Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Kleine-Dingen-Schrijfwedstrijd » Cijfer + Bruistablet = Oplossing

Kleine-Dingen-Schrijfwedstrijd

28 juni 2014 - 17:30

196

2

324



Cijfer + Bruistablet = Oplossing

Opdracht één.

Negen. Zeven? Drie, vijf, één. Wie heeft deze verschrikkelijke puzzels uitgevonden? Su-do-ku. Klinkt Japans. Koreaans misschien? Nee, Japans. Zeker weten. Taal ligt me duidelijk beter...

Twee. Drie, daar ook een drie. Acht. Nee, wacht, niet acht. Shit, mijn potlood is in het water gevallen. Heel fijn dit. Misschien moet ik gewoon achter in het boekje spieken, bij de oplossingen. Gewoon een paar cijfertjes overnemen, zodat het iets makkelijker wordt. Want zo kom ik er nooit.

Vijf. Zeven, zeven. Oplossing. Waarom noemen ze het eigenlijk een oplossing? De cijfers staan op hun plek. En dan? Wat is er nou eigenlijk opgelost? Ik kan nog steeds niks met die rijtjes. Het blijft een raadsel waarom ze nou juist dáár staan, en niet ergens anders. Niks oplossing; ik word hier gewoon voor de gek gehouden.

Zes? Nee, dat klopt ook niet. Nog maar een bruistablet in het water. Dat is tenslotte ook een vorm van oplossing. ''Blaine, kom je nou eindelijk eens dat bad uit?''
Zuchtend schud ik mijn hoofd. ''Ik kom zo!'' roep ik terug, voordat ik weer naar het bruistablet kijk.

Langzaam lossen de deeltjes op in het water en verspreiden de belletjes zich. Wacht eens... Drie! Dat is het! Opgelost.


Reacties:


Merula
Merula zei op 18 juli 2014 - 22:41:
Beetje laat maar ik vind hem echt leuk! Erg herkenbaar


Bodine
Bodine zei op 4 juli 2014 - 22:36:
Niceeeeeeeee met die dubbele betekenis en zo.
Weet je? Ik denk dat dit echt jouw wedstrijd is, met je inzendingen van mijn wedstrijd in m'n hoofd. You might win this, y'know.