Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Kingdom Hearts » Gevangen » Riku, Replica

Gevangen

10 juli 2014 - 10:07

899

0

335



Riku, Replica

"Riku?!" schreeuwde Lita, nu nog hysterischer. "Axel! Leg dit snel uit voordat ik dood ga vallen!!"
Axel draaide zich snel om.
"Dat is een neppe Riku."
"Oh, phew.. Ik bedoel WAT?!"
"Hou je hoofd erbij.."
Lita ademde diep in en knikte.
Vexen keek even naar Riku en toen weer naar de kaart.
"Die kaart behoudt de herinneringen van Sora en Riku's thuis," legde Axel uit.
"Het is maar een kaart," reageerde Nep Riku. "Wat heeft dat voor nut?"
"Met wat hulp van Naminé heb je straks al Riku's échte herinneringen," antwoordde Larxene veel te blij. "Misschien kunnen we er voor zorgen dat je vergeet dat je de Neppe Riku bent. Anders gezegd, we maken je hart opnieuw zodat je precies hetzelfde kan zijn als de échte Riku, 'kay?"
Nep Riku leek niet blij te zijn.
"Je wil mijn hart opnieuw maken?!" reageerde hij boos. "De echte Riku is een sukkel wie bang is in het donker! Wat heb ik nou aan het hart van een loser?!"
"Nog wat bezwaren, Vexen? Jij bent tenslotte degene die Sora wil testen, toch?" zei Larxene.
Lita keek afwachtend naar Vexen.
"Het moet gedaan worden," was zijn antwoord.
Nep Riku was nu heel boos.
"Hoe kun je?! Verraad je mij!?"
Vexen zwaaide duivels met het kaartje.
"Ik zei toch dat ik goed gebruik van je zou maken?"
Lita begon het een beetje zielig te vinden voor Nep Riku.
"Nee--" stamelde hij hopeloos.
"Relax kiddo, ik denk niet dat het zó veel pijn gaat doen!" zei Larxene alsof ze awesome was.
"Ik zal JOU es pijn doen!" schreeuwde Nep Riku kwaad.
Hij greep zijn zwaard en rende op Larxene af. Lita, Axel en Vexen keken hoe Nep Riku sprong en met zijn zwaard uithaalde, een stroomstoot kreeg van Larxene en weer terug op de grond viel. Lita keek naar Vexen wie duivels glimlachte.
Parent of the year... dacht Lita bij zichzelf.
"Stom klein stuk speelgoed!" lachte Larxene hysterisch. "Denk je dat je mij kunt verslaan? Hoe heb je dát bedacht gekregen?"
Nep Riku keek wanhopig op. Lita kon het bijna niet aanzien. Axel zag dat niemand keek en hij legde vriendelijk een hand op haar schouder. Lita keek hem met de meest niet begrijpende blik in haar ogen aan en hij glimlachte.
Larxene liep op Nep Riku af.
"Maar bekijk het van de zonnige kant. Samen met al het andere in je hoofd, zal Naminé ook de herinnering van ik die je neersla verwijderen."
Lita keek even naar Naminé die haar hand voor haar mond hield.
"In plaats daarvan zal ze je de mooiste herinneringen ooit geven!" ging Larxene verder. "Het maakt niet uit dat het allemaal leugens zijn.."
"Nee.." zei Nep Riku en hij probeerde zichzelf te verbergen.
Larxene kwam op hem aflopen.
"NEEEEEE!!!" schreeuwde Nep Riku nu.
Lita probeerde te kijken wat er gebeurde maar Axel ging nu voor haar staan en liet haar niet kijken wat er terecht kwam van de Nep Riku. Alles werd zwart en plotseling waren zij en Axel in een heel andere ruimte. Een veel meer donkere ruimte.
"Zexion! Hoe gaat het hier?" vroeg Axel terwijl hij op het gastje afliep.
Lita keek verbaasd naar hem. Die Zexion stond blijkbaar na te denken.
"Alles gaat hier oké, Axel," antwoordde hij.
"Mooi! Nog nieuws over Riku?"
Lita keek op.
"Riku! Ja! Heb je nieuws over hem???"
Nu keek Zexion ook op.
"Jij bent Lita, toch?" vroeg hij droog.
"Uh, ja," reageerde ze. "En jij bent Sexy-on."
"Zexion."
"Ook goed."
Axel keek even dom.
"Fijn dat jullie even kennismaken! Maar ik heb nu nog geen antwoord op mijn vraag."
"Riku stoot de duisternis nog steeds af," zei Zexion.
"Natuurlijk," reageerde Lita. "Denken jullie nou echt dat Riku zich gaat overgeven aan de duisternis?"
Zexion keek haar even aan met een 'ja'-blik. Lita reageerde met een 'flikker op'-gezicht.
"Zeg Axel," begon Lita. "Waarom hebben al jullie namen een X?"
Axel keek even naar Zexion.
"Wij zijn een deel van Organization XIII," antwoordde hij toen.
"En wat houdt dat in godsnaam in?"
Zexion schudde zijn hoofd naar Axel om duidelijk te maken haar niet te veel te vertellen. Axel dacht even na.
"Nou, vroeger hadden onze namen nog geen X. Zexion kon bijvoorbeeld uh.. Zonie heten. En Vexen.. Veen."
"Wauw," reageerde Lita gestoord. "Dus als ik lid was, dan heette ik bijvoorbeeld.. Altix?"
Axel keek even voor zich uit.
"Bijvoorbeeld.."
"Oh, leuk. Wie heeft dat bedacht?"
"Het hoofd van de organisatie."
"En wie is dat?"
"Xemnas."
Op dat moment stootte Zexion hem aan en keek hem doordringend aan.
"Dat hoeft zij allemaal niet te weten," siste hij kwaad.
Axel haalde zijn schouders op.
"Dat kan toch geen kwaad, Zexion!"
"Dat weet je niet, Axel."
Lita keek een beetje dom. Xemnas. Haal de X weg en je hebt Emnas. Wie noemt z'n kind nou Emnas? Of.. Samen? Haha, je kon ook het woord 'samen' er mee maken. En Esman. En Ensam. Of...
Lita's ogen werden groot.
Of...
ANSEM.
Ze verslikte zich in haar eigen speeksel en begon te hoesten.
"JESUSSSS!" riep ze uit terwijl ze haar gehoest probeerde te stoppen.
"Wat is er?" vroeg Axel.
Lita kuchte nog wat na en schudde toen haar hoofd.
"N-nee, niks hoor."
Ze besloot toch nog maar even terug te gaan op het onderwerp.
"Maar eh, er zijn dus dertien leden in The Organization? Of is dat alleen maar de naam?"
"Er zijn dertien leden, ja," zei Zexion voordat Axel kon antwoorden. "Maar waarom wil jij dat weten?"
Lita haalde haar schouders op.
"Nou, ik zit zeg maar al de hele tijd opgescheept met jullie geschiftelingen, dus ik dacht dat het misschien wel handig was als ik ook wat wist van persoontjes zoals jullie."
Axel gaf Zexion een 'zie-je-nou-wel-dat-het-geen-kwaad-kan'-blik.
Lita wilde net nog iets gaan vragen toen er opeens een portaal verscheen. Lita keek ernaar en vroeg zich af wie het dit keer was.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.