zij het ook wel fijn vond. Niet dat ze meteen iets van me wilde hoor, ze heeft ook niet geprobeerd. Maar het voelde gewoon zo goed. En fijn. En vertrouwd'

'Bijna net zoals met Sophia?'

Ik hoorde Liam zuchten.

Dit was niet goed, dit wilde ik ook helemaal niet horen. En zelfs áls ik hem al niet leuker vond dan ik toe wilde geven dan deed hij me wel wat. En ik wilde dat ik hem ook wat deed.

'Beter Lou, beter'

Mijn hart maakte een sprongetje en ik realiseerde mezelf dat ik nu wel echt lang in de badkamer was. Ik rommelde wat in een kastje, stootte mijn elleboog tegen de deur en deed hem uiteindelijk open.

'Oh Louis, he'

Ik voelde twee paar ogen over mijn lichaam gaan. Even vergeten dat ik alleen de handdoek om had.

'Ik was je shirt vergeten, foutje'

Hij haalde zijn schouders op en gooide me het shirt toe.

'Kan gebeuren'

Ik pikte ook de hooddie mee en zette koers terug naar de badkamer.

'Ik ga ook slapen jongens. Tot morgen en slaap lekker'

Louis knuffelde Liam en daarna ook mee.

'Slaap lekker'

Ik knuffelde hem terug en verdween nu echt in de badkamer, hier wierp ik de handdoek af en trok de kleren van Liam aan.

'Jij kan'

'Echt geen schaamte he?'

Ik haalde mijn schouders op.

'Ik heb mezelf voorgenomen dat ik geen reden heb om mijn lichaam overduidelijk te verstoppen'

'Dat is waar'

Ik glimlachte.

'Ik ga nog even douchen hoor Ellis, doe alsof je thuis bent'

'Yes, dat zal wel lukken'

Ik plofte op het bed neer en pakte mijn telefoon. Het ding waarmee ik normaal zo onafscheidelijk was had de afgelopen 2 dagen vrijwel alleen maar binnen gelegen.

Ellisje, vermaak je jezelf daar nog?

Ik vermaak me prima Jay! Heb je Rosa nog gesproken?

Langzaam bekeek mijn timeline op Facebook, geen bizarre vriendschapsverzoeken. Scrollend door Facebook kwam ik erachter wat de mensen die ik kende hadden gedaan vandaag.
Vervolgens opende ik Instagram, waar ik zag dat Liam me was gaan volgen. Nieuwsgierig klikte ik op volgen en bekeek zijn profiel. Verbaasd zag ik mezelf zitten op het strand, starend in het kampvuur waar mijn blonde krullen tegen af staken. Toegegeven, je zag niet dat ik het was. De foto was van achteren gemaakt en de hoodie van Liam was ook zwart.

Such a perfect night.

Ja, perfecte avond. Dat was het zeker.

Liam kwam de douche weer uit, in alleen zijn boxer.

'Ooit van portretrecht gehoord?'

'Geen idee, zou ik dat moeten?'

'Nee, jij niet hoor. Mooie foto wel'

Hij glimlachte.

'Mag ik naast je slapen vannacht?'

'Alleen als je je handjes thuis houdt'

Ik grijnsde.

'Dat kan ik je niet beloven, sorry'

'Pff, nou vooruit dan maar'

Ik sloeg het dekbed aan de andere kant van het bed terug en zag hoe Liam het bed in kroop.

'Bedankt voor de leuke avond. Ik heb er echt van genoten'

Hij trok me tegen zich aan en langzaam nestelde ik mezelf op zijn borst.

'Ik ben blij dat je het leuk vond'

Hij drukte een kus op mijn voorhoofd.

'Moet je morgen weer naar school?'

'Niet perse. Wat moeten jullie morgen gaan doen?'

'Niet zo veel, we hebben een aantal interviews staan en daarna niks meer'

Ik geeuwde.

'Maar voordat het morgen is, gaan we eerst lekker slapen'

Ik knikte, zag vanuit mijn ooghoeken dat de wekker 03:18 aangaf en vroeg me nog af hoe ze dit volhielden. Daarna viel ik in een diepe, droomloze, slaap.

De volgende morgen ging er een wekker af, de wekker vertelde me dat het 09:30 was. Dat betekende dus dat ik helemaal niet veel had geslapen.
Liam was al uit het bed verdwenen en aan de lopende douche te horen stond hij in de badkamer.

Er werd op de deur geklopt, waarop ik gilde dat hij open was. Een seconde later stond Rosa aangekleed voor me.

'He stranger, dat is lang geleden'

Ze schoot in de lach en liet zich naast me op het bed vallen.

'Ik ga naar school El, ik moet vandaag echt naar school'

'Maar ik heb nog heel veel details van je te goed'

'Hou het er maar op dat ik vanavond nog steeds niet thuis slaap. Antwerpen is ook maar een uurtje'

'Viespeuk'

Ze lachte weer.

'Ik kwam eigenlijk alleen mijn sleutels halen. Ik zie je vanavond wel weer, toch?'

'Weet ik nog niet, ik zie je sowieso van het weekend toch? En je sleutels liggen daar op tafel'

Ze knikte, griste haar sleutels van tafel en gilde nog goedemorgen naar Liam voordat ze door de deur naar buiten verdween.

Twee uur later slenterde ik in mijn eentje door Amsterdam. In eerste instantie wilde ik naar huis gaan, maar Zayn en Louis hadden me overtuigd toch nog even te blijven. Zo had ik besloten mijn shoptocht van afgelopen dinsdag voort te zetten.

Nog een uur later slenterde ik, een halve nieuwe garderobe rijker, terug naar het hotel.

Mijn telefoon zoemde, als teken dat ik gebeld werd. De naam op de display was Liam, wat me wel een beetje shockte aangezien ik zijn nummer nergens had. Dacht ik.

'He popster'

Ik hoorde hem lachen aan de andere kant van de lijn. Vervolgens deelde hij kort mee dat de interviews afgelopen waren en ze op weg waren naar het hotel. En of ik misschien nog een nachtje mee ging naar Antwerpen.

Toen ik weer op had gehangen overdacht ik zijn vraag, natuurlijk wilde ik wel mee naar Antwerpen. Maar was het ook verstandig?
Ik kon niet ontkennen dat ik hem als een normale vriend behandelde, want ik was er inmiddels wel achter dat ik hem zo al niet meer zag.

'Roos, met mij. Wat vind jij, mee naar Antwerpen gaan of niet?'

'Omdat ik bang ben dat ik veel meer voor hem ga voelen. En ik weet niet of ik dat wel wil. En kan ook voornamelijk'

'Maar jij gaat dus wel mee?'

'Hmm naja oke. Dan zie ik je vanavond wel! Drop je me dan morgen please in Breda?'

'Je bent een schat! Succes op school verder he. Love you!'

Twee uur later zat ik in een busje, op weg naar Antwerpen. Vanavond zouden Liam en ik de divergent film nog even meepakken. Kinepolis was nou eenmaal iets waar je naartoe moest als je in Antwerpen was.

De hotelkamer leek veel op die in Amsterdam. Heel modern ingericht, met veel glas.
Ik gooide mijn spullen op de tafel en trok mijn all stars uit.

'Trek ze maar weer aan, we gaan door'

'Nu al?'

Hij knikte.

'Maar dan zijn we veel te vroeg'

'Wil je niet eten dan?'

Bij het woord eten schoot ik overeind en trok mijn schoenen weer aan. Samen verdwenen we naar een restaurant bij Kinepolis waar het eten wel oke was. De film daarentegen was super! En gelukkig maar ook.

Een half uur later waren we terug in de hotelkamer, Liam opende de deuren naar het balkon. Ik voelde hoe de warmte nog in de lucht zat, zwoele zomeravond. Hij plofte neer op het balkon, stak een sigaret aan en klopte op de plaats naast hem.

Als vanzelf ging ik naast hem zitten, terwijl ik dichter tegen hem aan kroop dan eigenlijk nodig was.

'Ellis, ik ga je iets vertellen'

Ik knikte en hield mijn adem in.

Nu kwam het. Het hele stuk van het was leuk zo lang het duurde maar ik denk niet dat het gaat werken. En het gaat vast ook niet werken.
Of hij is nog niet helemaal over zijn ex heen.

'Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen'

Om zichzelf een houding te geven nam hij een hijs van de sigaret.

'Ik kan wel wat hebben hoor, begin maar gewoon'

'Nou eh, oke. Ik vind dat je moet weten dat ik het heel fijn vindt wanneer je bij me bent. Ik vind het fijn dat ik eventjes niet in een leeg bed hoef te slapen. En ik vind het super lief dat je ook nog mee bent gegaan naar hier'

'Maar..?'

'Geen maar, luister nou even mevrouwtje ongeduld'

Ik glimlachte.

'Ik denk dat ik dit, ons, een kans wil geven. Mits jij dat ook wil natuurlijk. Ik ga je niet vertellen dat het heel makkelijk zal zijn en zal gaan, maar ik denk dat jij de moeite waard bent. En ik wil er graag achter komen of dat dat ook zo is. Ik kan je niet als een gewone vriendin zien Ellis. Er is iets met je, vanaf het moment dat je het pashokje open trok al'

Ik knikte.

'Ik denk dat ik dat ook wel wil ja'

Hij glimlachte.

'Daar ben ik blij om'

Hij trok me tegen zich aan en plantte een kus op mijn haar, vervolgens op mijn voorhoofd en toen op mijn neus. Voor mijn mond bleef hij hangen.

'Mag ik je nu eindelijk zoenen?'


Reacties:


1dforeverxmx
1dforeverxmx zei op 24 mei 2014 - 12:30:
Oeehh, Super! Liam's a very romantic guy! Snel verder! XX