Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Avengers » Harry Potter / The Avengers / LotR Crossover ! » De Tesseract is terug

Harry Potter / The Avengers / LotR Crossover !

7 juli 2014 - 11:44

1249

0

268



De Tesseract is terug

Hermione kijkt goed om zich heen. Zij wil de eerste zijn die de Tesseract ziet. Snape kijkt nog steeds kwaad voor zich uit. Hermione is er een beetje bezorgd over. Zal ze iets tegen hem zeggen of niet? Maar wat moet ze dan zeggen? Hoe gaat het? Nee, dat is een domme vraag. Dan maakt ze hem vast alleen maar kwader.
''Professor Snape..?''
Ze krijgt geen antwoord. Maar ze geeft niet op.
''Ehm.. Als we de Tesseract hebben.. Gaan we.. Gaan we dan weer terug naar huis?''
Snape reageert niet. Hermione zucht diep en kijkt weer goed om haar heen. Om haar heen, maar niet naar de grond. Ze ziet dus ook niet de boomwortel die boven de grond uit steekt. Ze struikelt en landt keihard met haar gezicht op de grond. Snape stopt met lopen.
''Miss Granger, kun je niet opletten?''
Hermione heft haar hoofd en kijkt naar Snape. Haar neus doet vreselijk zeer. Beschaamd staat ze op. Ze voelt tranen opwellen van pijn maar ze probeert ze te onderdrukken. Ze wrijft een keer langs haar neus. Ze schrikt van het bloed dat opeens aan haar hand zit.
''Je bloedt, miss Granger.''
Snel knijpt Hermione met haar hand haar neus dicht. Snape zucht en rolt met zijn ogen.
''Ook dát weer. Is er iets dat ons wél meezit vandaag?''
Op dat moment begint het te regenen. ''Kom op zeg!''
Hermione kan er niets aan doen en grijnst achter haar hand. Snape kijkt haar fel aan.
''Dat is niet grappig!''
Hermione kijkt goed naar Snapes blik. Toch, als ze heel goed kijkt, lijkt hij het best amusant te vinden. Dan draait hij zich om en wijst naar een boom.
''We kunnen daar maar beter gaan schuilen.''
Hermione knikt en volgt Snape naar de boom. Ze gaat eronder zitten. Snape blijft staan en kijkt goed om zich heen. Hermione haalt haar hand weg bij haar neus. Het bloeden is gestopt. Opeens ziet ze in haar ooghoek iets blauws op de grond. Snel kijkt ze naast zich. Daar ziet ze een blauw licht onder de grond vandaan komen. Snel graaft ze de aarde weg.
''Ik heb het!'' zegt ze vrolijk.
Snape draait zich om. Zijn zwarte haar hangt in slierten om zijn gezicht door de regen. Snel haalt hij het weg met zijn hand.
''De Tesseract?'' zegt hij verbaasd.
Hermione haalt de blauwe kubus onder de modder vandaan. Snel pakt Snape het uit haar handen.
''Kom.'' zegt hij kortaf terwijl hij wegloopt.
Hermione springt snel overeind en loopt achter hem aan. Het begint steeds harder te regenen.

''Lekker weertje.'' zucht Tony.
Hij kijkt naar Loki, die helemaal doorweekt op de grond ligt.
''Leuk dat je het even meldt,'' antwoordt hij chagrijnig. ''Dat is erg fijn om te weten.''
Tony glimlacht terwijl hij tegen de rots aan leunt. ''Weet ik.''
Het is even stil. Dan kijkt Loki op.
''Je vrienden komen eraan,'' zegt hij.
Tony staat op. Daar komen Snape en Hermione aanlopen. Snel rent Tony naar ze toe.
''Jullie hebben de Tesseract!'' zegt hij.
Snape zegt niets maar kijkt hem strak aan. Tony schraapt zijn keel.
''Uh, sorry Snape. Ik zal u nóóit meer James noemen. Nooit meer.''
Hij legt zijn ene hand op zijn borst en de andere houdt hij in de lucht.
''Dat zweer ik.''
Snape trekt een wenkbrauw omhoog. Dan kijkt Tony naar de Tesseract.
''Oké Snape. Laten we een nieuw portaal openen!''
''NEEEE!!''
Op dat moment bespringt Gollum Snape van achter.
''Geef de Tesseract aan ons!''
Gollum probeert de kubus uit Snapes handen te trekken.
''Geef het! Geef het!''
Tony schrikt zich dood en is net als Hermione achteruit gesprongen.
''Granger, doe iets!'' schreeuwt Snape terwijl hij met zijn ene hand de Tesseract probeert vast te houden en met zijn andere hand Gollum van zich af probeert te trekken. Hermione ontwaakt uit haar bevriezing en grijpt naar haar toverstok.
Wacht.. Haar toverstok! Waar is het!?
Verschrikt kijkt Hermione om zich heen. Ze kijkt naar Gollum. Hij heeft Snape inmiddels tegen de vlakte gekregen en pakt hem bij zijn keel. Snape slaat wild om zich heen. Tony is nog steeds aan het staren naar Gollum.
''Waar is mijn toverstok?!'' schreeuwt Hermione.
Gollum kijkt grijnzend op. Dan haalt hij uit zijn zak Hermiones toverstok en zwaait er langzaam mee.
''Dacht het hekskje nou echt dat wij zo dom was dat wij niet het stokske af zouden vatten?''
Hermione kijkt hem met grote ogen aan. Snel doet Gollum de stok weer terug in zijn zak en richt zich weer op Snape.
''Geeft het blokske aan ons, lieveling..''
Snape schreeuwt en probeert Gollum te slaan maar Gollum knijpt harder in zijn keel. Op dat moment richt Loki zijn hand op Gollum. Dan verschijnt er een slang om hem heen. Gollum schreeuwt en springt verschrikt van Snape af, die al hoestend overeind gaat zitten en naar zijn keel grijpt.
De slang krult om Gollums lichaam. Dan laat Loki zijn hand weer zakken. De slang verdwijnt in het niets. Tony en Hermione kijken vol verbazing naar Loki en Gollum en dan naar elkaar. Snape grijpt snel zijn toverstok en richt het op Gollum.
''Jij rotbeest!''
Hij springt overeind en rent op hem af.
''Ik zal je!''
Gollum kruipt over de grond heen.
''Nee, nee, alstublieft, hij liet het ons doen! Hij deed het! Hij! Lieveling, spaar ons..''
Snape kijkt hem heel even aan en schiet dan schreeuwend een blauwe straal op hem af. Gollum bevriest. Snape loopt kwaad op hem af en grijpt Hermiones toverstok uit zijn zak. Hij draait zich om naar Hermione.
''Waarom deed je niks?!'' zegt hij kwaad. ''Ik zei dat je iets moest doen!''
Hij loopt kwaad op haar af. Hermione schudt angstig haar hoofd.
''S-sorry professor, maar ik had mijn stok niet en..''
''NEE! Ik wil het niet horen! Snap je niet dat ik dood had kunnen zijn?! Als we terug zijn op Hogwarts dan..''
Tony springt opeens voor Hermione.
''Severus! Laat dat kind!''
Snape stopt abrubt met lopen en kijkt kwaad naar Tony. Tony kijkt nog kwader terug.
''Ze kon toch niet zomaar dat rare monster bespringen?! Wat verwacht je van haar?!''
Snape kijkt niet meer kwaad. Meer alsof hij er spijt van heeft. Dan zucht hij. Tony blijft hem kwaad aanstaren. Snape gooit Hermione haar toverstok toe en draait zich dan om naar Loki.
''Ben jij een tovenaar?''
Loki schudt met een spottende lach zijn hoofd.
''Natuurlijk niet! Ik ben de koning van Asgard! Ik ben een GOD.''
Tony rolt met zijn ogen. ''Pff, ja natuurlijk. Je kunt niet eens op je eigen benen staan!''
Hermione giechelt even. Loki kijkt haar met een dodelijke blik aan. Snape schudt zijn hoofd.
''We kunnen nu maar beter iets doen met de Tesseract.''
Met tegenzin geeft hij het aan Tony. Tony heft de Tesseract.. En dan komen Frodo en Sam aanrennen. Snape en Hermione draaien zich verschrikt om. Frodo ziet de bevroren Gollum.
''Wat heeft u gedaan?!'' schreeuwt hij tegen Snape. ''Hij was onze gids!''
Snape knikt verschrikt.
''Hij is zo weer de oude! Rustig!''
Hij kijkt snel naar Tony.
''Schiet op!''
Tony knikt snel. ''Oh, uh, ja! Tesseract! Stuur ons terug!''
De Tesseract begint licht te geven en er verschijnt weer een portaal. Hermione wordt er al naartoe gezogen. Ze draait zich om naar Frodo en Sam. Ze ziet dat zij er óók naar toe worden gezogen! Snel grijpt ze haar toverstok vast en vuurt een spreuk af op de jongens waardoor ze vijf meter achteruit vliegen. Dan springt ze het portaal in samen met Snape, Tony en Loki.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.