Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Wreck-it Ralph fanfic » De Glitch!!

Wreck-it Ralph fanfic

4 juli 2014 - 17:01

1185

0

251



De Glitch!!

Ik stapte weer in mijn kart en reed terug over de lelijke weg. Ik keek nog een keer achter me naar het kasteel. Wat moest ik nou gaan doen? Ik was nog steeds geen officiële racer. Stomme koning ook. Mompelend in mezelf keek ik rond en zag toen in de verte een..
"Cola Light-berg?"
Ik schudde zuchtend mijn hoofd. Dat sloeg dus echt totaal nergens op. Maar toch besloot ik er maar eens naartoe te rijden. Misschien kon ik wel ergens naar binnen ofzo..

Ik reed over de zoete vlaktes van Sugar Rush en ging toen de weg af in de richting van die rare Colaberg. Het was heel vaag maar op zich wel leuk geprogrammeerd. Ik zag twee lollies gekruisd tegen de berg aan staan maar ik zag nergens een ingang.
"Oh vertikt," zei ik hardop.
Ik draaide me zuchtend om en keek om me heen of ik ergens onderdak kon krijgen. Toen hoorde ik opeens een geluid achter me. Verschrikt draaide ik me om en opeens stond er een meisje voor me. Ze had zwart haar met.. één of ander vrolijk gekleurd strooisel en ze droeg een aqua-kleurige trui.
"Hallo!" zei ze met een vrolijke stem.
Ik keek haar verbaasd aan.
"Uh, hoi. Wie.. ben jij?"
Het meisje keek verbaasd terug.
"De vraag is: wie ben JIJ?"
Ik keek om me heen en schraapte toen mijn keel.
"Nou, ik ben Picake."
"Ik heb je hier nog nooit eerder gezien."
Ik knikte. "Klopt.. Ik ben ook een nieuwe racer."
"Een nieuwe racer? Hoe kun je nou weer een nieuwe racer zijn?"
Ik keek droog voor me uit. "Ik ben gewoon een nieuwe creatie van de makers van dit spel."
Het meisje dacht na.
"Dat heb ik nou nog noooooit meegemaakt!"
Ze liep naar me toe en stak haar hand uit.
"Ik ben Vanellope. Aangenaam!"
Ik pakte haar hand vast en ze glimlachte.
"Aangenaam.. Vanellope. Maar eh, wat doe je hier? Het is nacht! Moet je niet naar je huis ofzo?"
Vanellope zuchtte. "Nah, ik woon zo'n beetje hier."
Ik keek even rond of ik een huis kon bekennen maar dat was niet het geval.
"Uh.. hier?"
Vanellope knikte. "Mhm. Mooie plek huh?"
Ik knikte langzaam terwijl ik haar een beetje bezorgd aankeek. Ze maakte een gebaar dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
"Maak je niet druk om mij. Maar ehm.. Heb jij eigenlijk wel een huis?"
Ik twijfelde even.
"Nou, nee. Nog niet in ieder geval."
Vanellope leek even na te denken.
"Heb je.. Met King Candy gepraat?"
Ik knikte weer.
"En hij heeft je niet in de kerker gegooid?"
Ik krabde op mijn hoofd. "De Fungeon? Ah.. Nee. Doet hij dat zo snel dan?"
Vanellope lachte en keek toen even naar de grond.
"Ik kan hem maar beter niet tegenkomen. Hij heeft iets tegen me.. En ik mag ook nooit mee racen."
Op dat moment begon Vanellope vreemd te blokkeren. Ik zette verschrikt een stap achteruit en keek haar met grote ogen aan.
"Jij.. bent een glitch?"
Vanellope keek een beetje beledigd.
"Ik heb gewoon pixelexie!"
Ik schudde verward mijn hoofd.
"Heb je enig idee hoe je een glitch bent geworden?"
"Ik ben al een glitch geweest voor zolang ik het me kan herinneren."
Vanellope draaide zich om.
"Maar dat boeit me niet. Ik ga namelijk op een dag meedoen met de race. En ik ga winnen."
Ze liep naar de Colaberg toe.
"Zeg," begon ik. "Weet je.. Hoe King Candy koning is geworden?"
Vanellope draaide zich niet om. "Hij is altijd al koning geweest. Het zit in z'n code, dombo."
Ik slikte. "Nou uh.."
Snel schudde ik mijn hoofd. Ik kon het haar maar beter niet vertellen.
"Je hebt gelijk. Maar weet je, ik ben zelf een racer. Alleen ik weet niet of King Candy me wel gaat geloven. Hij deed namelijk nogal vaag en zei dat ik morgen naar de racebaan moest komen en dat hij dan zou zeggen wat er met me ging gebeuren."
Vanellope draaide zich nu wel om en ik zag een sprankeltje jaloezie in haar ogen.
"Je moet niet gaan," zei ze. "Hij gooit je in de kerker!"
Ik zuchtte.
"Ik kan maar beter wel gaan, ik ben hier net pas, en ik laat die kans niet zomaar aan me voorbij gaan."
Vanellope schudde haar hoofd.
"Nee, ga niet!"
"Vanellope, ik ga wel! Ik heb een kart, zie je dat niet? En ik ben geen glitch. Candy heeft weinig redenen om me in de kerker te gooien."
Vanellope's gezicht betrok en liep toen weer na de Colaberg toe.
"Goed. Je hebt gelijk. Het spijt me, als jij wil gaan.. Dan ga je maar."
Ze bleef stil staan voor de twee gekruisde lollies.
"Ga je nou nog of niet?"
Ik zuchtte en voelde me schuldig aangezien ik zelf eigenlijk ook niet in dit spel hoorde waarna ik me omdraaide en naar mijn kart toe liep.
"Sorry Vanellope."
Ik sprong in mijn kart en reed weg.

Ik voelde me schuldig. Vanellope zag er eigenlijk helemaal niet uit als een glitch en ik wist bijna zeker dat King Candy daar iets mee te maken had. Maar wat moest ik zeggen? Straks ging zij ook nog de levensstroom van de codes in en kon alles veranderen. Dat moest niet gebeuren. Ik zuchtte diep. Ik had zelf met mijn eigen code geknoeid.. Waarom deed ik dit in godsnaam? Snel schudde ik de gedachte uit mijn hoofd toen ik terugdacht aan Game Central Station. Daar was ik een spelloos karakter. Dit was mijn kans om daar verandering in te brengen.

De volgende morgen werd ik wakker tussen een paar zuurstok bomen door het veel te vrolijke muziekje van Sugar Rush. Ik gaapte en rekte me uit. Het eerste wat ik rook was een mengsel van chocolade, glazuur en zuurstokken. Langzaam kwam ik overeind. Vandaag moest ik nadat de speelhal was gesloten naar de racebaan gaan. Volgens mij was de speelhal net geopend, ik hoorde in de verte karts rijden. Ik liep naar mijn kart toe en ging erin zitten. Ik had het rijden al best snel onder de knie gekregen. Ik pakte de joystick vast en ging alvast op weg naar de racebaan. Terwijl ik aan het rijden was moest ik al snel uitwijken door de paars glazuur-moeras dat om één van de rood-wit gestreepte zuurstokken lag. Ik reed over de roze weg en opeens..

"Hoi Picake!"
Ik schrok en remde af. Vanellope stond een eindje verderop naast me. Ze leunde tegen een zuurstokboom.
"Sweet mother of monkey milk, Vanellope! Ik schrok me dood."
Vanellope keek me vragend aan en glitchte even.
"Sweet mother of monkey milk? Wauw," reageerde ze.
Ik rolde met mijn ogen. "Ja, ja, die reactie krijg ik altijd."
Vanellope veranderde snel het onderwerp.
"Ga je naar de race?"
Ik knikte.
"King Candy is nu zelf aan het racen, hè Picake? Ik zeg het maar voordat je voor niets naar de racebaan gaat.."
Ik knikte weer.
"Weet ik, weet ik. Ik ga gewoon even kijken."
Vanellope zuchtte.
"Nou, dan wens ik je veel succes met.. Je weet wel."
"Dank je, Van. Ik wens jou ook veel succes met.. Dingen."
Vanellope glimlachte even en ik reed weg.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.