Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Avengers » Harry Potter / The Avengers / LotR Crossover ! » Blauwe ogen

Harry Potter / The Avengers / LotR Crossover !

7 juli 2014 - 11:49

1048

0

287



Blauwe ogen

''AAAAAAH!!''
Snape knalt keihard op de grond. Waar is hij nou weer? Hij staat op en kijkt om zich heen. Hij staat blijkbaar op een groot gebouw.
''Miss Granger!'' roept hij. ''Granger! Stark!''
Geen antwoord.
Hij zucht en loopt een beetje heen en weer. Voorzichtig loopt hij naar de rand van het gebouw. Beneden ziet hij allemaal andere gebouwen, wegen, mensen, auto's.. Misschien kan hij met een spreuk een gat in het dak maken en het gebouw ingaan. Hij moet Hermione vinden. Snape probeert zijn toverstok te pakken, maar het is er niet.
''Niet alweer!'' zegt hij chagrijnig.
''Zoek je iets?'' hoort hij opeens achter zich.
Snape draait zich om.
''Loki!'' zegt hij kwaad.
Loki staat achter hem, met zijn helm op en zijn scepter in ene hand. In zijn andere hand heeft hij Snape's stok. Snape staart hem koud aan. Loki grijnst.
''Je bent een goede tovenaar, Severus.'' zegt hij langzaam. ''Je zou goed passen in mijn leger..''
Snape zet een stap naar voren.
''Vergeet het maar, Loki. Geef mijn stok terug!''
Maar Loki lacht erom en loopt naar Snape toe. Snape verroert zich niet maar blijft hem aanstaren.
''Jammer..'' zegt Loki.
Op dat moment port hij met de punt van de Scepter tegen Snape's ribben. Snape schreeuwt maar het is al te laat. Zijn ogen krijgen een pikzwarte kleur en langzaam worden ze felblauw. Loki glimlacht.
''Severus..'' begint hij.
Snape kijkt hem zielloos aan.
''Het wordt tijd dat je Tony Stark gaat vermoorden. En die kleine heks van je ook.''
Snape blijft hem aanstaren met zijn felblauwe ogen.
''Ja, meester.''

Hermione staat op. Zij is blijkbaar in het gebouw beland. Met een zeer hoofd kijkt ze om zich heen.
''Professor Snape?!'' roept ze.
Maar ze krijgt geen antwoord.
Zuchtend loopt Hermione naar het raam. Ze is wel heel erg hoog. De ruimte waar ze in zit is heel groot en heeft een bar. Wat moet ze nu doen? En waar is Tony Stark? Hermione denkt na. Opeens ziet ze een lift. Ze kan maar beter het gebouw gaan doorzoeken. Ze loopt naar de lift toe.
''Miss Granger..'' hoort ze opeens achter haar.
Ze draait zich om. Haar professor staat aan de andere kant van de kamer.
''Snape!'' zegt ze opgelucht.
Snel loopt ze naar hem toe. Maar als ze dichterbij komt schrikt ze van Snape's felblauwe ogen.
''P-professor.. Wat is er met uw ogen?''
Snape kijkt haar zombie-achtig aan en geeft geen antwoord.
''Professor..?''
Voorzichtig pakt ze haar toverstok.
''Expelliarmus!'' schreeuwt Snape dan en hij wijst met zijn stok naar Hermione waarop haar stok uit haar handen vliegt.
''Professor wat doet u?!'' zegt Hermione verschrikt.
Snape spreekt nog een spreuk uit waarop Hermione naar achteren vliegt. Ze landt hard op de grond.
''Snape, wat...'' zegt ze kreunend.
Haar been doet erg zeer en ze kan niet opstaan. Snape loopt langzaam naar haar toe. Hij heft zijn stok.
''Avada Keda--''

Op dat moment knalt er een man met een ijzeren pak door het dak heen. Hij landt vlak voor Hermione. Ze schrikt en kruipt achteruit.
''Geen zorgen, Hermione. Ik regel dit.'' zegt de man.
Dan realiseert Hermione zich dat het Tony is. Ze zucht opgelucht.

''Severus, waar ben je mee bezig?!'' zegt Tony.
Snape reageert niet. Hij heft zijn stok.
''Avada Kedavra!''
Er schiet een groene straal op Tony af. Hermione doet verschrikt haar ogen dicht. Maar het ijzeren pak van Tony blokeert de aanval.
''Ha! Daar had je niet van terug hè?'' zegt hij.
Dan ziet ook hij Snape's ogen.
''Loki!'' schreeuwt hij kwaad.
Opeens klinkt er een duivelse lach door het Stark gebouw en dan knalt ook Loki door het dak heen. Hij landt vlak naast Snape. Snape lijkt het echter niet eens te merken en hij blijft Tony aanstaren.
''Mensen,'' begint Loki grijnzend. ''Dit is mijn nieuwe hulpje. Zeg hallo tegen Severus Slaaf.''
Hermione kijkt Loki met grote ogen aan. Loki lacht.
''Oh, jij gniepige gluiperd! Ik zal je moris leren!''
Tony richt zijn hand op Loki en er schiet een felle straal uit. Loki blokt echter de aanval en schiet zelf een straal uit zijn Scepter op Tony af waardoor hij naar achteren vliegt. Hermione kijkt snel om zich heen. Daar ziet ze haar stok liggen. Snel springt ze erop af en grijpt het vast. Snape ziet het.
''Expelliarmus!''
Hermione reageert snel met ''Protego!''.
Snape's stok vliegt weg. Loki kijkt kwaad naar Hemione. Zij houdt haar stok op Loki gericht.
''Wat heb je met Snape gedaan?!'' zegt ze kwaad.
Loki schudt zuchtend zijn hoofd.
''Hij hoort nu bij mij, Hermione. En daar kun je niks aan doen!''
Hij lacht. Tony Stark staat aan de andere kant van de kamer op.
''Ugh..'' kreunt hij.
Loki richt zijn Scepter weer op Tony.
''Expelliarmus!'' roept Hermione snel in de hoop dat het werkt.
Wonder boven wonder vliegt de Scepter uit Loki's handen. De Scepter landt vlak voor Hermione. Ze pakt hem op en richt het op Loki en Snape. Tony is inmiddels naar Snape toe gelopen. Loki heeft het niet in de gaten.
''Denk je echt dat je mij kunt verslaan?'' zegt Loki spottend tegen Hermione.
Hermione zegt niets.
''Ik ben een god! Zie je dat dan niet!?''
BAM!
Tony heeft Snape een ram tegen zijn hoofd aan verkocht. Snape valt op de grond. Loki kijkt verschrikt naast zich. Hermione laat verschrikt de Scepter vallen en rent op haar bewusteloze leraar af.
''Snape! Snape! Word wakker!''
Ondertussen is Loki naar de Scepter toe gerend, maar vlak voordat hij het kan pakken wordt hij aan de kant geslagen door Tony wie zelf de Scepter oppakt. Loki knalt tegen de muur aan. Hermione kijkt op. Snel spreekt ze de Locomotor Mortis spreuk uit en Loki kan zijn benen niet meer bewegen.
''Aah geweldig! Niet alweer!'' zegt hij kwaad.
Hermione richt zich weer op haar professor. Hij ligt nog steeds bewusteloos op de grond. Tony Stark loopt heeft zijn helm afgedaan en loopt in zijn ijzeren pak naar Hermione toe.
''Waarom deed je dat?!'' zegt ze verontwaardigd.
Tony schudt zijn hoofd. ''Let maar op,'' zegt hij. ''Een klap tegen zijn hoofd heeft hem vast goed gedaan.''
Op dat moment opent Snape langzaam zijn ogen. Ze zijn niet meer blauw, maar donkerbruin. Hermione zucht opgelucht. Tony grijnst. Kreunend gaat Snape overeind zitten. Hij legt zijn hand op zijn hoofd.
''Ugh, wat is er gebeurd..''


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.