Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Sherlock BBC » Family » unwanted information

Family

1 juli 2014 - 11:03

655

3

263



unwanted information

Er viel een onaangename stilte in de kamer, Sherlock en Avery bleven maar naar elkaar staren, haar compagnon wist zich niet echt een houding te geven en John was gewoon compleet verbluft. Zus? Er was nog een derde Holmes? Hij kende Sherlock en zijn broer Mycroft nu al jaren en geen van beide heeft ooit maar iets verteld over een zus. Niet dat die twee een toonvoorbeeld waren van een hechte familie maar ze zwegen elkaar tenminste niet dood.
In een poging weer grip op de situatie te krijgen nam Sherlock plaats in zijn stoel, sloeg zijn benen over elkaar en wist zijn bekende arrogante houding aan te nemen.
'Ik moet zeggen dat ik best verast ben om je hier weer te zien. Had je het niet meer naar je zin in Amerika? Ik hoor je nog zo opscheppen over die prestigieuze school.'
'Het was er prima, de geneeskunde staat daar al zo ver. Maar er zijn daar dingen gebeurt die er voor hebben gezorgd dat ik niet kon blijven.'
'Dingen hé? Hebben die dingen te maken met het kleine ongelukje dat je deze middag gehad hebt...'
'Het was geen ongeluk!'
Iedereen keek verbaast op toen Avery 's metgezel woedend voor Sherlock kwam staan.
'En wie mag u wel zijn?' Vroeg John snel voor Sherlock een scheve opmerking kon geven.
'Excuseer, mijn naam is Glenn Severide, en ik heb met mijn eigen ogen kunnen zien hoe die wagen Avery met opzet heeft willen aanrijden.'
'U liep er dus toevallig voorbij?' Ging John zijn ondervraging verder, blijkbaar tot groot ongenoegen van Sherlock.
'Leer toch eens kijken, John. Je ziet toch zo dat hij een dokter is?'
'Sherlock.' Siste Avery geïrriteerd. 'Wil je dat nu voor een keer laten?'
'Nee wacht, hoe wist je dat? Door dat beroemde deductieding?' Vroeg Glenn duidelijk onder de indruk.
'Het is geen ding. En zelf een blinde kan zien dat je een dokter bent. Ten eerste ruiken je handen nog steeds naar ontsmettingsalcohol. Dit kan ook voor een verpleger gelden, maar net onder je borstzak zie je drie punten inkt, omdat je daar enkele balpennen bewaard tijdens het werken. En enkel dokters mogen hun eigen overhemd dragen tijdens het werk. Met een simpele optelsom is dit echt niet moeilijk te zien hoor.'
De blauwe ogen van de man schoten spontaan naar zijn borstkast waar hij wel degelijk drie bijna minuscule puntjes vond.
'Ongelofelijk.'
'Vind je dat al ongelofelijk? Heef me je telefoon dan eens.'
'Sherlock, je hebt je moment van glorie nu wel gehad. Nee...Glenn niet doen...'
Gefrustreerd begroef Avery haar gezicht in haar handen, zou wou duidelijk niet zien hoe haar broer de telefoon van haar vriend onder handen nam.
'Eens kijken, je hebt erg lang aan karate gedaan, maar je bent er mee moeten stoppen omdat je een blessure aan de knie hebt opgelopen. Je hebt ook een grote voorliefde voor donuts. Moet je echt mee oppassen, voor je het weet heb je overgewicht...'
'Ik kijk echt wel uit hoor.' Verdedigde Glenn zich.
'En je bent een weduwnaar.' Avery uitte een gefrustreerde grom en al het bloed verdween uit Glenn zijn gezicht.
'Hoe...,?'
'Aan je vinger zie je nog steeds de afdruk van een ring, kan natuurlijk dat je gescheiden bent maar dan zou je geen voice mails van haar bewaren, doe je vast om haar stem zo nu en dan nog eens te horen. En hoe en wanneer stierf ze? Twee jaar geleden,jullie wagen reed de Theems in. Ondanks het feit dat je dronken was kon jij kon ontsnappen, ze zou er ook op tijd zijn uitgeraakt was ze op dat moment niet hoogzwanger geweest. Valentine is wel een leuke naam, jullie dochter zou er erg blij mee geweest zijn.'
Bang!
Met een welgemikte slag tegen Sherlock zijn kaak bewees Glenn zijn karateverleden nog niet verleerd te hebben. Kreunend greep Sherlock naar zijn neus die meteen was beginnen bloeden en John kon de man net op tijd tegen houden voor hij hem compleet knock out zou slaan.


Reacties:


TheDarkNerd
TheDarkNerd zei op 2 juli 2014 - 14:18:
Hahahaha je houdt Sherlock goed in-character XD
Erg leuk!!!!
Wel pijnlijk dat die gast hem slaat.
Ben benieuwd hoe hij gaat reageren omg
Snel weer melding!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


WTlover
WTlover zei op 1 juli 2014 - 20:31:
Geweldig, je bent goed met deducties! Je weet Sherlock goed op zijn typerende manier neer te zetten, ik ben echt gek op je manier van schrikven! Ik ben heel beniuwd naar de gebeurtenissen in Amerika, en de reden dat Avery werd aangereden. Het is super en ik ben echt nieuwsgierig


Roselin
Roselin zei op 1 juli 2014 - 17:06:
Wat nee wacht wat?
WOOW!
Hoe je dat uitwerkt1
Holy...Shorlock!
Dit is stunning!
Mijn hemel!
Echt geniaal gedaan!
Nou ben ik benieuwd hoe het verder gaat.