Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Flashing Figures » oo2.

Flashing Figures

28 mei 2014 - 14:54

402

5

239



oo2.

Laat even weten wat jullie er van vinden? :))

Meg Giry

Als ik de volgende ochtend mijn ogen open doe en langzaam overeind ga zitten, zie ik mijn eigen gezicht in de kamerhoge spiegel tegenover mijn bed.
Donkere wallen maken dat ik er moe uitzie en mijn haar staat alle kanten op.
Ik zucht en begeef me naar de wasruimte, naast mijn kamer, waar gelukkig stromend warm water is.
'God bless indoor plumbing.' Mompel ik tegen niemand en stap daarna in het warme bad.
Mijn verkrampte spieren beginnen langzaam te ontspannen en ik masseer een knoop uit mijn kuiten. Met een zucht van genot, laat ik me nadat ik shampoo in mijn haar heb gewreven me onder water zakken en geniet van de warmte over mijn hele lichaam.
Nadat ik me gewassen heb, kom ik het bad uit en wikkel me in een grote handdoek. De jurk die ik heb meegenomen voor mijn enige vrije dag in de week, is simpel, de kleur van lavendel, wat mooi afsteekt tegen mijn goudblonde haren, die ik naar achtDEer bind met een wit satijnen lint.
Het duurt niet lang voordat ik besluit dat mijn uiterlijk er mee door kan en ik me door de nog altijd donkere lange gangen begeef naar de kleedkamer van Christine. Ik klop zacht op de deur en wacht tot ik haar stem hoor. Wanneer dat niet gebeurd, klop ik nogmaals. Niets.
Langzaam draai ik de knop van de deur om en steek mijn hoofd om de hoek.
Alle kaarsen zijn uitgebrand en de kamer is verlaten.
Snel zet ik mijn eerste stap naar binnen en doe de deur achter me dicht. Blij dat ik er aan gedacht heb een kaars mee te nemen op de gangen, verlicht ik daarmee de donkere kamer verder.

De enorme spiegel die een groot deel van een wand bedekt, trekt meteen mijn aandacht. Hij staat op een kier. Mijn mond valt open.
'De spiegel staat open.' Mompel ik en daarna wat harder, 'De spiegel staat open.'
Ik kijk even achterom en bijt op mijn lip. Zou ik.. Nee..
Langzaam zet ik een paar stappen vooruit en kijk nog eens achterom.
'Moeder zal me vermoorden.' Spreek ik mezelf dan toe, terwijl ik nog een paar stappen in de richting zet, 'Als ze erachter komt, doet ze me wat.'
Snel leg ik mijn hand om de rand van de spiegel en duw hem meer naar rechts, waardoor hij verder open gaat.
'Zou ik?' Mompel ik en zet de eerste stap in de eens verborgen gang.


Reacties:


Rukia
Rukia zei op 7 juni 2014 - 18:47:
het enige dat ik hier op kan aanmerken is dat het echt langer mag, dit is gewoon veel te goed


Rebella
Rebella zei op 4 juni 2014 - 23:45:
Weer zo'n mond-valt-open hoofdstuk!
Geniaal gedaan!
En heel mooi dat je Meg laat twijfelen en toch doorlopen.
Daaruit denk ik dat ze een beetje (te) nieuwsgierig is, daar houdt ik van!
En zoals Hermelien zei, het is een kort hoofdstuk.
Aan de ene kant te kort omdat het zo leuk en spannend is.
Maar andere kant ook weer perfect aangezien je zo de spanning erin houdt!
Wel heb ik een andere tip, lees je hoofdstuk even na, zodat de inieminie spellingfoutjes, of rare zinnen eruit gehaald kunnen worden.
You're epic!


Hermelien
Hermelien zei op 29 mei 2014 - 13:22:
Stunning
I need to read moreee!
Stiekem mogen je chapters veel langer zijn

Keep on writin' lovelie,
dit verhaal word alleen maar more breathtaking and mysterious!

xoxo


TheDarkNerd
TheDarkNerd zei op 29 mei 2014 - 11:06:
Geef me maar een melding als je weer verder hebt geschreven!


TheDarkNerd
TheDarkNerd zei op 29 mei 2014 - 11:01:
Dit is echt heel cool!!!! Yay de spiegel XD ik hou van de phantom...