Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Crucial Moments » De Bloederige Baron

Crucial Moments

3 juli 2014 - 23:12

317

4

203



De Bloederige Baron

En zijn laatste reis...

Geschokt keek hij naar de lege ogen, de koude handen en de doodse lippen. Haar donkere haren uitgestreken over de gevallen bladeren, gevallen zoals zijzelf. Helena Ravenklauw lag dood voor zijn voeten. Waar eens haar hart had gezeten, zat nu een groot, happend gat. De jongeman jammerde zachtjes en beroerde voorzichtig zijn bebloede handen.
Hij had haar vermoord.
Vermoord, met zijn blote handen! Zijn lieve Helena… Zijn allerliefste schat! Het enige meisje waar hij ooit om had gegeven. Dood en vernietigd door hemzelf. Hij begon te schreien. En jankte om haar vergeving, maar zij kon die niet geven omdat ze niet langer tot de levenden behoorde. Door een waas van tranen zag hij haar levenloze lichaam: alles had hij gewild behalve dit! Hij had deze tocht, deze queeste aangenomen om Rowena Ravenklauw te behagen, maar vooral om zichzelf een dienst te bewijzen.
Hij had gereisd om haar te vinden.
Hij was hierheen gekomen om haar te overhalen en weer te keren.
En hij had haar gezocht om haar hand te vragen.
Maar ze had hem afgewezen en hij was haar aangevlogen.
Hij had gefaald, hij was verloren. Zijn reis was voor niets geweest, Rowena Ravenklauw zou sterven zonder haar nageslacht nog éénmaal gezien te hebben en Helena’s lichaam zou eerloos vergaan tot stof. In gedachten hoorde de jonge man de afkeurende stemmen, de harde beschuldigingen en aanschouwde hij de blikken van afgrijnzing op de moord van Helena. Hij was een verrader en een moordenaar. Hij zou nooit meer welkom zijn op Zweinstein tenzij hij zou boeten in de hardste vorm.

De jongeman krabbelde overeind en deed het laatste dat hij kon doen, hij begroef Helena en met haar ook zijn levenslust en onschuld. Hij haf het meisje die hij zo hard had bemind het mooiste graf dat hij zich kon indenken en bedacht toen dat hij haar nog maar één dienst kon bewijzen: die van de eeuwige boetedoening


Reacties:


Rukia
Rukia zei op 10 juli 2014 - 23:01:
wow, dit is zo...lief eigenlijk
lief is misschien niet het goede woord, maar toch
echt goed


xEmma
xEmma zei op 8 juli 2014 - 9:48:
Awwwww.. ):
Ik heb alle nieuwe stukken gelezen, in een keer, achter elkaar, want het leest heerlijk door. Ik hoop dat je snel weer meer te lezen aanbiedt! ^^"


narcissa
narcissa zei op 6 juli 2014 - 21:56:
Ik weet even niet wat ik ik hier op moet zeggen.
De tranen lopen bijna over mijn wangen.
Dit is zo verdrietig!
Dit had ik echt nooit gezocht achter die creep, maar zo als jij het schrijft komt het toch logisch over.
Heel erg mooi!


Rebella
Rebella zei op 5 juli 2014 - 23:49:
Dit is...
Bloederige Baron, wie had het ooit gedacht dat hij zo'n liefdadig persoon kon zijn.
Krachtig machtig neergepend!
Mooi!

Mocht je aan verzoekjes doen zou je er een over Schobbejak zijn laatste momenten kunnen schrijven?