Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Avengers » Harry Potter / The Avengers / LotR Crossover ! » Eindelijk

Harry Potter / The Avengers / LotR Crossover !

7 juli 2014 - 11:54

732

1

297



Eindelijk

Snape is weer helemaal de oude. Het duurde even voordat hij het verhaal van Hermione en Tony kon volgen, maar nu weet hij ongeveer wel wat er met hem gebeurd is.
''Dus.. Is dit dan wél jouw wereld?'' vraagt Snape aan Tony.
Tony knikt. ''Zeker! Sterker nog, dit is mijn huis!''
Hermione en Snape kijken om zich heen.
''Dit gebouw?'' vraagt Hermione vol ongeloof.
Tony knikt triomfantelijk.
''Dít gebouw ja! Bovenop het gebouw staat zelfs mijn naam: STARK. Vet hè?''
Snape zucht.
''Héél vet,'' toch is er duidelijk sarcasme in zijn stem te horen.
Tony besteedt daar verder geen aandacht meer aan.
''Ik moet the Avengers nog inschakelen zodat we Loki eindelijk terug kunnen sturen naar Asgard.''
Hermione en Snape kijken hem wazig aan. Tony schudt zijn hoofd.
''Laat maar.''

KNAL!
Een man met lang, blond haar en een rode cape knalt door het dak van het Stark gebouw. Hij heeft een hamer in zijn hand. Tony zucht in frustratie.
''Is er dan niemand die gewoon de deur kan gebruiken?!''
De man loopt op Tony af.
''Het dak ging veel sneller,'' zegt hij.
Dan richt hij zich op Hermione en Snape.
''Ik ben Thor uit Asgard,'' zegt hij.
Hermione schraapt haar keel. ''Uh, Hermione Granger.''
Thor knikt en kijkt Snape verwachtingsvol aan. Snape rolt met zijn ogen.
''Severus. Severus Snape.'' zegt hij dan met tegenzin.
Thor kijkt Tony vragend aan.
''Zeg, waar komen hun vandaan?''
''Oh,'' reageert Tony. ''Ze komen uit een andere wereld. Ze zijn per ongeluk meegegaan door de Tesseract, dus eh...''
Thor kijkt op. ''Oh ja, de Tesseract!''
Hij kijkt om zich heen. Dan ziet hij Loki op de grond liggen aan de andere kant van de kamer.
''Loki?'' zegt hij en hij rent op zijn broer af. ''Wat lig jij hier nou te doen?!''
Loki zucht. ''Hou je kop, Thor.''
Thor kijkt verbaasd naar Tony die zijn schouders ophaald.
''Nee serieus Loki, waarom lig je hier?''
Loki kijkt Hermione met vurige ogen aan. Hermione verschuilt zich achter haar professor.
''Vraag maar aan die heks daar!''
Thor draait zich om. ''Dat meisje?''
Hermione slikt. ''Uh, ja, hij kan zijn benen nu niet meer bewegen..''
Thor schiet in de lach. ''Ha! Wat een goede spreuk!''
Op dat moment knalt er nóg iemand door het dak.
''Serieus?!'' reageert Tony verontwaardigd.
Dit keer is het een man met een rood met blauw schild.
''Captain America!'' zegt Tony. Snape en Hermione kijken elkaar verward aan. ''Zeg, heeft iemand de Tesseract nou of niet!?'' onderbreekt Snape the Avengers.
Thor kijkt hem vragend aan.
''Oh ja! Haha, die heb ik bij me..''
Thor haalt de Tesseract achter zijn rug vandaan.
''Ik vond hem op straat. Het lijkt me beter als hij mee terug naar Asgard gaat. Net als Loki.''
Loki zucht. Captain America kijkt Snape niet begrijpend aan.
''En wie mag jij dan wel zijn?'' vraagt hij.
Snape begint chagrijnig te worden.
''Vraag dat maar aan je vriendjes en stuur ons terug met die verdomde Tesseract!''
Captain America kijkt verschrikt van de reactie. Thor loopt naar Snape en Hermione toe met de Tesseract.
''Ik weet hoe we jullie terug kunnen sturen.''

De Tesseract staat aan de ene kant van de zaal. Hermione en Snape aan de andere. Achter de Tesseract staat Thor met zijn handen op de blauwe kubus en de rest van the Avengers staat achter Thor. Thor begint een paar vreemde spreuken uit te spreken over de kubus en het begint licht te geven. Hermione kijkt nog voor een laatste keer naar Loki, wie haar een dodelijke blik teruggeeft. Tony kijkt Snape tevreden aan. Snape knikt. Dan komt er een straal uit de Tesseract en het wordt zwart voor hun ogen.

Hermione opent haar ogen. Ze ligt in een slaapkamer. Aan de andere kant van de kamer ligt Snape. Snel vliegt Hermione overeind. ''We zijn weer terug!'' zegt ze vrolijk. Snape gaat ook overeind zitten, wrijvend over zijn hoofd. ''Ugh, dat doen we nooit meer,'' zegt hij kreunend. Hermione lacht om de reactie. Op dat moment stormen professor Dumbledore en professor McGonagall de kamer binnen.

''Wat is hier aan de hand?!'' zegt McGonagall verontwaardigd. ''Snape, wat bent u in vredesnaam aan het doen?''
Snape staat duizelig op. ''Sorry, professor. De Tesseract..''
''De Tesseract?!''
Verschrikt kijkt Dumbledore naar Hermione.
''Wat is er ooit gebeurd?!''
Hermione schudt haar hoofd.
''Dat is een.. Lang verhaal.''
Ze kijkt met een kleine grijns op haar gezicht naar Snape.
Snape glimlacht tevreden.

EINDE


Reacties:


bramowicz
bramowicz zei op 10 jan 2015 - 12:03:
leuk einde