Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Stand Alones » 17. A letter for Hazel

Stand Alones

29 mei 2014 - 19:30

278

10

434



17. A letter for Hazel

Note
De opdracht was om een brief te schrijven
naar een personage uit een boek naar eigen keuze.

Ik koos The Fault In Our Stars,
de volgende aan elkaar gebreide woorden kunnen
uiteindelijk tot spoilers leiden.
So be aware of the spoilers.




Liefste Hazel Grace Lancaster,

Sommige oneindigheden zijn groter dan anderen en ik wou dat die van Gus en jou groter was geweest.
Pijn eist om gevoeld te worden en dat weet jij.
We kijken naar dezelfde sterren, stralend en hoopgevend. Misschien doet Gus dat ook wel en heeft hij nog altijd de onaangestoken sigaret tussen zijn lippen.

“Het is een metafoor.”
Woorden die inmiddels als tranen over het internet vloeien.
Honderden berichten van verdriet en niemand die hem echt kende, alleen jij.

De dingen die jij vertelt, zijn oprecht en tonen de wrede waarheid. Achtervolgend als fluisteringen, terwijl het leven onherroepelijk verdergaat. Het leven stopt niet en houdt nauwelijks rekening met de pijn die wij met ons meedragen.

Ik wou dat anderen meer als jou zouden zijn, maar de wereld is geen wensfabriek. En dat is goed, want het zou egoïstisch zijn om dat te wensen.
Mensen zijn verschillend Hazel Grace en ik bewonder je.

Ik bewonder je.
En niet omwille van je kankerverhaal, maar omwille van wie je bent.
Net als Gus deed.
Het is onlogisch om te zeggen dat ik hetzelfde zou doen, zelfs al weet ik wat kanker is. Ik heb het gezien en het is klote, Hazel Grace. Maar als het gebeurt dan zou ik net als jou naar Amsterdam gaan, zoekend naar een antwoord.

An Imperial affliction had een open einde en dat heb jij ook.
Ik begrijp al jouw keuzes en raad geven voelt gewoon zinloos, want jij ziet het leven hoe het is.

Als een achtbaan die alleen maar omhoog gaat.

Kus,
Lore Vanhoutte


Reacties:

1 2

Annevx
Annevx zei op 31 mei 2014 - 22:50:
Wauw, wat is dit mooi geschreven!
De brief is erg intens en geladen, maar op een mooie, positieve manier.
Het mooist vind ik dat het iets persoonlijks heeft, dat maakt het echt helemaal af en gevoeliger.
Topbrief!


Rebella
Rebella zei op 30 mei 2014 - 18:30:
Wauw...
Hier valt een stilte. Alleen het ruisen van mijn laptop en de geluiden buiten mijn kamer zijn nog te horen.
Ik wist dat er een film was over The foult in our stars, maar niet dat er een boek van was.
Ik heb geen van beiden nog gezien of gelezen, maar daar ga ik zeker weten achteraan.
Heerlijk geschreven!
Het doet me denken aan Perks of Being a Wallflower.
Echt heel sterk gedaan!
Petje af!


RivLovee
RivLovee zei op 30 mei 2014 - 7:56:
Oh my gowhs. Ik lees net dat er een boek van is, hihi, and door jou wil ik het lezen! Dit is zo goed Lore! Je moet hier gewoon fxcking trots op zijn! De woorden die JIJ schrijft dansen als leuke liedjes in mijn hoofd. And dat heb ik gehad bij 3 andere boeken; Harry Potter, De Hongerspelen en Anna Dressed in blood. De 3 boeken die heilig zijn voor mij.
MOET JE NAGAAN!!!
Ik realiseer me dus nu pas dat ik zo veel van jou schrijfkunst hou. Elke keer als er een melding is ben ik mega blij. So girl,

Be Fxcking Proud At It

Cuz I adore it verry mutch.

Xx


Hargbloem
Hargbloem zei op 29 mei 2014 - 23:45:
Okay? Okay.

Weetje, je zegt alles in de brief wat ik dacht toen ik het boek las. Hazel is een geweldig personage en ik vind het echt een prachtige brief. Ik vind het leuk dat je al die quotes uit het boek hebt gebruikt en ze allemaal op de juiste plek zet. Jij bent echt een schrijfster die met alles wat ze schrijft alleen maar beter wordt en iedereen daarmee verbaasd, en altijd zal blijven verbazen.
Want jij bent voor mij net Hazel. Steeds weer kwam er een gedachte of een uitspraak van Hazel in het boek voorbij wat mij weer verbaasde, en elke keer zet jij een zin op papier die me laat na denken en me weer laat beseffen dat jij nooit uitgeschreven zal zijn en ik jouw stukken nooit zat zal zijn, want telkens verbaas je me weer. Ik zie jouw talent als een achtbaan die alleen maar omhoog gaat.

Okay? Okay.


narcissa
narcissa zei op 29 mei 2014 - 23:21:
Woh, dit is echt een ijzersterke brief.