Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Sherlock BBC » Family » watch out !!

Family

15 juni 2014 - 21:41

580

3

271



watch out !!

Zonder aarzelen greep Glenn haar middel beet en sleurde haar net op tijd uit de weg. De auto kwam even verder op tot stilstand, Glenn en Avery zelf vielen tegen de grond.
'Jezus!' Riep Glenn opgewonden. 'Die...Die idioot...Alles oké met je?
Een domme vraag natuurlijk. In haar val had Avery haar hoofd ergens tegen gestoten, de helft van haar gezicht was ontsiert door bloed, en als dokter kon Glenn ook meteen zien dat haar pols gekneusd was.
Hij hielp haar snel om recht te staan en richtte daarna zijn aandacht op de wagen. De chauffeur had dit vast niet met opzet gedaan, maar dat hij niet eens het fatsoen had om even naar hun toestand te komen informeren. Wat een lafaard.
'Idioot! Ken je het verschil niet tussen de rem en het gaspedaal?'
'Niet doen!' Drong Avery aan, maar Glenn liet zich niet afschrikken. Als die kerel echt dacht dat hij er zo gemakkelijk van af kwam.
'Stap dan toch even uit! Die vrouw is gewond en als je ook maar een beetje fatsoen hebt...'
De auto sprong spontaan weer aan, de koplampen staarden hem aan, als van die enge ogen uit een horrorfilm, ogen die zonder mededogen op hem af kwamen.
Glenn had zichzelf nooit als sportief of lenig bestempeld, maar om dit moord tuig te ontwijken was hij gedwongen tot stunts die zeker niet misplaats waren in cirque du soleil. Avery echter- nog steeds niet bekomen van de eerste klap- was minder snel dan hem, en werd frontaal door de achterbak in haar maag geraakt. De jonge vrouw kreunde amper toen ze op de grond viel, Glenn begon te vrezen dat ze het bewustzijn zou gaan verliezen. Die gek wou Avery echt vermoorden! Wat was hier aan de hand?
De man moest in ieder geval denken dat zijn werk gedaan was want met piepende banden reed de wagen er vandoor.
Glenn liep meteen naar de arme vrouw toe, tot zijn grote opluchting zag hij dat ze ondanks alles nog steeds bij bewustzijn was.
'Is hij weg?' Fluisterde ze angstig.
'Hij is weg.' Stelde hij. Hij schoof voorzichtig haar sweater naar boven zodat hij haar ribben kon onderzoeken.
'Geen idee of er gebroken zijn, maar jouw ribben zijn in ieder geval zwaar gekneusd. Die moeten meteen ingetapet worden.'
Ze knikte, maar de betekenis leek niet echt tot haar door te dringen. En toch besloot hij om haar de moeilijke vraag te stellen.
'Die man wou je echt vermoorden. Heb je enig idee wie of waarom?'
'Nee...Ik bedoel...Misschien...'
'Dan moet je meteen naar de politie, voor je het weet komen ze terug om hun werk af te maken.'
'Nee! Glenn, bedankt voor je hulp, maar je moet nu gaan! Voor je er verder word ingesleurd.'
'Maar ik wil helpen.'
'Snap het dan! Niemand kan helpen, ik kan niet naar de politie, want ik weet niet wie ik kan vertrouwen. Wie weet is er allemaal bij betrokken.'
Glenn begreep er niets van, maar wat hij wel begreep was dat deze vrouw echt doodsbang was. Maar toen kreeg hij een idee.
'Je zegt dat je niemand kan vertrouwen. Maar in welke situatie is er altijd een bepaalde groep waarop je altijd kan vertrouwen.'
Ze keek sceptisch naar hem op.
'En wie mogen dat dan wel zijn?'
'Familie.' Antwoorde hij simpel, terwijl hij haar de blog liet zien die nog steeds open stond. Het beetje kleur dat haar gezicht nog had trok nu compleet weg. Alsof haar broer om hulp vragen erger was dan aangereden worden door een wagen.


Reacties:


Anisha
Anisha zei op 28 juni 2014 - 11:03:
Wat heb je dit goed geschreven!


TheDarkNerd
TheDarkNerd zei op 18 juni 2014 - 8:16:
Wow. Dit is echt een vet verhaal.
Maar waarom wil ze niet dat Sherlock helpt????
Ach jaa daar kom ik nog wel achter dan XD
SUPER COOL VERHAAL JONGEEEEEE


Roselin
Roselin zei op 15 juni 2014 - 21:42:
...charming!
Ze zou in ieder geval een paar dagen rust moeten hebben met om te bekomen.
En wát in Loki's naam heeft Sherlock haar aangedaan dat ze hem zo graag uit haar leven wil houden?
(nee ik heb de boeken/film/serie niet gezien/gelezen)
Gaaf chapter!
En Glen heeft volkomen dat ze dood is, oorkonde!
Snel verder!!