Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » HADES vs GHIRAHIM » De Deal

HADES vs GHIRAHIM

4 juli 2014 - 11:47

991

0

249



De Deal

"MEEESTEEEER!!!"
Het haar van Hades begon rood te gloeien en hij moest zijn ogen dichtknijpen om het niet uit te schreeuwen van woede.
"Wat nou weer, Paniek?!" zei hij geïrriteerd.
Pijn en Paniek kwam onhandig aanrennen en bogen voor hem neer.
"Meester, de demon, hij-- hij is voorbij de Cerberus gekomen!"
Hades staarde even voor zich uit en keek hem toen met vurige ogen aan.
"ONMOGELIJK!"
Het haar van Hades was nu helemaal rood geworden en zijn blauwe huid kreeg ook een rode tint. Kwaad sloeg hij Pijn en Paniek aan de kant en liep naar de oever van de Styx.
"En waar is die zogenaamde demon dan?!" riep hij kwaad. "Ik zeg het je, als jullie me voor de gek houden dan--"
Op dat moment echode een duivelse lach door de onderwereld. Pijn en Paniek maakte angstige geluiden en hielden elkaar stevig vast. Hades haar werd weer blauw en begon zachter te branden. Een verbaasde blik verscheen op zijn gezicht. Hij, de God van de Onderwereld, kreeg de kriebels van deze lach. En dat gebeurde eigenlijk nooit. Hades kneep zijn ogen tot spleetjes en zag toen hoe de roeiboot van Charon opdoemde vanuit de mist. Hij zag duidelijk dat Charon panisch aan het roeien was... En toen zag hij de demon die rechtop stond in de boot. Hij stond met zijn handen over elkaar naar de veerman te kijken en hem te bevelen sneller te gaan. Hades mond viel open toen hij het zag. Deze demon was inderdaad niet dood, maar ook niet echt levend. Want het was een demon! Maar wat deed hij hier?
"Schiet nou eens op, meneertje veerman!" zei de demon breed grijnzend.
Charon deed wat hij kon en zijn botten kraakten. Toen ze aanmeerden bij de onderwereld van Hades botste de boot tegen de oever. Charon zuchtte opgelucht.
"We zijn er!" riep de demon vrolijk.
Hij sprong vrolijk het bootje uit en landde vlak voor de neus van Hades. Hades stond nog steeds met een verbaasde blik te kijken. Grinnikend stak de demon zijn hand uit.
"Goeiedag, Demon Lord Ghirahim, zeg maar Lord Ghirahim."
Hades greep de hand van de demon vast en schudde hem.
"Hallo. Hades is de naam, Koning der Doden, God van de Onderwereld."
"God van de Onderwereld, eh?"
Ghirahim liet zijn hand los en begon rond te lopen en de troonzaal van Hades te bekijken.
"Leuk optrekje heb je hier," zei hij.
Hades teleporteerde zich dit keer voor de neus van Ghirahim wie verbaasd opkeek.
"Zeg, wat doe jij hier eigenlijk? Demonen zijn niet toegestaan hier!"
Ghirahims vrolijke grijns verdween even.
"Oh nee? En wat zijn dit dan?"
Hij knipte in zijn vingers en opeens hield hij in zijn rechterhand het monstertje Pijn en in zijn linkerhand Paniek bij hun keel.
"M-MEESTERRR..!!" zei Pijn verstikt.
Ghirahim boog zijn hoofd en keek Hades duister aan.
Hades deed zijn armen over elkaar en keek met zijn kin omhoog de andere kant op.
"Dat zijn mijn slaafjes, je mag ze vermoorden als je wil."
Hierop kermde Pijn en Paniek en schoot Ghirahim in de lach.
"Ik mag jou wel, Hades," zei hij en liet de twee monstertjes los, wie keihard op de grond vielen. "Maar waarom bén ik hier?"
Hades keek hem vaag aan. "Dat wou ik net aan jóu vragen!"
"Nou," Ghirahim leek even na te denken. "Het enige dat ik me kan herinneren is dat mijn meester levend werd, en ik zijn Sword-Spirit werd. En toen was ik hier--"
Plotseling gingen zijn ogen wat verder open.
"OH NEE!!!"
De demon kreeg vurige ogen en schreeuwde het uit. Hades keek hem dom aan. Er was echt iets mis met deze demon. Schreeuwend stampte Ghirahim rond door de zaal en zelfs de doden in de onderwereld kregen er de kriebels van.
"Mijn meester is verslagen!" schreeuwde Ghirahim toen. "Maar hoe is dat mogelijk?! Die vervloekte Link! Ik vermoord hem! Ik verbrijzel hem! Ik spies hem en ik vertrap hem! Ik EET HEM LEVEND!!!"
Pijn en Paniek verstopten zich achter Hades die er blijkbaar niet veel van begreep.
"Uh.. Ja. Hé, meneertje demon, even rustig, oké?"
Het volgende moment was het doodstil en stond Ghirahim vlak voor Hades met zijn zwaard voor zijn keel. Hades slikte en Ghirahim keek hem kwaad aan.
"Hou je strot of ik snij 'm open, Hades," siste hij.
Toen begon Hades te grinniken. "Voor als je 't nog niet doorhad, demon, ik ben een god en kan dus niet dood. Verassing!"
Ghirahim gromde kwaad en haalde uit met zijn zwaard, maar Hades verdween plotseling in zwarte mist en verscheen weer een paar meter verderop. Ghirahim gromde opnieuw.
"Luister, demon, ik heb een goed idee," zei hij. Voorzichtig liep hij naar de demon toe. "Kijk, uhm.. Ik ben de god van de onderwereld, koning der doden, ja? En jíj... Jij wil graag iemand dood hebben. Wat was zijn naam... Link? Ja, je wil hem graag dood hebben hè? Nou, hier is de deal: ik zorg ervoor dat Link in de onderwereld terecht komt, en JIJ..."
Ghirahim keek hem vragend aan. Hades schraapte zijn keel.
"JIJ wordt mijn nieuwe poortwachter. Van de onderwereld, bedoel ik," zei hij er snel achteraan toen Ghirahim hem verbaasd aankeek.
"Kijk," ging Hades verder. "Jij bent langs mijn Cerberus gekomen--"
"Bedoel je die driekoppige hond?"
"Uh, ja."
"Dat was inderdaad niet zo moeilijk. Die hond begon meteen te janken toen ik schreeuwde dat ie z'n klep moest houden."
"En daarom heb ik jou nodig, Ghirahim. Je bent nu in de onderwereld, en daar kom je niet meer uit. Maar ik kan je hier wel een taak geven, en je vijand doden. Dan is iedereen blij, toch?"
Ghirahim keek even voor zich uit en dacht na. Hades, onsterfelijke koning der doden. Ghirahim, de poortwachter. Nee, dat klinkt niet zo goed. Maar wacht eens...
Een kleine glimlach verscheen op zijn gezicht. Toen knikte hij naar Hades.
"Goed, als jij Link een plek in de onderwereld geeft, dan zal ik de plaats van de Cerberus vervangen."
Hades lachte. "Mooi! Dan zijn we 't eens!" Hij haalde een contract tevoorschijn en een veer die hij aan Ghirahim gaf. Onderaan het contract stond een lijn en Hades wees er naar.
"Teken daar, dan staat het vast."
Ghirahim grijnsde. "Met plezier."
Hij schreef: Mendax.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.