Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Wreck-it Ralph fanfic » King Candy, een geschift gastje.

Wreck-it Ralph fanfic

4 juli 2014 - 16:56

978

0

229



King Candy, een geschift gastje.

Het begon al een beetje te schemeren. Snel reed ik over de lange weg die naar het kasteel leidde. Het kasteel stond op een heuvel en was wit. Het zag er.. Nogal heilig uit.
"King Candy," mompelde ik in mezelf. "Goed gespeeld."
Ik keek naar de vreselijke patronen op de weg en ik werd er duizelig van. Snel focuste ik mezelf weer op het kasteel.

Ik kwam aan bij de grote poorten van het kasteel en stapte uit mijn kart. Ik liep naar de deuren toe en zag het chocolade-deurmatje voor de poorten liggen met 'Welkom' erop. Ik ging erop staan en hoorde een zachte echo. Ik klopte met mijn voet op het matje en voelde dat het hol was. Voor de zekerheid stapte ik van het matje af en klopte toen aan. Verwachtingsvol keek hoe de grote deur zich opende. Tot mijn verbazing stond er een klein, groen wezentje voor me.
"Hallo.." zei ik langzaam.
Het wezentje zag er uit als een snoepje en hij keek verveeld naar me. Ik schraapte mijn keel.
"Ahem, kan ik de koning even spreken?"
Het snoepje keek even achter zich.
"Wie is het, Sour Bill?" hoorde ik een slissende stem zeggen.
"Wie ben je?" vroeg het snoepje toen aan me met een verveelde stem. Ik deed mijn vest even goed.
"Ik ben Picake. Ik ben, uh, nieuw hier."
Sour Bill draaide zich weer om.
"Het is Picake. Ze zegt dat ze nieuw is hier."
"Wat? Hoe kan iemand nieuw zijn? Laat haar binnen komen!"
Sour Bill deed de deur verder open en ik liep achter hem aan naar binnen.

Het was een grote, roze hal met een roze loper en aan het eind van de hal zag ik twee trappen en in het midden een troon. Ik liep achter Sour Bill aan en kwam toen aan bij de troon. Ik keek eerst verwonderd om me heen waarna ik me op de troon richtte.
"Uh.. Hallo," zei ik verbaasd toen ik King Candy zag opstaan van zijn kart die hij blijkbaar in zijn troon had geparkeerd. Hij zag er heel anders uit dan..
"Hallo, onderdaan! Wat brengt jou hier op deze vroege ochtend?" zei hij met een veel te vrolijke, slissende stem terwijl hij vreemde sprongetjes maakte. Ik was zo verbaasd dat ik amper uit mijn woorden kon komen.
"Ik.. Ik kom hier, koning, om u te zeggen dat ik een nieuwe racer ben."
"Een racer?!"
King Candy lachte even gestoord en toen kreeg hij opeens een serieuze blik op zijn gezicht. Ik keek hem verward aan.
"Er kunnen geen 'nieuwe' racers zijn," zei hij toen. "Hou je aan de codering!"
"Maar King," begon ik. "Ik ben echt een racer! Ik ben niet gewoon een inwoner van Sugar Rush!"
King Candy maakte een vreemd geluid dat op een hoog lachje leek en keek toen opeens heel vaag.
"Maar als jij geen inwoner bent van Sugar Rush.." begon hij langzaam.
Hij sprong op me af en richtte zijn vinger naar me.
"Dan kom je dus uit een ander spel!"
Ik schudde mijn hoofd zuchtend en kon mijn lach even bijna niet inhouden. King Candy keek me even wantrouwend aan en zette toen een stap naar achteren.
"Je gaat toch niet.." Hij keek even om zich heen. "Je gaat toch niet Turbo hè?"
Ik hield mijn hoofd schuin.
"Nee, jij?" vroeg ik.
King Candy's ogen werden even groot en toen lachte hij onnozel.
"Hoezo zou ik Turbo gaan? Ik ben King Candy!"
Hij maakte overdreven handgebaren. Ik keek naar zijn kleding en naar zijn gezicht.
"Deze outfit past je trouwens wel beter, King. Dat heb je goed gecodeerd."
King Candy keek me even aan. Hij deed zijn mond open om iets te zeggen, ik zag hem nadenken en toen deed hij zijn mond weer dicht. Sour Bill keek onbegrijpend naar ons. King Candy keek even naar Sour Bill en toen weer naar mij. Opeens begon hij weer zo vreemd te lachen dat ik er van schrok.
"Gecodeerd! Denk je dat ik codeer? Waar kom je vandaan, de handleiding?"
Hij giechelde raar en ik zette een stap achteruit.
"Je snapt best wat ik bedoel, 'KING'."
Ik keek naar Sour Bill en hij keek me nog steeds vragend aan. King Candy stopte met lachen en keek toen kwaad.
"Als je nog een keer zo onbeschoft doet tegen de koning, dat ben ik trouwens, haha.."
Hij sloeg zijn handen tegen elkaar en keek een beetje duivels.
"..dan sluit ik je op in mijn Fungeon!"
Hij keek me verwachtingsvol aan. Ik trok een wenkbrauw omhoog.
"Je.. Fungeon?"
"Fun-Dungeon," antwoordde Candy terwijl hij nog steeds afwachtend stond te kijken. Ik reageerde niet.
"Fun dungeon! Fungeon! Het is een woordspeling, het is grappig, het is een grappige woordspe-- ACH LAAT MAAR!" zei hij toen. "Luister, ik weet niet waarom je hier bent, maar je kunt maar beter snel weggaan want ik heb nu al genoeg van je, uh.. Wat.. Wat was je naam ook al weer?"
Ik rolde met mijn ogen.
"Picake."
"Picake!" King Candy lachte weer. "Is dat één woord of zeg je dat als Pie-Cake of Pike-Ache of wat?"
Ik schudde mijn hoofd.
"Gewoon Picake, King. En voor als u het nog niet wist, ik ben een nieuw karakter van dit spel. Als u me niet laat racen.."
"Een nieuw karakter van dit spel? Haha! Ha, ha.. Dat zullen we nog wel eens zien! Kom morgen maar naar de racebaan en dan zeg ik wat er met jou gaat gebeuren. MAAR VOOR NU: zie je later, Spacecake!"
"Picake."
"Kan ook. Adios!"
Hij wenkte Sour Bill en door hem werd ik het kasteel weer uitgeleid. Toen ik weer buiten stond keek ik nog een keer naar het grote kasteel. Wat een bedrieger, dacht ik bij mezelf. Maar ik vond het op zich wel goed gespeeld, dus ik besloot mijn mond te houden daarover. En trouwens, ik werd liever niet in de Fungeon gegooid.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.