Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Wedstrijden » A normal conversation

Wedstrijden

3 juli 2014 - 20:34

349

3

242



A normal conversation

Kleine-dingen-schrijfwedstrijd

Met dank aan Roos voor het lenen van Leo!

...........................

Een zeventienjarige jongen met rood, krullend haar en puntige oren komt door het bos, naar het kleine kampvuurtje toe gerend. "Leo! Ik heb je nodig!"
"Hm? Waarvoor nu dan?"
"Ik heb een vraag. Een hele belangrijke!"
De blauwharige jongen kijkt verstrooid op van zijn boek. Hij draagt rode lippenstift en rode oogschaduw. "O, vertel eens."
"Waarom is er daglicht?"
Zijn gesprekspartner knippert verbaasd met zijn ogen.
"Wat? Weet je dat niet?"
"Ik ben verrast door de vraag..." Leo denkt even na. "Zeker weten dat je het serieuze antwoord wilt?"
De jongen, Pyak genaamd, knikt heftig en glimlacht.
"Goed, ga zitten." Leo slaat zijn boek dicht.
"O oh..."
Leo grinnikt. "Ja, je vroeg er zelf om."
Pyak gaat tegenover hem zitten en kijkt hem aan. "Oké, vertel!"
"Goed. Je weet dat Dromenland een ronde planeet is?"
"Ja..."
"Mooi. Wel, Sterona schijnt bij dag aan deze kant van Dromenland. En wanneer Sterona ondergaat komt dat doordat Dromenland draait. Daardoor wordt het op een andere plek weer dag en hier nacht en zo gaat dat door en door. Snap je?"
"Waar hebben ze dan daglicht?"
Leo denkt even na en vist dan een noot en een appel uit zijn zak. "Stel, deze noot is Sterona en de appel is Dromenland. Hier op Dromenland wonen wij." Leo wijst op een klein donker plekje op de appel. "De Sterona schijnt er nu op, zie je? Als wij draaien schijnt ze op een ander plekje, en terwijl Dromenland draait schijnt Sterona telkens op een andere plek. En dan, zoals je ziet, komt ze weer terug bij ons en wordt het hier weer dag."
Pyak trekt zijn knieën op en legt daar zijn armen omheen. "Dat snap ik. Maar waar is dat precies? Op een plek die buiten Dromenland valt en nog niet ontdekt is?"
"Sterona schijnt hier in het land Dromenland op dezelfde plek. En daarna naar andere landen."
Hij slaat zijn armen over elkaar, al lacht hij wel naar Leo. "Dat boek maakt je saai. Ik weet dat je de waarheid spreekt, maar een verhaal over het daglicht en hoe hij elke dag de duisternis verslaat was zoveel leuker geweest! En Dromenland is geen rottend plekje!"


Reacties:


narcissa
narcissa zei op 5 juli 2014 - 0:41:
Dit is echt geweldig leuk geschreven.
Zo ontzettend gaaf.
Echt leuk gedaan.


Bodine
Bodine zei op 4 juli 2014 - 22:42:
Heb je dit helemaal zelf bedacht, of is 't afkomstig uit een mythe/boek/film of iets dergelijks? ^^


Roselin
Roselin zei op 3 juli 2014 - 20:43:
O die is leuk!!!!

(Leo lacht. "Weet ik maar op die manier kan je het je toekomstige kinderen uitleggen. En als ik een verhaal had verzonnen weet ik niet of ik nu zo blij was geweest"
I love it!